X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לנוכחותן של הגרורות המרוחקות השפעה על סיכויי ההחלמה ועל אופן הטיפול, ולכן יש חשיבות לבירור נוכחות ופיזור הגידול בגוף הטיפול העיקרי בנוכחות גרורות הוא תרופתי
▪  ▪  ▪
להחלים מסרטן השד [צילום: AP]

אחד המאפיינים של גידולים סרטניים הוא היכולת שלהם לשלוח גרורות לאיברים מרוחקים. לנוכחותן של הגרורות המרוחקות השפעה על סיכויי ההחלמה ועל אופן הטיפול, ולכן יש חשיבות לבירור נוכחות ופיזור הגידול בגוף.
כך, למשל, במקרה של נוכחות גרורות מרוחקות, טיפול ניתוחי בשד מאבד מחשיבותו - מאחר וניתוח נותן מענה מקומי בלבד ואיננו משפיע על הגרורות. לכן, ניתוח במצב כזה יבוצע רק במקרים מיוחדים.
חשוב לציין, כי כיום, עם העלייה הדרמטית בשיעור אבחון גידולי השד עוד בשלב מוקדם, שכיחות של זיהוי גרורתי של המחלה נמוכה מאוד.
הטיפול העיקרי בנוכחות גרורות הוא תרופתי. לעיתים ניתן גם טיפול הקרנתי המכוון לגרורות. גרורות בבלוטות לימפה באזור השד אינן נחשבות לפיזור מרוחק של המחלה.
לאור זאת, חלק מהבירור אחר אבחון של גידול, מכוון לשלילת גרורות מרוחקות. בירור זה לא חייב להתבצע לפני ניתוח כאשר הסבירות לגרורות נמוכה. עם זאת, כאשר מדובר בניתוח של כריתת שד מלאה, אנו נוהגים לבצע בירור מלא, כדי למנוע אובדן מיותר של השד במקרה בו בכל זאת יזוהו גרורות.
האיברים שבהם שכיח יותר למצוא גרורות הם העצמות, הכבד והריאות. ניתן לזהות גרורת באמצעי הדמיה ובאמצעות מרקרים (סמנים) בדם. הסמנים המתייחסים לסרטן השד הם CEA ו-CA 15-3, והם יכולים לשמש למעקב ולסייע בקביעת נוכחות גרורות.
לא שכיח שערכי הסימנים גבוהים בהיעדר גרורות, אך לעיתים הסימנים גבוהים, באמצעי ההדמיה לא מזוהות גרורות - ולאחר הניתוח חוזרות הסמנים לערכים הנורמליים שלהם.
למרות שברוב החולות אצלן יש גרורות ערכי הסימנים גבוהים מהנורמה, אצל כ-10% מהחולות במצב זה ערכי הסימנים תקינים. סימנים גבוהים ייתכנו גם במצבים שפירים, והם לא מהווים כלי לאבחון של גידול סרטני.

איך בודקים אם יש גרורות באיברים מרוחקים?

בדיקות נוספות

בחירת האסטרטגיה הטיפולית

טיפול מקומי מול טיפול מערכתי

מחבר המאמר הינו כירורג מומחה בסרטן שד, ממרכז הרופאים אסיא מדיקל, במתחם אסותא ומנהל יחידת השד בבית החולים שערי צדק
תאריך:  26/10/2008   |   עודכן:  26/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
גדעון לוי הוא פשוט יהודי-אנטי-ציוני! אפילו הגיונו המעוות הנובע ממציאותו ההזויה, מחייב את גדעון לוי להמשיך את הקו שבחר לעצמו
קובי לירז
לא בכדי הופכים פרשני השמאל את היוצרות בין פיקוח ממשלתי על השוק החופשי לבין מעורבות ממשלתית בשוק, שהופכת אותו לבלתי חופשי
איתן גנור
מאמר ראשון זה עוסק בטכניקות בסיסיות לשליטה ללא הפרעת הציבור
ניסים פרץ
מתוך קטלוג הצבעים הקיימים, ניתן למצוא עשרות של גוונים המבוססים על פיגמנטים חומים בכל מיני וריאציות של ערבוב ותערובות איתן ניתן ליצור צבע אחיד ומפתה, מלא ברק ובעיקר שמשדר טבעיות ורוגע
עו"ד חיים קליר
רבים מבין אלה הרוכשים ביטוח לדירתם, רוכשים גם כיסוי לנזקי מים. אלא שהכיסוי ניתן בפועל על-ידי ספק שירות מטעם חברת הביטוח. במקרים רבים עבודתו של הספק לא מקצועית, בלשון המעטה, והוא גורם נזק למבוטחים. מהי אחריותה של חברת הביטוח למחדלי ספק שירות זה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il