X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הם אינם בוחלים באיזורי לוחמה השורצים כנופיות וטרוריסטים, לא במוקדי סמים ופטריות-הזיה, לא בג'ונגלים העבותים וגם לא בנהרות שוצפים-קוצפים הסכנות אינן אורבות רק מעבר לים. גם בארץ מצויים איזורי-תיור מועדים לפורענות אותם דברים אמורים במצרים ובירדן - שתי מדינות, שבצד הסכם השלום עימן, יש להן הזדהות ברורה עם המאבק הפלשתיני
▪  ▪  ▪
תרמילאי ישראלי. צהל"י נפשי [צילום: AP]

יצר ההרפתקנות של התרמילאים הישראלים, היוצאים אל העולם הרחב, אינו יודע, לעיתים, גבולות. לא אחת הוא מסוגל להעביר אותם על דעתם ובכך גם לסכן את חייהם. צעירים רבים, שזה אך השתחררו מצה"ל, מחפשים בדרכם אל החופש אתגרים תיירותיים נועזים, כאילו היה זה המשך שירותם הקרבי, רק שהפעם במהדורה אזרחית. הם אינם בוחלים לצאת אפילו לאיזורי-סיכון ומותירים אחריהם משפחות מודאגות, שאינן יודעות את נפשן מחרדה לשלומם.
וכגודל הציפיות של התרמילאים - כך גם גודל האכזבות. הם פשוט אינם שועים לאזהרות, יוצאים בהשקט ובביטחה לאיזורי לוחמה של אנשי מחתרת ועולם תחתון, מטיילים בהנאה בג'ונגלים הפרועים, כאילו המדובר ברחוב דיזנגוף; אינם מהססים להתנסות בעישון סמים ממסטלים ולטעום מפטריות ההזייה. במרבית המקרים התוצאות הן הרות-אסון.
אבל, הסכנות אינן אורבות רק מעבר לים. גם בארץ מצויים איזורי-תיור מועדים לפורענות. כזה הוא, למשל, מדבר יהודה, הטומן בחובו נקיקים לרוב ודרכים שאינן מסומנות, שללא מדריך מהימן עלול המטייל לתעות ולא למצוא בהם את דרכו. גם אזור ים המלח טומן בחובו סכנות לא מעטות, עם היווצרותם של בולענים על פני הקרקע. הבורות העמוקים, שנוצרים מקריסת פני השטח, מהווים סכנה לא רק למבנים, לכבישים ולגשרים, אלא גם לחיי המבקרים הנקלעים לאיזור. הסכנה אורבת במיוחד לאלה הנוסעים על כביש 90, לאורכו של ים המלח. ואומנם, חדשות לבקרים נעלמים צעירים באזור הבולענים, כשיחידות-חילוץ נאלצות לבלות ימים ולילות במאמץ לאתרם.
טרור ושוד
אזור מסוכן לתיור התרמילאים, קרוב ביותר לגבולות המדינה, מצוי כיום בסיני, כשהפעם מדובר בסיכון ביטחוני. למרות ההתראות החוזרות ונשנות מצד המטה ללוחמה בטרור, ממשיכים עדיין אלפי צעירים לפקוד את המדבר המכשף. פיתוייו המגרים, כמו חופי הצלילה, הצמחייה והשלווה הסטואית, עולים בעיניהם, משום מה, על הסיכונים האורבים להם מחוליות-מחבלים המסתתרות בשטח. תקופות החגים, שבהן נוהרים התרמילאים לסיני, מעמידות על הרגליים לא רק את המשפחות שנותרו בבית, אלא גם את המטה ללוחמה בטרור. אותם דברים אמורים במצרים ובירדן - שתי מדינות, שבצד הסכם השלום עימן, יש להן גם, מטבע הדברים, הזדהות ברורה עם המאבק הפלשתיני, מה שמהווה סיכון מראש לביטחונם של המטיילים בשטחיהן.
על אף העדר מידע התרעתי קונקרטי, ממשיך להתקיים איום-טרור מסוים אפילו בטורקיה השכנה - מדינה ידידותית, לכאורה, לישראל - בעיקר בשטחים מסויימים באיסטנבול. מסתבר שיש צעירים ישראלים לא מעטים, שאינם מהססים להתגורר בעיר העתיקה, אומנם רבת האטרקציות, אך שמסוכן בה לצאת לעת ערב אל הרחוב, ולו בשל מעשי השוד הרבים המתרחשים שם. דווקא האזור התיירותי בעיר החדשה, שהוא בטוח יותר - אטרקטיבי להם הרבה פחות.
סמים ופטריות
בתאילנד, המהווה מוקד-משיכה מאין כמוהו לתרמילאים הצעירים, יש כיום עימותים אלימים בין האוכלוסיה המוסלמית שבדרום המדינה לבין כוחות המשטר. יש סיכון רב וסבירות גבוהה בהשתלבותם של ארגוני-טרור במאבק הבין-צדדי הזה, המהווה איום ברור על המטיילים הישראלים.
יעד אטרקטיבי ומסוכן לא פחות הוא הודו. בחבל קשמיר ארבו, לא אחת בעבר, לתרמילאים הישראלים ארגוני-טרור איסלמיים, המודעים לנוכחותם במקום. אותם דברים אמורים גם באיזורי הגבול עם פקיסטן.
מעבר לסיכון הביטחוני, אורבות לתרמילאים הישראלים סכנות סביבתיות, כמו פטריות ההזייה והסמים המשכרים. בחבל גואה, למשל, עתיר הסיכונים האלה, לא הצליחו תרמילאים ישראלים רבים לחזור אל עצמם, כשפשוט איבדו את הצפון, או שנפלו קורבן לשודדי-דרכים שהתנכלו להם.
ג'ונגל ונהרות
איזורים מועדים במיוחד לפורענות סביבתית מצויים בדרום-אמריקה - יעד אטרקטיבי וחביב לתרמילאים הישראלים. למרות האזהרות הרבות, אין הם בוחלים לטייל במעבה הג'ונגל, שבו הם עלולים להתעמת עם כנופיות של שודדים, או ליפול טרף לבעלי חיים טורפים. הם גם אינם יראים משחייה בנהרות סוחפים, שוצפים וקוצפים, עם זרמי-מים אדירים ותנינים לרוב; או לטפס למרומי צוקים גבוהים, כשסכנת ההידרדרות מהם אל התהום רבה ביותר.
מדינות כמו קולומביה, בוליביה ובמידה מסויימת גם פרו, נחשבות ליעדים מסוכנים כאלה, כל אימת שהתרמילאים הישראלים מטיילים בהן בכוחות עצמם, בלא שהם נזקקים להדרכתם של מדריכים מקצועיים האמורים להורות להם את הדרך הבטוחה.

תאריך:  09/07/2008   |   עודכן:  09/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יצר ההרפתקנות של התרמילאים הישראלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
על הרשלנות הרפואית המזעזעת הנהוגה בבתי חולים, על-מנת לחסוך בכסף עבור מוסדות הרפואה וקופות החולים
עו"ד דוד פייל
מעטים יודעים זאת, אך אם ילדכם סובל ממום מולד כלשהו - ניתן לתבוע את הרופאים ומוסדות הרפואה על רשלנות רפואית גם 25 שנה לאחר הלידה
שרה ביטון
בשעה טובה, בנכם או בתכם הקטנים נכנסים לכיתה א'    לקראת כיתה א', האם מומלץ ללמד ילדים לקרוא לפני?    מסתבר שכן    את ילדי הגן מקובל להכין היטב ובצורה הדרגתית לקראת המעבר
מושיק קוברסקי
רדיו לווייני קיים כבר במדינות רבות בעולם, ורק בישראל עוד מקצים תדרים כמו במאה הקודמת    ההתערבות הממשלתית מיותרת, ועוד לא אמרנו אף מילה על רשות–השידור
עמי דור-און
מי שחושב שאהוד אולמרט באמת מתכוון לפנות את מושב ראש הממשלה - אם יוגש נגדו גיליון אישום או אם יבחר מישהו במקומו לתפקיד יו"ר קדימה - אינו מכיר את "הסחורה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il