X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמעט בכל מלחמות ישראל הוכיח הפיקוד העליון, שאינו מבין בצבא, והכין את צה"ל רע למלחמה שפרצה צה"ל אינו כשיר להתמודד עם האתגר היחיד, המצדיק את קיומו: הגנה על מדינת ישראל חיילי צה"ל נשלחו לבצע תוכניות מטומטמות, שעלו דם רב, ולרוב לא הניבו כל תוצאה גולדה ועמיתיה ויורשיהם לא היו אחראים לאי-הפקת הלקחים ממלחמות ישראל, אלא דדו, קודמיו, יורשיו וכל עמיתיהם לפיקוד צה"ל לדורותיו כל מחדלי מלחמת יום הכיפורים נשנו בכל מלחמות ישראל מאז ועד היום
▪  ▪  ▪
מאז מלחמת יום הכיפורים לא הופקו לקחים [צילום: AP]

מספרים, שגנרל גרמני צפה על הסתערות החיילים הבריטיים במערכה בצרפת במלחמת העולם הראשונה, ואמר, "הם מסתערים כמו אריות".
ענה לו מפקדו, גנרל יותר בכיר: "נכון, אך מפקדים עליהם חמורים".
זה, כנראה, התנאי לפיקוד בצה"ל.
מלחמת יום הכיפורים הייתה פרי של טיפוח החמוריות בפיקוד העליון של הצבא. זאת בניגוד לכל מיני אגדות עירוניות, שנעות חופשי בשטח, ומספרות על מחדלים אלו ואחרים. כמעט בכל מלחמות ישראל הוכיח הפיקוד העליון, שאינו מבין בצבא, והכין את צה"ל רע למלחמה שפרצה - למרות שמיטב בנינו ומיטב הוננו נמסרו לו כמעט ללא כל בקרה (ואולי בגלל זה!).
החיילים הגיעו למלחמה לא-מאומנים ולא-מצוידים. הם גויסו לצבא, שלא היו לו אמצעי לחימה מתאימים למשימותיו ולמתאר הלחימה, ופעל לאור תוכניות הזויות. הם גויסו לצבא, שנבנה עקום; ולכן, לא היה כשיר להתמודד עם האתגר היחיד, המצדיק את קיומו: הגנה על מדינת ישראל.
תורת הלחימה הייתה כושלת בתשרי תשל"ד - כמו המודיעין, שלא סיפק מידע וידיעות, וכמו התחזוקה, שלא פעלה. מבנה הצבא היה משובש, ולא אִפשר לו לפעול כהלכה.
והעיקר - החיילים נשלחו לבצע תוכניות מטומטמות, שעלו דם רב, ולרוב לא הניבו כל תוצאה, אלא רק גרמו שכול.
בלמנו את המצרים רק כשהחליטו לעצור (לפי תוכניתם!) ליד כביש החת"ם (כעשרה ק"מ מזרחית לתעלה). ארמיה 2 נותרה שם כמעט ללא הפרעה עד להפסקת-האש.
בלמנו את הסורים, שתוכניתם הייתה לתפוס אך ורק מדרס-רגל ברמת הגולן, ולא לעבור את הירדן מערבה.
היינו ליד קהיר, וברחנו משם - עד למ"מ האחרון בציר "פילדלפי". היינו ליד דמשק, וגם משם נמלטנו - כי הפסדנו (הובסנו! נוצחנו! נכשלנו!) במלחמה על-ידי אויב, שזלזלנו בו, ועשה לנו תרגיל מטומטם, שילד בגנון היה מגלה.
לא בכדי הדיחה ועדת אגרנט את הרמטכ"ל דוד אלעזר. כמו קודמיו בתפקיד וכמו יורשיו - דדו היה אחראי לאי-הכנת צה"ל למלחמה ולתפקודו הלקוי. לא גולדה מאיר, ראש הממשלה (שהייתה די סנילית וחולה אנושה בסרטן), לא השר ישראל גלילי ואפילו לא משה דיין, שר הביטחון, היו אחראים לבניין המשובש של צבאנו הכושל, אלא המטה הכללי לדורותיו. גולדה ועמיתיה ויורשיהם לא היו אחראים לאי-הפקת הלקחים ממלחמות ישראל, אלא דדו, קודמיו, יורשיו וכל עמיתיהם לפיקוד צה"ל לדורותיו.
צה"ל הגדול והנורא כשל במלחמת יום הכיפורים (לא בפעם הראשונה), ומאז לא קם מהקרשים. חטף נוק-אאוט, והוא מתגלגל על הקרקע ומתבוסס בדמנו, בדם אבותינו, בדם אחינו ובדם ילדינו.
ומי שחושב, שהפקנו לקחים - מעט מחובתנו לנופלים ולחבריהם לנשק - טועה ומטעה. כל מחדלי צה"ל בשנות השישים נשנו במלחמת יום הכיפורים, וכל מחדלי מלחמת יום הכיפורים נשנו בכל מלחמות ישראל מאז ועד היום. לא נלמד דבר, ולא תוקן דבר.

גילוי נאות: המחבר שירת 189 יום בשמ"פ בגולן במלחמת יום הכיפורים, והשתחרר באסרו-חג פסח תשל"ד כשבידו מתנה מצבאנו הנפלא: צו מילואים, שקרא לו ולחבריו לגדוד לעוד חודשיים שמ"פ.
תאריך:  10/10/2008   |   עודכן:  10/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת יום הכיפורים: 35 שנה אחרי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אבל מה הסיבה?
אחד שיודע  |  11/10/08 15:44
 
- לא היה מחדל
אביתר בן-צדף  |  11/10/08 16:54
 
- אנחנו מקרה אבוד?
אחד שחושב שיודע  |  11/10/08 18:50
 
- האלים מענישים על היבריס
אביתר בן-צדף  |  11/10/08 19:27
 
- אחכה בסבלנות
אחד שלא יודע  |  12/10/08 00:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורית שפיץ
הערבים מבצעים את תפקידם - הם רוצים את ישראל, הם רוצים לראות את יהודי עכו שוחים בים. התנהגות המשטרה מחזקת בהם את הביטחון שבקרוב הם אף יצליחו במשימתם. גם התקשורת שמיהרה בצאת החג להודיעה כי יהודים ביצעו לינץ' בערבים משחקת לאותן ידיים
אפרי הלפרין
פעם מו"מ קואליציוני היה חגיגה לתקשורת ואילו עתה, המו"מ הקואליציוני מתנהל כאילו מאליו    מאחר שהאינטרס של מרבית העיתונים ברור - המשך שלטונה המאד צולע ומסוכן של מפלגת קדימה - נמנעים מלפרסם או מצמצמים את הפרסום ככל שניתן
אברהם (פריצי) פריד
הכבוד של סטיב אדלר    קרן השפע של הקואליציה    פרס ישראל ביחצ"ב    בר מצווה לסיליקון    בזכות האשליה
ד"ר יובל ברנדשטטר
על-פי תוכנית החלוקה, בדומה להוראות הספר הלבן, עכו איננה חלק מן המדינה היהודית, גם לא נהריה, ומרבית הגליל המערבי. לא פלא אם כך שערביי עכו, ובראשם חבר הכנסת זקור, דורשים את קיום תוכנית החלוקה ככתבה וכלשונה - שתי מדינות לשני עמים
נסים ישעיהו
מכיוון שכל ההיסטוריה רמוזה בפרשה - ננסה להתבונן בשורש ההיסטורי שלנו, בהתחלה של עם ישראל, שהרי אנחנו מצויים על סף סיום ההיסטוריה. ומכיוון ש"נעוץ סופן בתחילתן" כלשון ספר היצירה, אולי נוכל להבין למה מצפים מאיתנו כעת, בימי הדימדומים של חושך הגלות ועל סף הגאולה האמיתית והשלמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il