X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חלפו הזמנים שבהם ניתן היה למצוא אותן בשוקי הפשפשים. מדריך לתייר הלא-מתמצא
▪  ▪  ▪
עתיקות

סוד גלוי הוא שמלבד אתרים מעניינים ונופים מרהיבים, מחפש התייר הישראלי, במסעו בחו"ל, גם מציאות. בדרך כלל הוא תר אחריהן בשוקי הפשפשים למיניהם, אלא שמהר מאוד הוא ילמד לגלות שדווקא בהם ייבצר ממנו למצוא אותן.
חלפו הזמנים שבשווקים האלה ניתן היה להשיג, בלא קושי, חפצי-אמנות ועתיקות במחירים נמוכים משוויים הממשי. את אלה, מסתבר, אפשר למצוא כיום רק בבתי המכירות הפומביות. סוד מחיריהם הנמוך נעוץ בכך שבתי המכירות משמשים לא יותר מאשר מתווכים בין מי שמבקש למכור חפץ, במהירות, אך לא בכל מחיר, לבין מחפש המציאות.
כדי להשתתף במכירות האלה לא מוכרחים להיות מומחה, אמיד, או בעל ידע בשפה המקומית. את זאת למדנו על בשרנו במכירות פומביות בניו-יורק, וינה, פריז ולונדון, שבהן נטלנו חלק, ויש עמנו עצה: גם מי שאינו מתכוון לרכוש מציאה כלשהי במסעו לחו"ל - כדאי שיבקר במכירה כזו, ולו כדי לחזות במשתתפיה, בסחורה המוצעת, ובתהליך המכירה עצמו. זוהי, פשוט, חוויה שלא כדאי להחמיצה ושעשויה, אפילו, לענג לא פחות מסרט-מתח.
כדאי לזכור, שבמכירות הפומביות האלה, המתקיימות כמעט מדי יום, לא מוכרים רק דברי-ערך יקרים. מסתבר שהכל הולך בהן: מכסאות-קש ועד בקבוקי-בושם ישנים, אבל ריקים. זוהי גם ההזדמנות הנאותה לחזות במוצגים מוזיאוניים מבלי שיש בכלל צורך לשלם עבורם.
אבל, קודם לביקור בבית-מכירות פומביות בחו"ל, מומלץ לתייר שלנו לבקר במכירה דומה עוד בארץ, כדי שיוכל ללמוד את הכללים הנוהגים בה. ועוד לפני כן כדאי לו לערוך סיור מוקדם בשוק הפשפשים הישראלי, כדי שיוכל לקבל מושג על מחירי הפריטים שבכוונתו להתמודד על רכישתם. או אז יווכח הקונה הפוטנציאלי לדעת, כי הפריטים במכירה הפומבית יהיו תמיד זולים יותר מאלה המוצעים בשוק הפשפשים.
במכירה עצמה כדאי להיצמד לכלל-ברזל: להימנע מלהתחרות על קניית חפץ, מבלי לבדוק אותו מלכתחילה. מסתבר שכל אתרי המכירות הפומביות מאפשרים בדיקה יסודית, מראש, של החפצים המיועדים למכירה, עוד בתצוגה מוקדמת.
הכל מזל
המכירות הפומביות נערכות באתרים שונים ברחבי הערים הגדולות. במרבית דוכני העיתונים הגדולים ניתן לרכוש גם מדריך-מכירות-פומביות, שבו מצוין גם מיקומן המדויק. במכירה הפומבית עצמה, שהכניסה אליה אינה כרוכה בתשלום, יש לכל מוצג מחיר התחלתי, בדרך כלל נמוך למדי. את מחירו ניתן למצוא בקטלוג המחולק למבקרים, או לקבל אותו, ישירות, מנציגי המכירות עצמם. כדאי לזכור שגם אם לא יימצאו לחפץ קונים במכירה, הוא לעולם לא יימכר בפחות ממחירו ההתחלתי.
הסיכוי למצוא מציאות טמון, כמובן, במזל: אם חושק התייר במוצג מסוים ולא יימצא במכירה מי שיתחרה איתו על קנייתו בהצעת-מחיר גבוהה יותר - הוא יוכל לרכוש אותו במחיר ההתחלתי, שבכל מקרה יהיה מחיר-מציאה.
כדי ליטול חלק במכירה שכזו, לא מוכרחים לשלוט בשפה המקומית. די אם התייר יבין מהו המחיר הנדרש עבור החפץ המוצג. כל שעליו לעשות הוא להניף יד למעלה, לשמע קולו של הכרוז, המכריז על המחיר. אם לא יימצא מתחרה, שינקוב מחיר גבוה יותר להצעה - יגש מיד אל התייר שלנו אחד מעוזרי המכירה, ירשום את שמו, וגם יברר באיזו דרך הוא מתעתד לשלם עבור הרכישה: במזומן, או בכרטיס-אשראי. סביר להניח שבהזדמנות זו הוא אף יבקש לדעת אם בכוונתו של הרוכש להתחרות על רכישת חפצים נוספים. אם התשובה תהיה חיובית - יוכל התייר להמתין עם התשלום; אם התשובה תהיה שלילית - יהא עליו לגשת לקופה, ללא שהות, לשלם את המחיר ולקבל קבלה, שאותה יצטרך להציג ביציאה, כדי שיוכל לקבל את הרכש החדש.
לא אחת יקשה למצוא מקום פנוי בחדר המכירות, שוקק החיים כל השנה, המשמש יעד מבוקש במיוחד לתיירים מביני-דבר. מייד עם תחילת המכירה ישעטו הקונים הפוטנציאליים על אולם המכירות, כדי לתפוס מקום טוב באמצע, שממנו יוכלו לעקוב היטב אחר המכירה. אבל, גם אם לא יימצא כזה - חזקה על הכרוז שהוא יתייחס לתייר שלנו, אפילו אם ייאלץ לעמוד, באותה מידת-רצינות ראוייה ובאותו כבוד שירחוש למי שיושב באמצע השורה הראשונה.

תאריך:  06/09/2008   |   עודכן:  06/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מציאות - רק במכירות פומביות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אשמח לדעת קצת יותר
titi  |  6/09/08 21:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
בנאומה בפני השופטים בחרה נשיאת בית המשפט העליון להתייחס לשפה המדרדרת של עורכי הדין, והיא מזכירה שם את הצעירים שבהם    עו"ד גולדבלט, מוסיף עוד ואומר במאמר ב-Nfc כי חייבים להקטין את עוצמת מכונת הייצור של עורכי הדין
יואב יצחק
ניצב בר-לב הפך כלי משחק בידי כתבי/פרשני החצר המזוהים עם אולמרט    עתה אין מנוס מפיטוריו    לטענת בר-לב, הוא קיבל הבטחות מהמפכ"ל לזכות סירוב ראשונה לתפקידים מסויימים    גם אם נכון הדבר, המפכ"ל אינו מוסמך להעניק לו זכויות מועדפות
אברהם (פריצי) פריד
אין כמו ירושלים בכדי לשקף את הזרמים האמיתיים בחברה הישראלית: דתיים וחילונים, חסידים ומתנגדים, ספרדים ואשכנזים    נקדיש להם מבט
איתמר לוין
דברי זקני העיר בפרשת עגלה ערופה מעידים על חובתם של מנהיגי הציבור לפעול בצורה מעשית לשמירה על חיי אדם
שושנה ויג
מה הופך מפגש צבעוני של דמויות כל כך סטריאוטיפיות בתוכנית "האח הגדול" לחוויה ממקסמת בעבורנו? - אני חשה קנאה רבה לכל אחד ואחד ממשתתפי התוכנית. העולם הזה שהם נסגרו בו רחוק כעת כמו שנות אור מהעולם המזוויע שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il