X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך אבי דיכטר לא הצליח להתקבל לנבחרת ישראל בהתעמלות למשחקי ביג'ין? כושרו המדהים בפליק-פלאק לאחור ראוי לציון גבוה איני מצפה לדבר מהגוף החולה בשיח' ג'ראח למרות הגדלת התקציב, יש לנו בקושי שוטרים, ואין לנו משטרה כלל המפכ"ל דודי כהן רוצה להיפטר מאורי בר-לב - כי הניצב, הנחשב לקצין טוב ומוערך, מאיים עליו
▪  ▪  ▪
דודי כהן. אינטריגות

רב-ניצב דודי כהן, מפכ"ל המשטרה, הפריש את ניצב אורי בר-לב, מפקד המחוז הדרומי, ממשטרת ישראל. כהרגלו, עשה זאת כהן מאחורי גבו של בר-לב. אין בזה שום חדש. מאז ומתמיד עסקו כל הזמן במשטרת ישראל באינטריגות ובתקיעת סכינים בגב, עד שלא נותר להם זמן לשרת את הציבור. אין דבר. הציבור יכול להמתין. הוא רגיל ...
מה שיותר מעניין הוא הפליק-פלאק לאחור של אבי דיכטר, שר השוטרים: אתמול הוא קיבל לשיחה את ניצב בר-לב, ואמר לו, שלא ידע על הפרשתו מהמשטרה. לעומת זאת, שלשום, הודיע המפכ"ל, שהשר דיכטר אישר את סבב המינויים במשטרה. היום אמר דיכטר, שלא שם לב, שהסבב כלל את הדחת בר-לב.
הפתרון יהיה, כנראה, פשוט למדי: בר-לב יקבל תפקיד, שלא יחייב את המפכ"ל לראותו - למשל, יורחק לעמדת המתנה כנציג המשטרה בארצות-הברית.
מוזר שאבי דיכטר לא הצליח להתקבל לנבחרת ישראל בהתעמלות למשחקי ביג'ין. כושרו המדהים בפליק-פלאק לאחור ראוי לציון גבוה במיוחד (למרות ששונתה שיטת הדירוג למתעמלים במשחקים האולימפיים). יכול להיות, שדיכטר גם טוב בצוקהארה. לכן, כנראה, מונה לפקד על השב"כ.
הגוף החולה בשיח' ג'ראח
מי שעוקב אחר כתיבתי, יודע, שאיני מצפה לדבר מהגוף החולה בשיח' ג'ראח. יש לנו בקושי שוטרים, ואין לנו משטרה כלל - זאת יודע כל אחד, שחי כאן, כולל הפושעים והגנבים. מדי פעם עושים מפקדי השוטרים איזה שריר טלוויזיוני; ולרוב הם מתקפלים אחרי עשרים ושש שניות בלאט, כשכבים זרקורי המצלמות. בתחומים שאינם טלוויזיוניים - שִכחו מהמשטרה... אם לא תעשו זאת - תחכו לשווא לניידת, או לשמץ צלליתו של שוטר.
לכן, איני מבין למה מזדרז המפכ"ל להיפטר מניצב בר-לב, הנחשב לקצין טוב ומוערך. בעצם, אני יודע היטב מדוע המפכ"ל רוצה להיפטר ממנו - כי בר-לב מאיים עליו, ואם יהיה מפכ"ל - בעוד כמה שנים - יגמד בחשבון ההיסטורי את דמותו הננסית של רנ"ץ כהן.
איני מכיר את ניצב בר-לב. פגשתיו רק פעמיים - באזכרות. ולמיטב זיכרוני, לא החלפנו מילה בשתי הפעמים. אני מעריך מאוד את שיקומו לאחר פציעתו הקשה ואת התגברותו המדהימה על נכותו הקשה. איני מתפעל מיחסי הציבור המשומנים שלו - למרות שמדברים עליו כאדם רב-הישגים.
בעיניי, חטא בר-לב חטא חמור כשפיקד על כוחות המשטרה בגירוש היהודים מגוש קטיף. כל עוונות פְקודיו (כולל ניסו שחם הבלתי-נשכח) חלים אוטומטית עליו, כמפקדם. כן, אני מכיר את השטות, שהוא צריך לציית לפקודה. לא הבנתי את המשפט הזה - עד שתרגמתי אותו לגרמנית צחה...
אלא שכיום אין למשטרה שום כוחות להתחדש מעצמה. לבלרי המטה הארצי בשיח' ג'ראח יכולים, לכל היותר, לנהל שתי תיקיות ריקות - למרות שחלקם עונדים דרגות ניצב. בכך המטה הארצי של משטרתנו דומה מאוד למטכ"ל צה"ל. כלומר, עם ישראל במדינתו העצמאית צריך להסתפק בכוחות הקיימים (והם דלים למדי) מחד-גיסא, והמשטרה ממשיכה להתדרדר מטה במדרון חלקלק מאידך-גיסא.
במטה הארצי מחכים לבחירות
ממילא סבב המינויים, שתכנן המפכ"ל כהן, יהיה רק בקיץ 2009 - כנראה, רק אחרי הבחירות. כך, גם במשטרה הכל מחכים בכיליון עיניים לבחירות, שבין השאר, ישחררו את המשטרה מהמטען החורג, הנקרא השר דיכטר.
אני מעריך, שאם לא יתרחש נס - כנראה, יקבלו השוטרים את אסף חפץ בתפקיד השר לביטחון פנים. אם ישרוד אורי בר-לב עד אז במשטרה - דרכו למפכ"לות סלולה, כנראה, תחת הנהגתו של חפץ. וָלא - יהיה בר-לב מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, וינסה לעזור לחפץ לנקות את המטה הארצי, ולהקים מחדש את משטרת ישראל.
דרך אגב, חפץ עצמו הזכיר בראיונות עמו, כי בהיותו קצין בכיר במשטרה - כל כך התאוו במטה הארצי להיפטר ממנו (ושום תרגיל נתעב לא היה מאוס בעיני מתנגדיו), ולבסוף מונה למפכ"ל.
האם יחזור התרגיל?

תאריך:  28/08/2008   |   עודכן:  28/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפכ"ל הפריש את הניצב
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
רבותי, אלה הכללים בעולם המאפיה ל"ת
חץ  |  28/08/08 11:06
2
לתשומת ליבכם,הפיסקה האחרונה,
שרה.א  |  28/08/08 12:23
 
- מה שמובן וברור ומוכר מ-א' עד ת
ע. סובול  |  28/08/08 14:37
3
אביתר - תתבייש
איתן  |  28/08/08 12:30
 
- טיהור אתני
אביתר בן-צדף  |  28/08/08 15:32
 
- איתן,כנראה שהאמת מקוממת
ישרא  |  28/08/08 15:44
 
- אביתר כתב בחכמה-אתה לא
מרק טווין  |  28/08/08 22:33
4
מבריק כרגיל-במיוחד תירגול הני
מרק טווין  |  28/08/08 21:51
 
- על המ"כים דיבר יוסי פלד ל"ת
אביתר בן-צדף  |  29/08/08 08:50
 
- המקור נאום הזעם של בני פלד
מרק טווין  |  29/08/08 09:46
5
אביתר מביט נכוחה על המציאות
גדעון ארליך  |  29/08/08 09:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מוטי גולן
מי ש"רואה" באותה דרך, באותה הסתכלות שבה הציפור הדורסת: האיה, הדיה/הדאה והראה "רואה", הוא בבחינת "עוף טמא" ונכלל ברשימת העופות הטמאים ש"אינם ראויים לאכילה". ודו"ק!
עמוס שריג
בין אם הסיפור של רביבו נכון ובין אם לאו, מעולם לא קרה שייכתבו כל כך הרבה דברים על מי שמוגדר כסמל להרבה דברים ואף אחד לא קם והתייחס: לא ראש הממשלה, לא שרים, לא ח"כים. לא המפכ"ל, לא קציני משטרה בכירים, לא שופטים (בדימ.). אף אחד לא קם, כדי לשאול: האם נכון שרביבו על משפחתו גורשו בבושת פנים על-ידי עבריינים?
אביתר בן-צדף
לפני שבוע - כשהתלהט לרגע ויכוח על תקציב הביטחון - כתבתי על תקציב הביטחון. מאז עושה רותם סלע עבודה נהדרת בדה מרקר - עבודה עיתונאית פשוטה, אך רבת-חשיבות. כדאי לעקוב אחר הסדרה, שהוא מפרסם
ד"ר צ'לו רוזנברג
יש להודות באמת: מר ברק אינו מחובר למפלגה, אינו רואה בה משענת אמיתית אלא משענת קנה רצוץ. היא פשוט מפריעה לו מאוד. אך מה לעשות שכל ההתנהגות הזו של מר ברק לא תצליח לא זו בלבד שלא תחזיר את הסכינים לנדנן אלא בבואו היום ישלפו החברים את הפגיונות. בכך יגיע מר ברק שוב לאותה תבוסה שנחל בשנת 2000. אסטרטג גדול המנצח את עצמו
איתן גנור
ההיסטוריה האנושית רוויה בהרג וסבל שנעשו בשם הדת, כתוצאה מהטוטליטריות וחוסר הסובלנות שבה, שהובילו ומובילים לא פעם להרג המוני וסבל בל יתואר. מתברר שהפרשנות והיישום של דת לא פעם רחוקים מאוד מהערכים המוצגים. העולם המודרני בנה מערכת ערכים הומניסטית השמה את האדם במרכז, ומקנה לו זכויות בסיסיות. גם כאן היישום לא פעם רחוק מהכוונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il