X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ידוע הוא שכל מה שמונח על שולחן המשא-ומתן שוב אינו יורד ממנו ומהווה רק הצעת פתיחה להמשך המשא-ומתן ואכן, זהו הדחף ההרסני המלווה את בית המשפט העליון, אולמרט והיועץ המשפטי שאין כל הבדל ביניהם מבחינת האמון הצבורי ביושרם, ואם יש משמעות למושג ניצול משרה לרעה והפרת אמונים הרי שזו דוגמה חדה
▪  ▪  ▪
מגינה על התנחלותה בבית המשפט. ביניש

ב-26 לנובמבר התפרסמה ידיעה באתר NRG: "הנשיאה ביניש ציינה כי בג"צ כבר הכריע בשאלת סמכויות ממשלת מעבר לפני כשמונה שנים, וכי גם הסוגיה שמעלה עתה ח"כ לבנת נכנסת לתחום הפסיקה מאז, הידועה בשם 'הלכת וייס' (על שם מגיש העתירה דאז, פרופ' הלל וייס – ש.מ.). על-פי הפסיקה, בית המשפט לא קובע מה חיוני ומה לא חיוני במערכת היחסים הבינלאומיים שמנהלת ממשלת מעבר. בהרכב של שבעה שופטים קבע אז בג"צ, בעת שדן בעתירה של פרופ' וייס נגד המשך המשא-ומתן הישראלי-פלשתיני על-ידי ראש הממשלה המתפטר אהוד ברק, כי לא קיימות בחוק הגבלות פורמליות על סמכויות ממשלת מעבר, או שסמכויות אלה מצטמצמות לפעולות שוטפות בלבד."
הידיעה משמיטה פרטים חשובים כמו שדעת הרוב של השופטים ציינה, לצד דחיית העתירה,כי ממשלת מעבר מוגבלת בפעולותיה בעקרון הסבירות והמידתיות וכי עליה לנקוט במשנה זהירות, וכי כל פעם עליה לעצור ולבדוק עצמה מחדש שמא היא גולשת במדרון חלקלק.
הכתבה גם מתעלמת מדעת המיעוט החשובה של השופט יעקב טירקל באותה עתירה. ממש כפי שקבע עכשו בעניין בית השלום כי שופטי בג"צ נקטו באפליה קיצונית, "תחושה כבדה של אפליה בוטה ואי צדק מלווה את התנהלות רשויות החוק בפרשת בית השלום מראשיתה".
וכך כתב טירקל בבג"צ ההוא לפני שמונה שנים:
"אילו נשמעה דעתי", כותב טירקל, "הייתי מקבל את העתירות במובן זה שיינתן צו המורה לראש הממשלה ולממשלה להימנע מלהגיע להסכמים, הסכמות או הבנות עם הרשות הפלשתינית, בין במסמך ובין בדרך אחרת, וכן לא ליצור מחויבויות בכל דרך שהיא, במשא ובמתן המתנהל עתה, העלולים לכבול את ידיהם של ראש הממשלה ושל הממשלה שייבחרו".
היועץ המשפטי דאז, אליקים רובינשטיין, כתב בחוות דעתו על נושא העתירה כי ידוע הוא שכל מה שמונח על שולחן המשא-ומתן שוב אינו יורד ממנו ומהווה רק הצעת פתיחה להמשך המשא-ומתן ואכן, ראינו לא אחת טענות סוריות מן הסוג הזה המציינות כי כל ראשי הממשלות המתחרים היום בבחירות היו מוכנים במידה מרובה או פחותה לוותר על הגולן, כך שאין חשש גדול משינוי עמדה שאינה חוזרת מלבד ההתלהטות החולנית של ראש ממשלה הזוכה לנזיפה מג'ורג' בוש השואל מדוע אתה מוסר את הגולן תמורת לא דבר.
ואכן, זהו הדחף ההרסני המלווה את בית המשפט העליון, אולמרט והיועץ המשפטי שאין כל הבדל ביניהם מבחינת האמון הצבורי ביושרם, ואם יש משמעות למושג ניצול משרה לרעה והפרת אמונים הרי שזו דוגמה חדה. דומים הדברים לניצול היסטרי של ההזדמנות האחרונה, ההזדמנות המדומה. יש להניח שבסתר ליבם יודעים השופטים, כמו אהוד ברק באמוק שלו לפנות את בית השלום, כי גם אם יטילו את כל כובד משקלם לטובת סדר יום שמאלני קיצוני וגם אם נתניהו יאותגר על-ידי דן מרידור ושאר אוהדי בית המשפט, שוב אין לעניין תקנה. בית המשפט לעולם לא יקנה את אמון הציבור מחדש. הוא פועל אך ורק מתוך דחף נקמני והרסני של תמות נפשי עם פלשתינים ולכן הציבור אינו צריך להתרגש יתר על המידה מהדחפים האובדניים שהם בסופו של דבר מעוררי בוז ורחמנות ויעלו במוקדם או במאוחר לשופטים בכסאם.
אם השופטת ביניש טוענת שבזמן ממשלת מעבר לא ניתן למנות שופטים, וזאת כדי להגן על ההתנחלות שלה בבית המשפט ולגדוע ידו של כל המרים ידו על ביתה, כלשון השופט חשין, מה לה כי תלין על יהודים שרכשו ביתם ביושר ולא מכוח כנופית שלטון החוק העריבה כמשפחת אלפרון זה לזה? האם נראה כי סביר הוא שניתן לממשלה שכזו ולראש ממשלה מודח על-רקע חשודות חמורים לעסוק בשאלות גורליות וחמורות פי כמה ממינוי שופטים? האם סביר הוא שממשלה שכזו תמשיך לשחרר מחבלים רוצחים ותסכן את שלום הציבור ותסבכו במלחמה? האם רק לא סביר שראש הממשלה ימשיך לחבל בתוכניות האוצר להצלת המשק, אבל ימשיך לעסוק בחבלות אחרות שתוצאתן עשויה להיות חמורה בהרבה? מכאן תחושת הלעג והביטול כלפי הנחזה להיות שלטון ומשפט בישראל ואל יתפלא הנחזה להיות שלטון ומשפט אם התגובות תהיינה בהתאם.

תאריך:  01/12/2008   |   עודכן:  01/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרבות אלפרון והבית בחברון
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
בג"ץ כמו גל"ץ-הבית של השמאלנים ל"ת
אל תשכחו המנגינה  |  1/12/08 21:35
2
YISHAR KOACH HILELE
shamai  |  1/12/08 22:21
3
מי שמדבר
ע.ג1  |  1/12/08 23:41
 
- תודה שכתבת לנו , שחשפת לי
אה זה הוא?  |  2/12/08 02:17
 
- ממרגיז הפכת לפתטי. ל"ת
עכן  |  2/12/08 10:07
4
השקרים של דורית בייניש
זועקים לשמים  |  1/12/08 23:45
5
מתי ביניש תלך הביתה מתי תועמד  ל"ת
לדין?  |  2/12/08 00:07
6
העם רוצה רק את ביבי
איציק שפיציק  |  2/12/08 00:53
7
המאמר משקף דעת רבים, וגם...
טוכמן  |  2/12/08 03:06
8
צדק ושלטון החוק הסמולני זה דבר
קורן נאוה,טבריה  |  2/12/08 06:19
9
בייניש מחכה למרידור-שישים קץ ל
קורן נאוה,טבריה  |  2/12/08 06:26
10
הפתרון אחד: מפלגת "התקוה"!!
הניה  |  2/12/08 08:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
נשיא מדינה (בזמן כהונתו) - נחקר והוגש נגדו כתב אישום    ראש ממשלה (בזמן כהונתו) - נחקר והוכנה טיוטת כתב אישום    שר האוצר (בזמן כהונתו) הירשזון, עם כתב אישום ומשפט שכבר החל    יו"ר ועדת חוץ וביטחון - צחי הנגבי (בזמן כהונתו) כעת המשפט    השרים: אברהם-בלילא ואפללו - (בזמן כהונתם) - אחרי פרשת אגרסקו, וחיים רמון - אחרי נשיקת הלשון הלוהטת    בוש לאולמרט - למה אתה מוסר את רמת-הגולן ללא תמורה? כל פרשנות מיותרת
ציפי לידר
במקרא החמור אינו סמל לטפשות, אלא סמל לחומריות    נראֶה כי למשמעות זו כיוון הרב עובדיה בדרשתו המשווה את המורים לחמורים
יואב יצחק
אולמרט צודק כשהוא דוחה את הדרישה לצאת עכשיו לחופשה ו/או לנבצרות, וזאת על-אף מעשיו ופשעיו    והוא צודק כשהוא פועל בעצמו לגיבוש תוכנית כלכלית    אין לתת בידי לבני יתרון על-פני ברק-נתניהו
שושי פולטין
בדבריה לחברי מפלגתה לקראת הפריימריז, יולי תמיר מציינת בגאווה את הפעלת "אופק חדש" כהישג המשמעותי שלה, אך תהליך קבלת ההחלטות מראה שלא "אני מאמין חינוכי" ולא תוכנית סדורה מראש, אלא הצורך לנצל את הרגע והכסף שהציעו פקידי האוצר, הם שהיו הכוחות המניעים להפעלתה החפוזה של הרפורמה
שושנה ויג
שיחה עם ד"ר אורה עשהאל, יוצרת הכתיבה הנשית המוכשרת ונכדתה של הסופרת הארצישראלית נחמה פוחצ'בסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il