X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למשפחות רגב וגולדווסר: נהגו כמו בתיה ארד, כמו קאסם סואעד - הודיעו שאם יקיריכם אינם בחיים, אתם מתנגדים לשחרור מחבלים תמורת גופותיהם. כך אולי תמנע העסקה; כך החטיפות והרציחות שיבואו בעקבותיה, לא יעיקו על מצפונכם. אומה תאוות-חיים חייבת להפיק לקחים משגיאות העבר. אסור לחזור עליהן פעם אחר פעם, ולשלם על כך מחיר כבד מנשוא
▪  ▪  ▪
החטופים הישראלים

בתיה ארד, אמו של רון ארד, אמרה לפני מותה ב-2002: "אם רון מת, אסור להחזיר תמורת גופתו אפילו מחבל אחד".
קאסם סואעד, אביו של עומר סואעד, אחד משלושת החיילים שנחטפו בהר-דב בשנת 2000, אמר עוד בטרם הבשילה עסקת השבויים עם החיזבאללה - שאם בנו אינו בחיים, אין הוא רוצה שתמורת גופתו ישוחרר אף מחבל חי. לא כך נהגו הורי שני החטופים האחרים.
ממניעים זרים, בעקבות לחץ כבד מצד העומד בראשה, החליטה ממשלת ישראל ב-11 בספטמבר 2003, ברוב של 12 נגד 11, על "עסקת טננבאום". במסגרתה, תמורת גופות שלשה חיילים וסוחר סמים חי אחד, נמסרו לחיזבאללה גופות 59 לבנונים ושחררו כ-450 אסירים, ברובם מחבלים פעילים "ללא דם על הידיים".
תוצאות העסקה: עשרות רבות של הרוגים בפיגועים שבוצעו במישרין ע"י משוחררי העסקה - כגון לואיי סעדי, ראש הג'יהאד האיסלאמי בשומרון שהביא למותם של 12 ישראלים (בפיגועים במועדון הסטייג' בתל אביב ובקניון השרון בנתניה). כנקמה על הריגתו בידי צה"ל בוצע הפיגוע בשוק בחדרה ב-26.10.05, בו נרצחו חמישה אנשים ונפצעו שלושים.
העסקה היוותה סם-חיים לטרור ועודדה חטיפות נוספות - של גלעד שליט בידי החמאס (במהלכה נהרגו שני חיילים), ובעקבותיה של אהוד גולדווסר ואלדד רגב בידי החיזבאללה (במהלך החטיפה נהרגו שלושה חיילים, מייד אחריה ארבעה נוספים בטנק שנשלח כדי לאתרם), זאת בנוסף לנסיונות חטיפה שסוכלו. ישראל הגיבה במלחמה, בה נהרגו 119 חיילים ו-44 אזרחים. בנוסף לחללים, סובלת המדינה הנזקים כלכליים, מורליים ומדיניים כבדים, עד כדי להעמיד בספק יכולת הישרדותה - במיוחד כאשר נמשכת מסכת האיוולת.
שנים-עשר השרים שהצביעו בעד עסקת טננבאום הם: אברהם פורז, יהודית נאות, יוסף פריצקי מ"שינוי"; אריאל שרון, אהוד אולמרט, גדעון עזרא, צחי הנגבי, שאול מופז, מאיר שטרית, דני נווה, סילבן שלום ובנימין נתניהו מ"הליכוד" דאז. חרפתם לא תמחק.
לפי הפרסומים, מבשילה כעת עסקת שבויים חדשה עם החיזבאללה: תמורת גופות אהוד גולדווסר ואלדד רגב תמסור ישראל גופות לוחמי הארגון, ותשחרר אסירים לבנוניים - בראשם סמיר קונטאר, רוצחם של דני הרן (בו ירה לעיניי בתו עינת בת הארבע), ושל הבת (שאת ראשה רוצץ בקת הרובה מייד אחר-כך) ב-29.4.79. עשרות מחבלים פלשתינים ישוחררו מאוחר יותר, כמובן ללא כל קשר לעסקה.
אסור לשחק פעם נוספת פוקר עם נסראללה לפי כללי המשחק שלו, אסור להיכנע פעם נוספת לתכתיביו. אם הוא רוצה לקבל יותר מגופות - עליו לשכנע כי גולדווסר ורגב חיים. חובת ההוכחה עליו.
אילו המדינה לא נוהלה בידי חבורת אופורטוניסטים שכל מעייניהם נתונים לתועלתם האישית, אילו הייתה לנו ממשלה - היא הייתה מגיבה לסחיטה בלאו מוחלט. בהעדר ממשלה, רק לחץ ציבורי יכול למנוע חוליה נוספת בשרשרת האסונות.
לכן אני פונה למשפחות רגב וגולדווסר: נהגו כמו בתיה ארד, כמו קאסם סואעד - הודיעו שאם יקיריכם אינם בחיים, אתם מתנגדים לשחרור מחבלים תמורת גופותיהם. כך אולי תמנע העסקה; כך החטיפות והרציחות שיבואו בעקבותיה, לא יעיקו על מצפונכם. אומה תאוות-חיים חייבת להפיק לקחים משגיאות העבר. אסור לחזור עליהן פעם אחר פעם, ולשלם על כך מחיר כבד מנשוא.

תאריך:  09/06/2008   |   עודכן:  09/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גופות תמורת גופות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
צודק.אין לנו מנהיג שיעמוד איתן
שרה.א  |  9/06/08 13:08
2
יפה שביססת אותו עם עובדות ל"ת
הגיון חזק  |  9/06/08 16:45
3
מחבלים ורוצחים תמיד יהיו
ט.ג.מ.  |  9/06/08 20:23
 
- האם צריך לחזק ולתגבר אותם?
שלמה אידן  |  10/06/08 00:51
 
- לש. אידן- אני חותם על כל מילה. ל"ת
איתי  |  10/06/08 08:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
שורות אלה עניינן דווקא העץ השלישי, שפירותיו מכוערים, ולמרות זאת אנחנו אוכלים מהם- מי בתאווה חסרת רסן, ומי תחת אילוץ: "עץ הבאושים"
יצחק מושקוביץ ז"ל
אם אנחנו מתכחשים לעשרת הדיברות כמוט המרכזי היחיד והעמיד בפני שיני הזמן של החינוך למוסר, אז אנא הראו לי לכל הפחות, איזה מסמך חלופי אנחנו נציע
ראובן לייב
למרות שנפתחה רק לפני שבועות אחדים, כבר הצליחה מסעדת "לה פלאנצ'ה" לעבור בהצלחה את שלב ההרצה שלה ולרכוש לה אוהדים לא מעטים
אלון מרום
ביום שישי זינק מחיר חבית נפט בניו-יורק ב-11 דולרים, העלייה החדה ביותר מעולם    אינני מעלה בדעתי שאולמרט ומופז הבינו את הנזק שייגרם לכלכלת העולם לפני שהפריחו את איומיהם לאירן; על כן מוצע להם כאן שיעור קצר על מחיר הנפט
חגית גילבר
צריכה נאותה של סידן יכולה לסייע בשמירה על לחץ דם תקין, בתהליכי הפחתה במשקל ובמניעת סרטן המעי הגס    מומלץ לצרוך 3 מנות לפחות של מוצרי חלב ליום להגעה לכמות הסידן היומית המומלצת
רשימות נוספות
מתווה מפורט להחזרת השבויים  /  מאיה שני
הצלב האדום במאמץ להתקשר עם החטופים  /  מאיה שני
גולדווסר: המדינה לא מקבלת אחריות  /  איציק וולף
שוב משקרים לעם  /  עו"ד דב אבן-אור
גופות תמורת גופות  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
לפעמים שתיקה שווה זהב  /  דר' צ'לו רוזנברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il