X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבים הם אלה המנסים להפחיד אותנו שעזה מהווה איום אסטרטגי על ישראל. מבלי לבחון את הפוליטיקה שמאחורי האמירות הללו, יש לבחון בצורה עניינית אמירה זו. למרות כל הקסאמים והאיומים על טילים העלולים להגיע לטווח של 16 ק"מ או יותר, עזה אינה מהווה איום קיומי על ישראל. לא בקסאמים ולא בטילים ארוכי טווח תובס ישראל ותימחק מעל פני האדמה
▪  ▪  ▪
תקופה של שקט [צילום: פלאש 90]

השקט היחסי השורר כעת בגבולה הדרומי של ישראל טוב, במיוחד לתושבי האזור שלא רוו נחת, בלשון המעטה, במשך שנים. העובדה ששבועות מספר ניתן לצאת מן הבתים ולנהל אורח חיים נורמלי הרבה יותר מאשר קודם, זהו הישג חשוב.
גם בתקופת השקט מתנהלת מלחמת דיסאינפורמציה ולתוכה נזרקות סיסמאות שונות ומשונות. שני הצדדים, אך במיוחד חמאס, יודעים לעשות שימוש בתקשורת כדי להעביר מסרים שיש בהם כדי לדכדך את האוכלוסיה שמנגד ולהוציאה משיווי משקל. הפוליטיקאים הישראלים, במיוחד עתה, כאשר הזירה הפוליטית מתקרבת לנקודת הרתיחה, אינם מפספסים הזדמנויות כדי להפחיד עוד יותר ובכך להשיג עוד אלקטורט. המצער הוא שבמקום לעסוק במהות, עוסקים הקברניטים בפוליטיקה זולה.
מי שזקוק לדוגמית בלבד, הרי יקרא בעיון את המסרים המועברים לציבור לגבי תקציב הביטחון. בידיעה ברורה שאין לאף אחד מן הציבור מושג ממשי באשר לצרכים של צה"ל ומערכת הביטחון, גם הצבא וגם שר הביטחון, כריטואל קבוע לפני כל תקציב, מתחילים לאיים על הסכנות הצפויות אם יקוצץ תקציב הביטחון. יתכן וזהו מהלך לגיטימי מבחינתם, אך יש חשיבות עליונה לבחון את האלטרנטיבות האחרות ולא להיות חותמת גומי.
רבים הם אלה המנסים להפחיד אותנו שעזה מהווה איום אסטרטגי על ישראל. מבלי לבחון את הפוליטיקה שמאחורי האמירות הללו, יש לבחון בצורה עניינית אמירה זו. למרות כל הקסאמים והאיומים על טילים העלולים להגיע לטווח של 16 ק"מ או יותר, עזה אינה מהווה איום קיומי על ישראל. לא בקסאמים ולא בטילים ארוכי טווח תובס ישראל ותימחק מעל פני האדמה. מי שמעלה זאת על דעתו, מן הראוי שייבדק ומייד. לישראל ישנה יכולת צבאית להתגבר על האיום מעזה. לישראל חסרה היכולת המדינית ולא משום שאינה בנמצא אלא משום חדלות פעילותם של הקברניטים, אלה של היום ואלה שהיו בעבר.
ישראל הרשמית חדלה מזמן להיות היוזמת של המהלכים וכל עשייתה היא תגובות שלופות מן המותן. אין מדיניות ברורה, אין יד מכוונת, אין מי שיחשוב לטווח הארוך. הכול מקריות. התוצאות אינן מאחרות לבוא. מי שרוצה לראות את המציאות האמיתית חייב להודות שהמהלכים המטופשים של ישראל איפשרו את השתלטות חמאס בעזה, בעזרת הממשל האמריקני של בוש שלא הצטיין, בלשון המעטה, ביתר חוכמה, לא בעזה ולא באזורים אחרים.
תוכנית לעת הצורך
כיום אין ירי מעזה אל עבר הישובים היהודיים, ונקווה שזה יימשך. הבעיה היא שישראל מביטה כל הזמן על מה שחמאס עושה ולא על מה שישראל חייבת להכין לעת הצורך. חשוב לדעת מה חמאס עושה, אך מלאכה זו אינה מספיקה. חייבת להיבנות תוכנית ברורה, מדינית וצבאית לעת הצורך, ואם תיכפה עלינו פעם נוספת מתקפת טילים, על ישראל להגיב במלוא העוצמה, ללא רתיעה וללא מורא על מה יגידו אחרים.
אין צורך בכיבוש עזה כולה ואין צורך בשליטה ישראלית בה. הוצעה למנהיגים טיוטת תוכנית ששווה היה לבחון אותה ברצינות, אך התרבות הישראלית הכה מוכרת לנו, שוב ניצחה.
אין חשיבות מי עונה לטלפון בשלוש בלילה או בשלוש בצהריים. חשוב מה משיבים לאלה המבקשים תשובות ברורות. היו בישראל מנהיגים שידעו בדיוק מה חייבים לעשות והיו כאלה שנתנו תשובות ללא שום תוחלת ממשית.
עזה היא מטרד מעצבן למדי, אך היא אינה איום קיומי על ישראל. יחד עם זאת, התנהלות הקברניטים במשך שנים כלפי עזה מוכיחה עד כמה עזה עלולה לקבוע מי יהיה המנהיג בישראל. הציבור שבע מהבטחות שווא הן של הימין והן של השמאל. הציבור הישראלי רוצה את האמת, ויותר מכל, שקט. כדי להשיג זאת, שומה על המנהיגים להרגיע, לא לנסות ולעשות הון פוליטי על גבם של מסכנים, ומעל הכל, לומר את האמת. והאמת לגבי עזה ואפילו יהודה ושומרון היא שלמרות המצב הקשה, הסבל הנוראי של התושבים ופגיעה במורל של הישראלים כולם, לא נשקפת שום סכנה קיומית לישראל. הסכנה היותר גדולה היא חוסר מנהיגות בכל הקשת הפוליטית המסוגלת להתמודד עם האתגרים המדיניים והביטחוניים.

ד"ר צלו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  17/08/2008   |   עודכן:  17/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם עזה היא איום אסטרטגי על ישראל?
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
"כיום אין ירי מעזה"
גדעון אמיר  |  17/08/08 19:37
2
"מתמחה בבטחון לאומי" ??
א. זרח  |  17/08/08 19:44
3
האם צ'לו רוזנברג איום איסטרטגי ל"ת
על מדינת ישראל??  |  17/08/08 22:49
4
אדוני ההסטוריון.......
י.ש  |  18/08/08 07:51
5
הטיפש התורן
בהבה  |  18/08/08 09:10
6
תתנו לעזאתיים לחיות
סאמי עביד עזה  |  21/08/08 07:47
 
- לעזתי
ע. התנחלות יפובתא  |  3/09/08 21:31
7
פצצה WMP מעזה הנה איום קיומי ל"ת
בן44  |  26/08/08 22:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
ההשוואה בין גאורגיה לישראל. נחליף את השם גאורגיה בישראל, ובמקום אוסטיה ואבחזיה נאמר גליל ונגב. במקום אוסטים ואבחאזים נאמר הפלג הצפוני והדרומי של התנועה האיסלאמית, ובמקום בדלנים נאמר תביעת האוטונומיה של ערביי הנגב והגליל
עופר הירש
גינה פרטית זו הוצאה לא כל כך קטנה, ישנן הוצאות שונות החל משלבי הפיתוח וההקמה ועד לאחזקה שוטפת של גינה, מהן העלויות ואיפה אפשר להוזיל אותן?
עו"ד יוסי דר
יוסף אונגרפלד הורשע בערכאות הנמוכות לאחר שהעליב עובד ציבור בעזרת כרזה שכתב נגדו, והציגה במשך שבוע שלם בחצר תחנת המשטרה כאשר הוא שובת רעב    בבית המשפט העליון נדחתה בקשת רשות ערעור שהגיש מבלי שבית המשפט השכיל להתמודד עם העובדה שדברי העלבון של אונגרפלד נפלטו מריאותיו בזעקת כאב
ד"ר אברהם בן עזרא
בבתי המשפט בישראל מתגלים מינויים רבים של מומחי שווא חסרי לימודי מקצועות המצעים. "מומחים" אלו יודעים להתבטא ולהרשים, אך מומחיותם נבובה    מומחי שווא – או שאינם גורמים לכל תועלת, או שהם מזיקים...
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
ניתן ללמוד כי היקף חובתו של המבטח נקבע על-ידי הפוליסה בה התקשר המבוטח עם המבטחת. חשוב מכך, ההתקשרות הנ"ל הינה התקשרות חוזית לכל דבר ועניין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il