X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כך ניסתה התקשורת הישראלית לטמטם את כולנו כאילו אין הבדל בין שבויים חיים או מתים, בהתאם למסורתה להפיכת בני אדם לתואמי בהמות ע"י ניתוק הקשר הסיבתי בין אירועים, כפי שהקפידה בקנאות שלא לקשר את הנסיגה מעזה עם האסון המתמשך בעוטף עזה, חטיפת שליט, מלחמת לבנון ועליית החמאס
▪  ▪  ▪
תקשורת מגוייסת

מיותר ומשפיל להסביר לאדם שעבר את גיל שלוש מדוע אסור להחליף גופות תמורת מחבלים חיים, בייחוד לא לאהוד אולמרט שמבין את "התמחיר" הזה בדיוק כפי שהוא יודע לשלם מיליון וחצי דולר עבור בית יוקרתי בירושלים ולא עבור חושה ליד רמת חובב.
לקח לאמצעי התקשורת העיקריים כשבועיים בליץ רבתי של מסע לוחמה פסיכולוגית לטובת עסקות השבויים עם החמאס והחיזבאללה כזרועות תמנון מתואמות ומתוזמנות, עד שהכריעו את ההתנגדות בממשלה, וכרגיל, כל האמצעים היו כשרים. נוהלה מסכת אינסופית של מניפולציות רגשיות לטובת העסקה תוך טשטוש מערכתי של האפשרות המסתמנת ששבויינו בצפון, לצערנו, כנראה מתים. השיא היה בעמודים הראשונים בבוקר שבו התכנסה הממשלה להחליט. במעריב הציגו את תמונות בני המשפחות עם הכותרת: "הביטו בעינינו הדומעות", בעוד שידיעות אחרונות ציווה "תחזירו אותם".
התקשורת ששימשה כשופר חסר גבולות בידי מצדדי העסקה, הקפידה לסתום את הפה כמעט לכל המתנגדים - כמעט- כי כל ערווה זקוקה לעלה תאנה. כמובן שלאזרח מצוי לא היה סיכוי לשמוע מילה על ממדי מעשה הטירוף של הממשלה ונציגה, איש השמאל עופר דקל, המנהלים מו"מ מבלי לדעת אם השבויים חיים או לא, כאשר המחיר שהם מתחייבים עליו הינו זהה בכל מקרה.
כך ניסתה התקשורת הישראלית לטמטם את כולנו כאילו אין הבדל בין שבויים חיים או מתים, בהתאם למסורתה להפיכת בני אדם לתואמי בהמות ע"י ניתוק הקשר הסיבתי בין אירועים, כפי שהקפידה בקנאות שלא לקשר את הנסיגה מעזה עם האסון המתמשך בעוטף עזה, חטיפת שליט, מלחמת לבנון ועליית החמאס. לאחר החלטת הממשלה, החלו פתאום העיתונאים לדבר יותר ויותר על "גופות".
בעוד שבאוסלו וב"הינתקות" שירתה התקשורת את הממשלות בהבאת האסונות, הפעם היא עושה זאת במידה מסויימת נגד רצון הממשלה ובשירותם של גופים כגון "פורום משפחות שכולות ישראלי- פלשתיני למען השלום" -הממומן בגלוי ע"י האיחוד האירופי, "מכוני מחקר" עתירי ממון זר וכן גורמים בסוכנות היהודית שבשנים האחרונות הפכה, תחת שלטון השמאל, לגוף בעל מאפיינים אנטי ציוניים.
אך מעל הכל מדובר במעין הכרזת עצמאות של העיתונאים שאינם עובדים יותר אצל רבין או שרון, אלא שכעת קובעים בעצמם את סדר היום במדינה. נוצר מצב מעניין שהלחץ התקשורתי על "המנהיגים" כל כך גדול, והם כל כך קטנים, עד שהם מוכנים להפסיד פופולריות בציבור מפחד התקשורת, כלומר לפגוע בעתידם הפוליטי למען ההווה התקשורתי. מתברר עוד היבט של פעולת התקשורת שמטרתה העיקרית היא להשפיע על ההנהגה ולאו דווקא על העם.
הפאסיביות של ההמונים, תוצאת הייאוש מהתנהלותו הדיקטטורית של אריאל שרון שהראה כיצד ניתן לצפצף על כולם, לחסל את השיח הציבורי ולהשמיד את מוסד ההפגנה, הותירה כעת משחק בחוג סגור בין פוליטיקאים ועיתונאים, כשכל העם, כולל ראשי המוסד והשב"כ, משמשים כצופים נטולי יכולת השפעה.
הטמטום, הטירוף והאסון המובנה בעסקה הזו כה בולטים, עד שרוב גדול בציבור התנגד לה עוד בטרם התגשמה וגרמה את הנזק, וזאת בניגוד לאוסלו וה"הינתקות" שאיבדו את הרייטינג רק בדיעבד. באתר Ynet חולקו התגובות לפי מתנגדים ותומכים; המאזן היה ביום א' בערב שלאחר החלטת הממשלה 487\246 לטובת המתנגדים. באתר מעריב היה רוב של 73% נגד העסקה בקרב אלפי מצביעים, ב"וואלה" גרסו 64% שההסכם הינו ביטוי לכך שישראל מדינה "היסטרית וחלשה".
אך התוצאות הללו מוכיחות דווקא את ההיפך - ישראל אינה היסטרית, אינה חלשה ואינה "קורי עכביש". רק השכבה האליטיסטית, הרקובה עד היסוד, היא החלשה והמתפוררת, בעוד שהיתר נותרו באורח פלא בריאים ושפויים, למרות מבול שטיפת המוח שספגו.
מעולם לא היה קו מפריד כל כך ברור ועבה בין השכבה השלטת, לבין הרוב המכריע של העם, וזו סיבה לאופטימיות, כי הנהגה אפשר להחליף, אך קשה להחליף עַם...

תאריך:  09/07/2008   |   עודכן:  09/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקשורת בשרות האויב
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
צריך היה לכתוב - ההוכחה לעצמת
אלי943  |  9/07/08 20:27
2
מדויק , מקבל כל מילה ל"ת
מכיר ויודע  |  9/07/08 21:56
3
כמה אפשר לדבר על התקשורת?
הניה  |  9/07/08 22:27
 
- אמת ויציב ויש מה לעשות בענין ל"ת
א מ רול  |  9/07/08 23:12
 
- כן צריך לעשות משהו
גדעון אמיר  |  9/07/08 23:40
 
- האח הגדול עינו פקוחה
א. דיכטר  |  10/07/08 09:54
4
התקשורת זה פרט קטן. אם בארזים
נפלה שלהבת...  |  9/07/08 23:22
5
אתה צודק- אבל יש פתרון....
מרק טווין  |  10/07/08 04:33
 
- רעיון טוב מאד ל"ת
אלי קופטר  |  10/07/08 10:12
6
קשה לי להיות אופטימי
אורח  |  10/07/08 07:10
7
לחבר סלוגן אינטליגנטי לסטיקר
אורח  |  10/07/08 07:19
8
הכל כשר לחיסול המדינה היהודית
ע.ג1  |  10/07/08 11:33
9
אחלה חוש הומור, אחי ל"ת
אלי קופטר  |  10/07/08 12:51
10
לבטל מינויים .של עיתונות שמאלנ
יהודי לא רגוע  |  15/07/08 23:59
11
לבטל מינויים .של עיתונות שמאלנ
יהודי לא רגוע  |  16/07/08 00:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
הריני מכריז בזאת על הקמת מפלגת היושר המוחלט. כל מצטרף למפלגה יוכרז אוטומטית כאדם ישר, ללא קשר לעברו או אפילו למעשיו בהווה    דרוש יו"ר למפלגה, רצוי מיליארדר. תנאי הכרחי - תרומות כספיות לציבור הישר, מלוות בהרבה פרסום
עו"ד אברהם פכטר
חוק שי דרומי אושר בכנסת - החקלאים שמחים, הפורצים והגנבים במתח, חלק מהפוליטיקאים מתנגדים וחוגגים בתקשורת    הזכות להגנה עצמית - היא במעמד של זכות קונסטיטוציונית    לא מערב פרוע ולא דרום פרוע - הגנה בסיסית ויסודית על זכויות, רכוש, חיי אדם - בחברה דמוקרטית
ראובן לייב
הם אינם בוחלים באיזורי לוחמה השורצים כנופיות וטרוריסטים, לא במוקדי סמים ופטריות-הזיה, לא בג'ונגלים העבותים וגם לא בנהרות שוצפים-קוצפים    הסכנות אינן אורבות רק מעבר לים. גם בארץ מצויים איזורי-תיור מועדים לפורענות    אותם דברים אמורים במצרים ובירדן - שתי מדינות, שבצד הסכם השלום עימן, יש להן הזדהות ברורה עם המאבק הפלשתיני
עו"ד חיים קליר
על הרשלנות הרפואית המזעזעת הנהוגה בבתי חולים, על-מנת לחסוך בכסף עבור מוסדות הרפואה וקופות החולים
עו"ד דוד פייל
מעטים יודעים זאת, אך אם ילדכם סובל ממום מולד כלשהו - ניתן לתבוע את הרופאים ומוסדות הרפואה על רשלנות רפואית גם 25 שנה לאחר הלידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il