X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יותר ויותר הודעות לתקשורת היוצאות לאחרונה מטעם דובר צה"ל בנושא מאבקים של מתיישבי יהודה ושומרון מתגלות לאחרונה כלא מדויקות, שלא לומר לא אמינות או מוטות
▪  ▪  ▪
מי התפרע?

במדינת ישראל, המתקיימת כשהיא מוקפת אויבים בלב המזרח התיכון, נודעת חשיבות רבה ליצירת תחושת ביטחון בציבור כתנאי ליכולת החברה להתקיים ולהתפתח.
לשם כך מפעיל צה"ל חיל מיוחד, דובר צה"ל, שתפקידו לייצר הסברה שיטתית ומסודרת, על-מנת לנסוך בציבור תחושת אמון וביטחון.
אלא שדומה כי משהו השתבש בדרך, נדמה כי בשנים האחרונות עברה היחידה מטרופוזה לא בריאה - שינוי הפוגע באמון הציבור בה וממילא ביכולתה לעמוד במשימותיה.
לפני כשלוש שנים, עם מינויו של דן חלוץ - "רמטכ"ל ההינתקות", שינה הצבא את מרכז הכובד ותשומת הלב לפעילות כלפי פנים, מול אזרחיו - הן בהפיכת עקירת אזרחי גוש קטיף וצפון השומרון מבתיהם ל"משימה לאומית" והן בפעילות סיכול הפגנות ומחאות אזרחיות נגד המהלך בתוך תחומי "ישראל הקטנה" - בכפר מימון ובאזור עוטף עזה.
יחידת דובר צה"ל עמדה אז בחזית התעמולה של המהלכים והיוותה סוג של ראש חץ בפעילות צבא העם אל מול אזרחיו.
לאחר תוצאות מלחמת הנפל בלבנון, שנה בדיוק לאחר מכן, מונה רמטכ"ל חדש וצה"ל שינה כיוון והפך את הדגש בחזרה החוצה. אלא שדומה כי דווקא הגוף המייצג כלפי חוץ את המערכת, לא הפנים את השינוי והוא עדיין נמצא במקום הקודם, השגוי.
יותר ויותר הודעות לתקשורת היוצאות לאחרונה מטעם דובר צה"ל בנושא מאבקים של מתיישבי יהודה ושומרון מתגלות לאחרונה כלא מדויקות, שלא לומר לא אמינות או מוטות.
כך, למשל, מוציא דובר צה"ל שוב ושוב הודעות סמי-פוליטיות התוקפות חזיתית את המאבק הציבורי-פוליטי לחזרה לישוב חומש, כך יוצאות הכחשות סרק והצהרות מעוררות תהייה בתגובה לידיעות על פינויים שנעשים תוך חילול שבת בחומש ובמאחז "שבות עמי" או על ונדליזם וגרימת נזק על-ידי הכוחות המפנים במאחזים.
אגדת המתנחל המשתולל
לשיא חסר תקדים הגיעה יחידת דובר צה"ל ביום חמישי שעבר, כשכמסגרת אירועים שהתפתחו לאחר פינוי שלד אוטובוס ישן במאחז בבנימין יצאה הודעה רשמית לתקשורת כי במסגרת התפרעות אלימה של מתיישבים חטף אזרח ישראלי מחייל את נשקו האישי וירה באוויר. אלא שלמרבה המבוכה, התגלה בתוך זמן קצר כי מדובר בטכנאי מזגנים מירושלים שהותקף תוך נסיעה ללקוח ע"י עשרות ערבים באבנים ובנסיון לינץ'.
אותו "מתנחל משתולל"- הלוא הוא טכנאי המזגנים מירושלים שוחרר כעבור מספר שעות ע"י המשטרה , שהודיעה כי היה "בסכנת חיים מיידית".
בהמשך לאותה הודעה רשלנית, או שמא שקרית, הודיעו נציגי דובר צה"ל לכתבים, כי ליד חוות גלעד הצמיד מפגין סכין לצווארו של חייל - עוד סיפור הזוי שנבחן והתברר כי לא היה ולא נברא. התנהלות בלתי מתקבלת על הדעת זו, ששיאה כאמור באותן הודעות רשמיות, יוצרת בציבור תחושה לא נעימה, או - בהגדרה נכונה יותר - חשש לפיו מעבר לחוסר אמינות וחוסר רצינות - יחידת דובר צה"ל שאמורה הייתה להיות "שגרירת החוץ" של צבא העם, החליטה פשוט 'לקחת צד'.
בימים אלו, לאחר רצף "הצלחות" כה גדול, יש לצפות לחשבון נפש ולשינוי מדיניות ביחידה. הגיע הזמן שיחידת דובר צה"ל תחליט האם היא גוף ממלכתי המייצג צבא של מדינה ריבונית או משרד יח"צנות זול, כזה שאף אחד לא תופס ביותר מדי רצינות.
אם כתוצאה מהאווירה כיום, יותר ויותר אנשים מאבדים את אמונם בדוברות הרשמית של הצבא - מערכת דוברות מקצועי אמורה להבין היטב כי לטובת המשך יכולתה לעמוד במשימתה העיקרית, מוטב שאותו שידוד מערכות (או: שידוד מטרות) לא רק ייעשה, אלא גם ייראה.
_________________________
  • תגובת דובר צה"ל
"צר לנו כי הכותב בחר להכפיש את שמה של חטיבת דובר צה"ל בלי בדיקת העובדות. על פניו לא נראה כי נפלה טעות בהתייחסות דובר צה"ל לאירוע המדובר. לא אחת, כששוגה דובר צה"ל אין הוא רואה כל בעיה בתיקון גרסתו."

תאריך:  30/07/2008   |   עודכן:  30/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
את מי מדברר דובר צה"ל
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
דו"צ - מעוז שמאל קיצוני
קורא ותיק  |  30/07/08 11:21
2
הכל כשר נגד המתנחלים הפושעים
ע.ג1  |  30/07/08 11:58
3
נחזור להאזין ל"קול הרעם מקהיר" ל"ת
צנחן  |  30/07/08 12:41
4
כמה מילים על דובר צה"ל....
ישראלה וכרמלה  |  30/07/08 12:59
5
גם גלי צה"ל - קול פלסטין
מדינת הצ-חוק  |  30/07/08 13:12
6
"מַעֲשֶה חָרִיג"
איציק ב.  |  30/07/08 13:35
7
תגובת דובר צה"ל - אופיינית ל"ת
וכי נאמין לתגובה?  |  30/07/08 17:18
8
כשבצה"ל מודיעים שסיבות התאונה
בנימין  |  30/07/08 17:18
9
''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
עדה ב  |  30/07/08 17:26
10
מי שמתרחק מהאמת יתרגל לדרך
מרק טווין  |  30/07/08 22:26
11
כל עוד ממשיך צה"ל לנפק שקרים ו
מ/יוסי שריד  |  30/07/08 23:32
12
גלי צהל -האמת והשפן הלבן
לואיס קרול  |  31/07/08 09:44
13
דובר צה"ל מושחת כ"כ
.  |  31/07/08 14:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים רוזנברג
התרבות הקלוקלת שבה הממשלה נזכרת כי יש משבר מים חמור רק כאשר מפלסי המים יורדים כמה מטרים מתחת לקוים האדומים - וגם אז לא בהכרח מזדרזת לפעול - או חשה שיש בעיה של זיהום מים רק כאשר סוגרים 100 בארות מזוהמות במישור החוף - צריכה לעבור מן העולם
עו"ד יניב רוזנאי
על הכנסת ועל הממשלה להקים מאגר שיכיל נוסחים מעודכנים ומלאים של חקיקה ראשית וחקיקת משנה. מאגר זה צריך שיהיה נגיש ופתוח לאזרחים ללא תשלום. זוהי עלות מזערית למדינה, אך בצדה תועלת רבה לשלטון החוק
עדו נתניהו
כששאלתי את סרג'יו שאלה היפותטית, בנוסח: אילו הייתה איזו אוכלוסיית הרים של אזור אִירפִינוֹ שמעל נאפולי ממטירה פגזים וטילים על ערי השפלה, מה היה קורה? התשובה שלו הייתה מיידית: בתוך כמה חודשים היינו מחסלים את הבעיה. כל ממשלה הייתה פועלת כך
קני פרייס
למרות האהבה האמיתית שמרגישים כלפי החטוף, גילוי האהבה ימנע את שחרורו. להלן כללים פשוטים, הידועים מאז ומעולם, לשחרור חטופים
ד"ר חיים משגב
קשה לדעת אם תוכניתה המדינית של לבני תהפוך יום אחד, חלילה, ל"מציאות כואבת", בלשונו של 'מחנה השלום'. אבל דבר אחד אפשר בכל זאת לומר עליה: היא איננה נקיית-כפיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il