X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוויה גסטרונומית במסעדה תל אביבית מיתולוגית, המתהדרת בשמו של פרוון-צמרת ואיסטניס קולינרי
▪  ▪  ▪
סטפן בראון

בחצר פנימית יפהפיה, שעדיין נותרה לפליטה משאריותיה ההולכות וכלות של תל אביב הקטנה, ממוקמת מסעדת "סטפן בראון" (אלנבי 99). בגאווה נוסטלגית היא מנציחה את שמו של מי שהיה פעם גם פרוון מיתולוגי, שהלביש את מיטב נשות החברה האופנתיות, וגם אנין-טעם בשדה הקולינריה.
פינת החמד הגסטרונומית מתנהלת באווירה שלווה ונונשלנטית, מנותקת כליל מן הרחוב המפויח והסואן שמסביב, כאילו הייתה עולם בפני עצמו. המסעדה מעוצבת, לתפארת, במרצפות מעוטרות-פסיפס, במראות גדולות, נוסח הימים ההם, ובתצלומים אמנותיים של איש שהיה ואיננו עוד. מלבד שני חדרי המסעדה המרווחים, מקדמת את באיה גם גינה מוצלת, עטורת פרחים, כשכל אלה מאכלסים שולחנות-סועדים רבים ובר לתפארת.
כמסעדת-גריל לכל דבר, מזוהה המטבח של "סטפן בראון" בבשרים המיוחדים שלו, בעיקר בצלייה על פחמים. אלה מוגשים כולם ללא תבשילי-קדרה מהבילים וללא רטבים כבדים. לעומת זאת הם מצטיינים במלח, בפלפל ובניחוח-גחלים. התפריט המגוון מציע, בצד הבשרים, גם סלטים קטנים, המקובלים כל כך במחוזות צליית הבשר על האש.
כמנה ראשונה הלכנו על מרק החרירה המרוקאי, המכיל נתחים קטנים ועסיסיים של בשר-בקר, גרגרי-חומוס נימוחים ואטריות דקיקות, עם טעם חמצמץ וגדוש בכוסברה. בצדו הוגש סלט, שהורכב מעלי חסה, עגבניות-שרי, פטריות וגרעיני חמניות. בת הזוג בחרה בחציל קלוי בצנובר, עם עלי זעתר. שתי המנות ערבו מאוד לחיכנו.
עינוגי בשר
כמנה עיקרית הזמנתי כבד על הגריל, שהיה מלווה בתפוחי-אדמה ננסיים בתנור ובשפע של בצלים - מנה גדושה כדבעי. בת הזוג הימרה על רביעיית נקניקיות-טלה, תמירות ודקות-גיזרה. הן נהנו מחריפות קלה, הפגינו מרקם מחוספס משהו, וחשפו שפע של טעמים פיקנטיים.
בשולחן הסמוך התענגו החברים על סטייק האנטרקוט, רחב ההיקף - מנה נדיבה למדי של בשר, וגם על קבב הטלה השחום והנימוח בפה. כל נתחי הבשר הוגשו על מצע של עלים ירוקים לא-מתובלים, כשלצדם תפוחי-אדמה גמדיים מן התנור.
בפרק הקינוחים התענגנו על המלבי עשיר הטעם ועל פרפה החלבה הטעים. שני אלה לוו באספרסו כפול, שהצטיין בניחוח-ארומה נפלא, ובתה מהביל. על מחיר הארוחה העסקית, בת שלוש המנות לשניים, שילמנו 200 שקל, שכללו גם תשר של 20 שקלים.
השירות היה לעילא ולעילא, וכך גם השירותים המצוחצחים, שאף כי כבר השיבה של תל אביב הקטנה כבר זרקה בהם - עדיין לא נס ליחם. ומלבד האוכל המשובח, "סטפן בראון" הוא מקום אידיאלי לשיחת-רעים להתרועע, בלא המיית שאון העיר שמבחוץ, ובלא המוזיקה הרועשת, המלווה את המסעדות שמסביב.

תאריך:  03/06/2008   |   עודכן:  03/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטעם הטוב של "סטפן בראון"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פרסומת שקופה
תושב ישראל  |  3/06/08 18:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד עמית יפרח
לאחרונה קיבלה תנועת המושבים את עמדת המינהל בנוגע לנוסח חוזה החכירה שייחתם עם בעלי הנחלות והאגודות. עמדת המינהל הגיעה לאחר עבודה מאומצת ועיקשת במשך כ-3 שנים מצדנו במטרה לקבל את טיוטת חוזה החכירה למושב עובדים
ד"ר רון בריימן
אם יימצא "תואם אברהם פורז", יש סיכוי לרשימה ציונית-לאומית מימין לליכוד להגיע בבחירות 2008 ל-20 ח"כים, מחציתם עם כיפה ומחציתם בלעדיה. האם בשעה קשה זו יתגלה אברהם פורז החדש, עם תבונה, גדלות רוח, וגם כיפה?
רן ברץ
רוב הבוחרים קצו בכנסת ובממשלה אלו. הם קצו בהן לא רק משום שהעומד בראשות הממשלה חשוד בפלילים, שהרי הוא חשוד בהם כבר מזמן, ועד כמה מוצדק החשד נדע רק בעתיד; הם קצו בהן בעיקר בשל מחדלי וכישלונות העבר הקרוב
אילן ריס
ישראל ממתקפלת ומוותרת עכשיו אפילו על חלקים של המדינה. עם מעט תוספת של לחץ ועקשנות נגמור אותה לגמרי    עם שאיננו מוכן להלחם על נכסיו האסטרטגיים איננו ראוי לעצמאות
פרופ' שלמה חסון
עיקרי ההמלצות שגיבש צוות החשיבה המיוחד לרפורמה קרקעית ושלל התגובות להן זכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il