X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית המשפט המחוזי קיבל את התביעה ופסק כי סעיף 17[א] לחוק זכויות החולה מחייב לתעד גם "הוראות טיפול". מאחר שעיתוי הפנייה לבירור יכול להיות, פשוטו כמשמעו, עניין של חיים ומוות, אין סיבה לפטור את הרופא מהתיעוד
▪  ▪  ▪
הניתוח התעכב

בית המשפט המחוזי בירושלים נתן לפני מספר ימים פסק דין חשוב במיוחד בנושא רשלנות רפואית באבחון וטיפול בגידול אשר הביא לשיתוקו של התובע. לטענת התובע, בן 39 אשר עבד כנהג, ניתן היה למנוע את הנזק, אילו אובחן הגידול בזמן. התובע טען גם כי הנתבעים החסירו פרטים חשובים מהרשומות הרפואיות.
בית המשפט המחוזי קיבל את התביעה ופסק כי סעיף 17[א] לחוק זכויות החולה מחייב לתעד גם "הוראות טיפול". מאחר שעיתוי הפנייה לבירור יכול להיות, פשוטו כמשמעו, עניין של חיים ומוות, אין סיבה לפטור את הרופא מהתיעוד. והנה אין כל אזכור לכך שמדובר בבדיקה דחופה. עם כל ההבנה לקשיים טכניים הכרוכים בהקלדת הפרטים ע"י הרופאים, אין בכך כדי לגרוע מקיומה או מהיקפה של החובה לתעד כראוי את תלונות המטופל ואת בדיקתו. בעת נטילת אנמנזה ממטופל המתלונן על כאב, יש לברר את כל הפרטים החשובים שהם מיקום הכאב, אופיו ועוצמתו- ואת אלו אין רק לברר אלא גם לתעד.
הנתבעים היו: קופת חולים מאוחדת (הנתבעת 1), נתבע 2 הוא ד"ר פיליפ חדד הוא רופא משפחה בקופת החולים. נתבע 3 הוא ד"ר אהרון דנציגר הוא רופא אורטופד בקופת החולים. נתבעת 4 היא בית חולים הדסה בירושלים.
במהלך חודש אוקטובר 98' החל התובע לחוש ברדימות ובנימול בגפיו התחתונות. התובע פנה אל ד"ר חדד ונבדק על ידו. ד"ר חדד הפנה אותו לצילום עמוד שדרה ולבדיקה אצל אורתופד. התובע נבדק על-ידי האורתופד ד"ר דנציגר, והלה הפנה אותו לבדיקת מיפוי עצמות ולטיפול פיזיותרפי והמליץ על טיפול תרופתי.
בין לבין החמיר מצבו של התובע, הוא החל להתהלך באמצעות מקל הליכה, סבל מרדימות ומירידה בתחושה בגפיים התחתונות, ואף מהפרעות בשליטה על הסוגרים. ביום 11.2.99 נבדק התובע על-ידי פרופ' ויינברג, אורתופד של קופת החולים, והופנה לחדר מיון. ביום 12.2.99 הגיע התובע לחדר המיון בהדסה ובהמשך התברר, כי הוא סובל מגידול מסוג Cavetnous Hemangioma בגב האמצעי, בעמוד השדרה הטורקלי, בגובה חוליות D4-D5.
בית המשפט קבע כי החובה לתעד באופן מלא את תלונות התובע ואת מהלך הבדיקה, כמו גם החובה ליטול מהתובע אנמנזה מלאה, הופרו על-ידי ד"ר דנציגר. על-פי ההלכה הפסוקה, מקום שבו היה על הנתבע לבצע רישום נאות, אך רישום זה לא נעשה, ולמחדל זה לא ניתן הסבר מניח את הדעת, יועבר נטל ההוכחה בדבר העובדות השנויות במחלוקת, שיכלו להתברר מתוך הרישום, אל הנתבע. כך הם פני הדברים גם כאשר מדובר באי קיומן של בדיקות. לפיכך ההנחה היא שהתובע התלונן לפני ד"ר דנציגר לכל הפחות על תחושת נימול והירדמות, כפי שטען בתצהירו. בהקשר זה יש להוסיף ולציין כי נוכח התלונות בדבר נימול ברגליים, היה על ד"ר דנציגר לבדוק את התחושה בגפיו התחתונות של התובע, דבר שלא עשה משום שהתרכז אך בבדיקת הגב התחתון.
ד"ר דנציגר התעלם מסימני החסר הנוירולוגי שהופיעו אצל התובע: תחושת ההירדמות והנימול והירידה בתחושה בגפיים התחתונות. ממילא שד"ר דנציגר לא שלח את התובע לבצע בדיקת הדמיה על-מנת לברר מה המקור לכך. ד"ר דנציגר בעצמו אישר בעדותו, כי לו היה התובע מתלונן על זרמים ברגליים או על העדר תחושה בגפיים התחתונות, אזי היו הבדיקה והטיפול שונים בתכלית, והוא היה שוקל להפנות את התובע לבדיקות הדמיה ולבצע בדיקות נוספות על-מנת לאתר את המקור לתלונות אלו. אין, אפוא, קושי לקבוע, כי משלא נעשה כן הופרה כלפי התובע חובת זהירות.
כמו-כן קבע בית המשפט כי מצבו של התובע בעת קבלתו במיון של בית חולים הדסה חייב ניתוח דחוף, ולא הייתה הצדקה לדחות את הניתוח עד ליום 22.2.99.
אשר לחלוקת האחריות בין הנתבעים לבין הדסה, קבע בית המשפט כי חלקם של רופאי מאוחדת גדול באופן משמעותי מזה של בי"ח הדסה. בעוד שעקב מחדליהם של רופאי מאוחדת נדחו איתור הגידול והניתוח במספר חודשים, אשר במהלכם הדרדר מצבו של התובע, הרי חלקו של הדסה לא התבטא אלא בדחיית הניתוח במספר ימים. לאור מכלול הנתונים קבע בית המשפט כי רופאי מאוחדת ישאו ב-80% מהנזק והדסה ב-20% הנותרים.
בית המשפט פסק פיצוי של כארבעה מיליון ש"ח ממנו יש לנכות חלק מהתגמולים אותם קיבל התובע מביטוח לאומי.

לקריאת פסה"ד המלא
עו"ד טל נבו מייצג נפגעי רשלנות רפואית
תאריך:  03/09/2008   |   עודכן:  04/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיבות מועד האיבחון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כאבי גב-פיתרון מעולה
אילנה11  |  3/09/08 19:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נטע
לפני מספר חדשים התארגנה קבוצה בעלת ערך סגולי היסטורי, מרביתם חקלאים מעמק יזרעאל. חלק מחברי הקבוצה שכבר ידע הפגנות בעד ונגד, כולל טיול פרות העמק למקום מושב "פרות הבשן" בכנסת ובממשלה, החליטו לעשות מעשה והקימו חוג רעיוני הנקרא "ועדת מעקב לבחינת מימוש ערכי הציונות בארץ ישראל".
אלון מרום
אפרופו ציפי לבני, האם לא התקבענו בתפישה שהתקשורת שמאלנית, ושכל מטרתה היא קידום תהליך השלום?
שבתאי עזריאל
מה שיפה במשפטים, שאפשר להניח שלבני אדם יש שלוש רגליים ועל התשתית הזו אפשר לאחר מכן לבנות לתלפיות מגדל של רעיונות שנונים ומבריקים. בניין שהיה מוקם בדרך שנכתבה הילכת אונגרפלד, היה קורס כבר בשלב חפירת היסודות
ד"ר סימון אברהמי
מחלות ניווניות של הקרנית יכולות לזרז תהליך אובדן תאי האנדותל וזה עלול לגרום לאי ספיקת הקרנית שביטוייה העיקריים הם אגירת נוזלים בקרנית שגורמת לבצקת הקרנית ולהפיכתה לעבה ועכורה    ירידה בשקיפות הקרנית גורמת לירידה בחדות הראיה עד לעיוורון
ראובן לייב
מאז ראשיתה שורדת ניו-אורלינס, שעל המיסיסיפי, בין סופה לסופה, אך את עולמה קנתה בזכות היותה עיר שחיה ונושמת מוזיקה יותר מכל עיר אחרת בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il