|
תאריך:
|
03/09/2008
|
|
|
עודכן:
|
03/09/2008
|
|
1 |
|
|
התקציב הממשלתי מנופח מבוזבז ומושך אותנו לתהום. להפריט באופן מוחלט להניח לצרכן לבקר ולפקח. עם זאת להעניק תלושים שווי כסף ללומדים כולם (ולאו דווקא לנזקקים) שבאמצעותם אפשר יהיה לקבל חינוך מינימום לפי בחירת הלומדים. על התוספות ישלמו הלומדים מכיסם. כשיטתו והצעתו של מילטון פרידמן |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יופיטר |
|
|
2 |
|
|
הגיעה עת להפנים את העובדה, שאין ל"מערכת ההוראה" בארץ, קשר ל"חינוך".
דפוסי עבודת ההוראה הקיימים, מאפשרים הקנית השכלה בלבד, ואף זאת, מוגבלת.
אם "חינוך" אתה מבקש לך, עליך לחפשו במקומות אחרים ובתכנים שונים, מאלו המקובלים והנהוגים ב"מערכת ההוראה" הקיימת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הניה |
|
|
3 |
|
|
אבל צריכים לתת לרפורמה החדשה במערכת החינוך את ההזדמנות המגיעה לה. לא ייתכן שבכל פעם יווצרו תוכניות ביצוע אחרות לכל שר חינוך, כיום יש רפורמה הפועלת לטובת המורים וכן לטובת התלמידים, מערכת החינוך כן הולכת במתווה נכון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מורה מחיפה |
|
|
4 |
|
|
המצב במערכת החינוך נובע מעודפים של תוכניות לביצוע מצד שרי חינוך שונים, ברגע שאין למערכת תוכנית מסודרת, אין גם קווים מנחים, הרפורמה במערכת החינוך מיטיבה עם המורים בבתי הספר השונים ובמקביל התלמידים מקבלים תגבורים. אין שום טעם לחבל בתוכנית ע"י הבאה של תוכנית ביצוע אחרת, יש לתת לרפורמה הזדמנות לחולל שינוי אמיתי ונחוץ. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מתנגד למאמר |
|
|
5 |
|
|
המצב במערכת החינוך נובע מעודפים של תוכניות לביצוע מצד שרי חינוך שונים, ברגע שאין למערכת תוכנית מסודרת, אין גם קווים מנחים, הרפורמה במערכת החינוך מיטיבה עם המורים בבתי הספר השונים ובמקביל התלמידים מקבלים תגבורים. אין שום טעם לחבל בתוכנית ע"י הבאה של תוכנית ביצוע אחרת, יש לתת לרפורמה הזדמנות לחולל שינוי אמיתי ונחוץ. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מתנגד למאמר |
|
|
6 |
|
|
הפרטה של מערכת החינוך זה לא דבר הכי חכם שבעולם כי אז כל בית ספר יחליט מה טוב לו ללמד ומה לא. אני עדיין חושב שהמדינה צריכה לנהל הכל בחוכמה.אם נניח שר חינוך אחד מחליט על מהלך צריך השר הבא אם מתחלף להמשיך בתוכנית או הרפורמה ולא להשתגע.שר החינוך צריך להמשיך עד כמה שניתן החלטות (הגיוניות ) של השר שלפניו |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צוציק |
|
|
|
|
|
תאורך הינו חזון אחרית הימים. זה לא קרה, וכנראה לא יקרה במערכת הפוליטית הישראלית. אין לנו את הזמן והיכולת לחכות לבוא המשיח.
ולגבי הערתך על כי כל בי"ס ילמד תוכן כרצונו כבר כתבתי: "יבוא משרד החינוך ויגדיר את תכני הלימוד, ויבנה שיטת תשלום מתגמלת הצלחה, וישאיר את הביצוע לשוק הפרטי"
משרד החינוך יגדיר את תוכניות ותכני הלימוד, וישלם עבור לימוד תכנים אלו על בסיס הצלחה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
7 |
|
|
1. ממשלה אינה גוף מחוקק
2. ממשלה היא *כן* גוף מבצע. לא הצעת הפרטה של המשטרה, התחבורה, וכו', נכון ?
3. הממשלה אכן כושלת כל הזמן בתחום החינוך, אבל, גם בתחומים האחרים, כמו התחומים שהזכרתי לעיל.
4. אלא שלפי הבנתי, תחום החינוך חשוב לך יותר, ועל כן אתה מציע להפריטו.
אז אין לי התנגדות מיוחדת לרעיון, אבל תגיד, אין דרך לשפר מבפנים ? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שרון זהבי |
|
|
|
|
|
"1. ממשלה אינה גוף מחוקק
2. ממשלה היא *כן* גוף מבצע. לא הצעת הפרטה של המשטרה, התחבורה, וכו', נכון ?"
-- אכן הכנסת היא המחוקקת, והממשלה גוף מבצע. כוונתי הייתה שהממשלה אמורה להיות מבצעת ברמה העליונה בדרך של תיקצוב, תקינה ופקוח, הוצאת מכרזים וכו'. ממשלה לא אמורה לתפעל מערכות ביצוע למעט נושאי ביטחון. ממשלה אינה מתפעלת תחבורה ציבורית, אינה בונה מבנים, יש לה חלק קטן בתפעול מערכת הבריאות וגם זה מיותר.
3". הממשלה אכן כושלת כל הזמן בתחום החינוך, אבל, גם בתחומים האחרים, כמו התחומים שהזכרתי לעיל.
4. אלא שלפי הבנתי, תחום החינוך חשוב לך יותר, ועל כן אתה מציע להפריטו."
-- לא מדוייק. אני סבור כי יש להפריט כל תפעול מערכות למעט ביטחון. גם בתי החולים הממשלתיים לא צריכים להיות ממשלתיים, רשות הנמלים והרכבות חצי מופרטת ותהליך ההפרטה צריך להמשך, וכו'.
האם יש עוד מערכת, למעט ביטחונית, שכל כולה בתפעול ממשלתי?
"אז אין לי התנגדות מיוחדת לרעיון, אבל תגיד, אין דרך לשפר מבפנים ?"
-- היו ניסיונות שרק הזיקו. הצעתי באה מתוך חוסר תקוה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
8 |
|
|
אין ספר שהפרטת מערכת החינוך בארץ כמוה כהפרדת המוץ מהתבן.
הדבר ירחיק מהמערכת את כל אותם "אוכלי חינם" אשר שנים אחראים בדרך לא דרך על חינוך הדור הצעיר.
אך לעת עתה, הדבר הקרוב ביותר לאותה הפרטה היא הרפורמה אופק חדש. כפי שאני רואה את הדברים, מדובר ברפורמה אשר תזרים למערכת החינוך דם חדש בדמותם של אנשי חינוך איכותיים. דבר אשר לו המערכת זקוקה יותר מכל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נדב |
|
|
ד"ר צ'לו רוזנברג
ישאל כל אדם סביר מדוע יש צורך בפיטורי מנכ"ל "מקצועי" עם התחלפות השר הממונה? אם היו בודקים את המעשה לפי אמות מידה של המשפט הציבורי, הרי כלל לא סביר שהיו מיד מפטרים מנכ"ל וממנים תחתיו מנכ"ל "נאמן לשר" או מי שמוכן לבצע את המדיניות של השר
|
|
|
|
|
|
עו"ד טל נבו
בית המשפט המחוזי קיבל את התביעה ופסק כי סעיף 17[א] לחוק זכויות החולה מחייב לתעד גם "הוראות טיפול". מאחר שעיתוי הפנייה לבירור יכול להיות, פשוטו כמשמעו, עניין של חיים ומוות, אין סיבה לפטור את הרופא מהתיעוד
|
|
|
|
|
|
אורי נטע
לפני מספר חדשים התארגנה קבוצה בעלת ערך סגולי היסטורי, מרביתם חקלאים מעמק יזרעאל. חלק מחברי הקבוצה שכבר ידע הפגנות בעד ונגד, כולל טיול פרות העמק למקום מושב "פרות הבשן" בכנסת ובממשלה, החליטו לעשות מעשה והקימו חוג רעיוני הנקרא "ועדת מעקב לבחינת מימוש ערכי הציונות בארץ ישראל".
|
|
|
|
|
|
אלון מרום
אפרופו ציפי לבני, האם לא התקבענו בתפישה שהתקשורת שמאלנית, ושכל מטרתה היא קידום תהליך השלום?
|
|
|
|
|
|
שבתאי עזריאל
מה שיפה במשפטים, שאפשר להניח שלבני אדם יש שלוש רגליים ועל התשתית הזו אפשר לאחר מכן לבנות לתלפיות מגדל של רעיונות שנונים ומבריקים. בניין שהיה מוקם בדרך שנכתבה הילכת אונגרפלד, היה קורס כבר בשלב חפירת היסודות
|
|
|