X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צביה גרינפלד היא לא חרדית והיא אפילו לא ממש רוצה להיות היא מתחזה ל-"wanna be" מתוך תקווה שאנחנו נקנה את זה (ועד עכשיו זה עובד לה לא רע בכלל) המטרה שלה היא למשוך תשומת לב ואת זה היא הצליחה לעשות, ובגדול
▪  ▪  ▪
הקנקן או מה שבתוכו? גרינפלד
המחליפה של יוסי ביילין: סופרת חרדית
עידן יוסף
צביה גרינפלד, שהפסידה בבחירות לכנסת ה-17, תיכנס בסופה לזמן קצר מאוד * הייתה חברה בוועד המנהל של בצלם, ומחותמי יוזמת ז'נבה * על ביילין: "איש חזון ומעש"
לרשימה המלאה

אם הייתי צריך לתת כותרת לדיון בשאלה האם צביה גרינפלד חרדית או לא, הכותרת הייתה – פלסף. לעיתים רחוקות מאוד קורה ששאלה פילוסופית תופסת כותרות. אם כן, מסתבר שזו (או לפחות אמורה להיות) שעתם הגדולה של הפילוסופים. אבל אמור זה שם של דג, כך לפחות אומרים. ונראה שדעתם של הפילוסופים עדיין לא מעניינת אף אחד כתמול שלשום (כנראה שהוצאתי את השמפניה מוקדם מדי).
ולמה? כי מסתבר שפלסף היא מילת גנאי שמשמעה - דיון מיותר (או "חפירות" בלשון העם). אז אני לא אגלה לאף אחד שזה דיון פילוסופי ואנסה לענות על השאלה (סטודנט לפילוסופיה ערמומי שכמוני).
אוקיי, אז מה יש לנו: אישה שטוענת שהיא חרדית ונראית כמו חרדית; עד עכשיו שתיים אפס לטובת זה שהיא חרדית. עד עכשיו זה נשמע כמו מקרה קלאסי של אם היא אומרת שהיא ברווזה (במקרה שלנו מדובר בברווזה מדברת) ונראית כמו ברווזה (וזה הדבר החשוב) כנראה שהיא ברווזה.
אבל אז אנחנו מגלים שהברווזה שלנו עושה דברים שברווזים לא עושים. כמו להיות בעליו הגאים של כלב וטלוויזיה. ושהברווזה שלנו אומרת ש"שולמית אלוני גדולה בתורה". ושהיא חברה ב'בצלם'. ושהיא אמרה שברווזות הן "יצורים נבערים, מכונות ילודה". עכשיו אנחנו מתחילים לחשוד שמדובר בברווזה עיתונאית שלמעשה עושה מכולנו פורפרה (עובדת עלינו למי שלא הבין). פתאום אנחנו מגלים שמדובר שבעצם מדובר בברבורה יפת נפש שמסתתרת בתחפושת של ברווז עיתונאי.
אז למי להאמין? לה, או לשאר העולם, או למי שמרוויח מזה שנדמה לכל שאר העולם שהיא חרדית? רמז – שאר העולם. כן, כן, למרות שזה לא כל כך פופולרי להגיד את זה, יש כמה דברים ששאר העולם קובע. אז נכון שאמא ואבא אמרו לך: "תהיה עצמך וכולם כבר יאהבו אותך." אבל כולנו גילינו במוקדם או במאוחר (לטובתכם אני מקווה שזה היה מוקדם) שזה לא נכון. אין מה לעשות, יש כמה דברים שהחברה או החבר'ה דורשים ואתה חייב לעשות, אחרת אתה נשאר בחוץ או במילים אחרות: סובל.
וצביה שלנו, למרות המראה שלה, לא ממש עושה את מה שכולם מצפים. אז יש לה את ה"כולם" של מרצ שנהנה מהגימיק. אבל כדי להיות חרדית אמיתית היא חייבת לקבל את האישור של הבד"ץ ומה לעשות (שיש לי הרגשה) שהבד"ץ לא ממש מאשר.
אז יש לנו קנקן אבל מה שבתוכו לא ממש מתאים. ועכשיו אנחנו מגיעים לשאלה הפילוסופית - אז מה קובע? הקנקן או מה שבתוכו או מה שהקנקן אומר או מה ששאר העולם אומר על הקנקן? אז אני הולך על הפתרון של אמא של פורסט גאמפ: "stupid is what stupid does". כלומר – מה שהקנקן עושה זה מה שקובע. הפתעה, הפתעה - מה שבתוך הקנקן קובע (וזה ששאר העולם לא מספיק אהבל בשביל לא לראות את זה זהו רק חיזוק נוסף).
צביה גרינפלד היא לא חרדית והיא אפילו לא ממש רוצה להיות. היא מתחזה ל-"wanna be" מתוך תקווה שאנחנו נקנה את זה (ועד עכשיו זה עובד לה לא רע בכלל). גרינפלד רחוקה מלהיות תמימה (ואני נותן לה את כל הקרדיט). היא יודעת מה היא עושה. והמטרה של כל מה שהיא עושה היא הכתבה הזו וכל הכתבות שקדמו לה בנושא: "האם צביה גרינפלד חרדית?".
המטרה שלה היא למשוך תשומת לב ואת זה היא הצליחה לעשות ובגדול.

תאריך:  05/11/2008   |   עודכן:  05/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צביה גרינפלד: חרדית או לא
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אישה רעה הכל בשביל כסף
מד' ליונה עיוורת  |  5/11/08 19:39
 
- אהבתי, אך מדוע אינך מזדהה בשם? ל"ת
ברוך-שדה יעקב  |  6/11/08 09:38
2
שמאלנות ויהדות זה דבר והיפוכו-
קורן נאוה,טבריה  |  6/11/08 04:27
 
- איזו בורות
חרד  |  6/11/08 12:49
3
לנו יש את בני בגין
אבי שימשי  |  6/11/08 07:04
4
איפכה מסתברה גרינפלד ומרץ ל"ת
מושחתים נמאסתם  |  6/11/08 08:32
5
גרינפילד
חיותה  |  6/11/08 10:52
6
חרדים זו כת, והיא לא חברה בה
איתן   |  6/11/08 13:42
7
מה זה משנה העיקר - מנהיגה ישרה
יאיר, ירושלים  |  10/11/08 20:50
8
אנטי רב התרבותיות שנמצאת בכתבה
דוד החרדי  |  30/10/10 17:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רבוי
מתן היתר שלא לרשום את ערך השוק האמיתי של אגרות חוב בדיווחים הכספיים הניתנים לציבור מזכיר את שיטת הישראבלוף
עו"ד דב אבן-אור
אם אברהם לינקולן העז לקרא למלחמת אזרחים בארה"ב רק כדי לשחרר את השחורים מעבדות, אזי קל וחומר שהדבר מותר לנו, כדי למנוע שואה פיזית אשר בפתח    אנו חיים במציאות מרה, שבה נחוסל – אם וכאשר נהפוך למדינת כל תושביה
בארי הולצמן ומשה ברנע
תחילתו של הדף במדיניות עקבית של שחיקת זכויות החקלאים באדמותיהם, בתואנה שקיבלו קרקע בחינם וגם כיום משלמים עליה מחירים מגוחכים, המשכו באמירה המפורסמת של מנחם בגין, באשר למיליונרים ליד בריכות השחייה בקיבוצים
דר' יובל ברנדשטטר
על מה כל מהומת הכתבים עם בחירת אובמה לנשיאות אצות-הברית? כל מה שאובמה הולך לעשות זה ללחוץ את ישראל לקיר ולהצמיד אליה לבנת חבלה
ד"ר דין עד-אל
ניתוח להצמדת אוזניים הוא תיקון אסתטי לכל החיים: במהלך הניתוח מסירים עודפי עור וסחוס ואחרי החלמה קצרה, כבר לא צריך להסתיר את האוזניים מתחת לשיער    מה מותר ומה אסור, באיזה גיל מותר להתחיל? מהן החידושים בתחום, ומה חשוב לדעת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il