X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכורדים בעירק וגם הפלשתינים קיבלו אוטונומיה כמעט באותו זמן. הכורדים לאחר מלחמת המפרץ ב-1991, הפלשתינים לאחר הסכמי אוסלו ב-1993, אבל ההבדל הוא רב
▪  ▪  ▪
לא כורדים

טורקיה איננה נכנעת לטירור, למרות שמדי פעם היא סופגת פגיעות קשות בבטן הרכה, דהיינו באזרחים ובתוככי הערים. מאז 1985 שרויה טורקיה במאבק עקוב מדם עם המחתרת הכורדית ה-פ-ק-ק, הגדול מבין שלושת פלגי הכורדים החותר להשגת עצמאות מלאה ואינו מוכן להסתפק באוטונומיה שהממשל הטורקי היה נכון להעניק לו.
וכאן אנו מגיעים לסטנדרד הכפול של מדינות העולם. הדרישה הכלל עולמית להקמת מדינה פלשתינית, לעומת דחיית הרעיון להקמת מדינה לכורדים. בכל היבט אובייקטיבי יש לכורדים דרישות הרבה יותר מבוססות לקבל מדינה: הכורדים מונים כ-30 מיליון נפש המפוזרים בין- טורקיה 15 מיליון, עירק 5 מיליון, אירן 5 מיליון ו-1-3 מיליון בסוריה וחלק בארמניה. הם קבוצה אתנית נפרדת כבר מאות שנים ועם תרבות המיוחדת להם, למעשה הם הקבוצה הגדולה ביותר בעולם של מיעוט אתני ללא טריטוריה עצמאית. לאחר מלחמת העולם הראשונה הובטח לכורדים שיוכלו להקים מדינה עצמאית על חורבות האימפריה העותמנית, אולם ההבטחה הופרה ע"י המעצמות בשל שיקולים פוליטיים וכלכליים והכורדים היושבים באירן ובטורקיה נמצאים למעשה תחת משטר צבאי.
לעומת זאת אלה המכונים פלשתינים, החליטו על שמם זה רק לאחר שקמה מדינת ישראל ב-1948. היחידים שכונו פלשתינים היו היהודים שחיו בארץ תחת שלטון המנדט הבריטי, ערביי האזור קראו לעצמם ערבים לא פלשתינים, הם לא התייחסו לעצמם כקבוצה ואומה נפרדים, אלא כחלק בלתי נפרד של האומה הערבית.
הכורדים בעירק וגם הפלשתינים קיבלו אוטונומיה כמעט באותו זמן. הכורדים לאחר מלחמת המפרץ ב-1991, הפלשתינים לאחר הסכמי אוסלו ב-1993, אבל ההבדל הוא רב. האזור הכורדי האוטונומי אומנם התחיל במלחמת אזרחים, אבל התפתח בשנים האחרונות מבחינה כלכלית וזכויות אזרח וחברה, לעומת זאת דבר לא השתנה ברשות הפלשתינית במהלך 15 השנים האחרונות והוא נותר מתבוסס בשחיתויות, פשע וטרור, ללא פיתוח כלכלי וללא פיתוח בכלל.
השלטון הכורדי אוטונומי לא שימש כבסיס לטרור נגד המדינות שסביבו, לעומת זאת הרשות האש"פית תוקפת את מדינת ישראל ללא הרף ומספר קרבנות הטרור מאז 1993 כבר מגיע כמעט ל-2,000 נפש. אך למרות זאת העולם כולו בדעה אחת שאין לתת לכורדים עצמאות כי זה יכול לעורר גל של מרד אצל המיעוט הכורדי בטורקיה, אבל אף אחד אינו מתייחס לאותה נקודה אצלנו שהקמת מדינה פלשתינית עשויה להצית התפרצויות דמים במיעוט הערבי בישראל המייצג כ-20% מאוכלוסיית ישראל וכאשר חלק ניכר ממיעוט זה מזדהה פומבית עם אויבי ישראל, קורא לאלימות ואפילו משתתף בה ומכריז חד וחלק שהוא חותר לחיסולה המוחלט של ישראל.
איפה ואיפה
יש מספר הסברים ליחס של איפה ואיפה מצד העולם, ראשית האנטישמיות שעדיין קיימת ברוב המדינות וכאשר מדובר במדינת ישראל אין בעיה לאף אחד לחלוק בה, לחלק אותה, לבצוע אותה, מה שלא יעזו לעשות במדינה אחרת כולל טורקיה שבשטחה האדיר אפילו לא הייתה חשה כלל בכורדים. הסבר נוסף הוא הטרור שמפעילים הפלשתינים זה עשרות בשנים והשליטה של הערבים בנפט שכולם זקוקים לו, מה יכולים הכורדים כבר להציע? והסבר שלישי שכאן מבית מסייעים להם תומכים דוגמת שלום עכשיו וחבר מרעיהם, דבר שאין לו אח ורע לא בטורקיה ולא בשום מקום אחר בעולם.
טורקיה כאמור אינה נכנעת לטרור. הממשל הטורקי סירב לקבל את הצעת ה-פ-ק-ק להפסקת אש ולניהול מו"מ ובסופו של דבר הייתה ידו על העליונה, הכניעה דוגמת ישראל הייתה ממנו והלאה, הטורקים ניהלו מאבק עיקש, לא היססו אפילו לפלוש לכורדיסטן במאי 1977, לרכז כוחות גדולים בגבול הסורי ולאיים במלחמה כל עוד לא יפסיקו הסורים את מתן החסות ואת התמיכה הצבאית בכורדים ודרשו שסוריה תגרש את המנהיג אוצ'לן מדמשק. ואכן הוא גורש ונתפש בקניה ע"י הטורקים ונידון למוות. גזר דין זה עדיין מרחף מעל ראשו.
הממשל והצבא הטורקי לא התפשרו. הם נאבקו ועדיין נאבקים בטרור הכורדי ללא פשרות והיו מוכנים אפילו להגיע לידי מלחמה עם שכנה כסוריה כאשר האינטרס הלאומי נמצא בסכנה, הם הבינו שרק סילוק ראש הפירמידה עשוי לפתור טרור, להבדיל מאצלנו - שאל מול הטרור הנורא אנו רק מתקפלים יותר, ומובסים יותר, מקבלים את פני ראש הנחש בחיבוקים ונשיקות ובהבטחות להעניק לו פרס עבור הטרור.
כידוע לא רק בטורקיה נלחמו בטרור, גם יפן הכריעה את "צבא האדום היפני", איטליה את "הבריגדות האדומות", גרמניה את קבוצת "באדר מיינהוף", ספרד את הטרור הבאסקי, ארה"ב באפגניסטן, בריטניה את הטרור בקפריסין ובמלאיה, כולם הבינו שאת הטרור חייבים לחסל. התובנה אצלנו היא הפוכה. היא אומרת-כי פני אויב צריך לשחר ולפייס בנשק ובהקמת צבא, בשחרור מרצחים ובהחלטות על מדינה ושלום, ולקבל מידיו רק מוות ומלחמה.

תאריך:  30/07/2008   |   עודכן:  31/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפלשתינים אינם כורדים
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל מתכופפת לפני כל דרישה
דן הרפז  |  30/07/08 09:30
2
כהרגלה בקודש ד"ר אסתרשניאורסון
טהורת המידות  |  30/07/08 09:39
3
הבעיה היא היהודים לא הכורדים
ע.ג1  |  30/07/08 10:23
4
הפלשתינים לא יהיו כורדים
זלמן שניאור  |  30/07/08 11:10
 
- טעות גדולה בידך שניאור זלמן
טהורת המידות  |  30/07/08 11:40
 
- אל תכנע לימנים הפשיסטים אחי
ע.ג1  |  30/07/08 12:07
5
לצערינו כל דבריה של הכותבת
איילת שומרון  |  30/07/08 11:17
6
רגע! "כורדים" זה לא אנחנו???
אריה א.  |  30/07/08 11:40
7
מאמר מצויין- להפיץ בכל מקום
רום גדעון  |  30/07/08 11:53
8
מאמר לעילא ולעילא
דוד מתל אביב  |  30/07/08 12:29
9
לערבים יש אצבעות באו"ם ונפט
אין להכנע לטרור  |  30/07/08 12:38
10
אנו פועלים תמיד בניגוד להיגיון
שמעון מטבריה  |  30/07/08 13:30
11
מאמר מאלף!!!
מירב אדיר  |  30/07/08 13:40
12
לזלמן שניאור .
יורם וינר  |  30/07/08 13:41
13
השנאה והאפליה כלפי ישראל נובעת
רונית לוי  |  30/07/08 15:10
14
אני מרוצה
זלמן שניאור  |  30/07/08 15:34
 
- שניאור לא תארתי לעצמי שאתה כזה
טהורת המידות  |  30/07/08 16:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
"אנחנו לא רואים קשר בין האירועים" טען המפכ"ל לגבי הרציחות בירושלים. פרשנים מלומדים חזרו והסבירו למה אין אפשרות לפצח את קוד הקשר ביניהם. לו ניגשו לנושא בשיטה מערכתית - הקשר היה ברור כאור השמש
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
מהי זכותו של מוכר דירת מגורים מזכה שביקש פטור ממס, לחזור בו מבקשתו ולבקש להתחייב במס? ובמקביל - מהי זכותו של מוכר שביקש להתחייב במס לחזור בו מאוחר יותר ולבקש פטור? האם ניתן להתחרט?
ד"ר דן מנור
הצדיק הסובל מקבל עליו את הדין ללא תרעומת מתוך אמונה בצדקתו של האל. אולם כשתופעה זו נובעת מן החוק האזרחי, שום הסבר אינו ראוי לשכך את התרעומת, ולא נותר למקופח על-ידי החוק, אלא לחרוק שיניים
משה ניסנבוים
נבחרי הציבור מושחתים ונמצאים בחקירות, אך הם עדיין מכהנים בתפקידם כאילו דבר לא קורה. התקשורת לא אובייקטיבית ומאוזנת ולא ממלאת את תפקידה, ואנו ממלאים את פינו מים. מדוע איננו עושים דבר?
מנחם ברוד
מתמטיקה וביולוגיה נותנות כלים לעיסוק במקצועות מסוימים, אולם השכלה יהודית וחיבור לשורשים הם הבסיס לעצם היותנו יהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il