להבים, אחד מישובי הלווין של באר-שבע, מתקרב לסוף דרכו. ביישוב חיים כ-5,000 בני אדם, רובם המכריע יהודים, במה שנראה כבועה ירוקה במרכז הצחיחות של הנגב הצפוני. ליישוב תחנת רכבת מצוחצחת, גינון מושקה קולחין שאין שני לו בארץ, מרכז בריאות וספורט, תוכניות פיתוח לבנייה יוקרתית צמודת קרקע, ואיכות חיים מן הגבוהות בארץ.
ובכל זאת, הכל בועה, מכיוון שמשני עבריו הולכים ומתהדקים המלחציים. ממערב, רהט, וממזרח לקייה. רהט בת 50,000 תושבים ולקייה עם 15,000 אלף, שתי ערים ערביות, האסורות ליהודים על-פי החלטת בג"צ; ערים שבחרו להן מנהיגות חדשה, את התנועה האיסלאמית. בצהלת הניצחון יצאו נציגי התנועה האיסלאמית בהצהרות נשגבות שמהן עולה רוח התנועה האיסלאמית בכל תפארתה.
התנועה האיסלאמית איננה עוד תנועה פוליטית. היא הביטוי הפוליטי לתודעה האיסלאמיסטית שמבחינתה האיסלאם הוא התשובה לכל השאלות. כל העולם, המדעי, הכלכלי, הפוליטי, הרפואי, כולו מקופל בתוך האיסלאם, בתוך הקוראן, בתוך ההלכה האיסלאמית, ללא יוצא מן הכלל. בעולם הזה יש מקום אך ורק לדת אחת, תובנה אחת, תנועה אחת וכוונה אחת: הכפפת העולם לח'ליפות העולמית שתתנהל על בסיס האיסלאם והשריעה. הדרך אל הח'ליפות היא דרך הג'יהאד, והגי'האד כולל את כל האמצעים להשגת המטרה. אין אמצעים פסולים, יש רק אמצעים יעילים ופחות יעילים. יש הרבה טקטיקות, אבל יש רק אסטרטגיה אחת: ניצחון על הכופרים והכפפתם לח'ליפות.
ראש עיר איסלמיסטי איננו אדם עצמאי. הוא אחד מן הקצינים החשובים של התנועה, וככזה - הוא כפוף לשרשרת הפיקוד של התנועה. התנועה האיסלאמית איננה דמוקרטיה. זו רודנות, וראש עיר איסלמיסטי הוא חלק אינטגרלי מן הרודנות.
מה המשמעות של עיר ברשות התנועה האיסלאמית? המשמעות היא הכפפת כל האמצעים, וכל היכולות, וכל הכוחות להשגת המטרה העליונה. כיבוש והשלטת האיסלאם על הסביבה. משמעותה השבת האישה למעמד המקובל באיסלאם היסודני, דהיינו, רחם השייך לאבי המשפחה. משמעותה כפיית המוסר האיסלאמיסטי מבחינת לבוש, כבוד המשפחה, והתנהלות ציבורית. משמעותה הכנעה ללא פשרות של כל המתנגד לגישה האיסלאמיסטית, בכל האמצעים. אבל המשמעות העיקרית היא דרישה בלתי מתפשרת מן הכופרים לשלם על זכותם לחיות תחת הגנת האיסלאם. למס הנגבה מן הכופרים יש שם: ג'יזיה. כופר המסרב לשלם את הג'יזיה שהושתה עליו - ויתר על זכותו לחיות, וחייו הפקר עד אשר יכנע ויסכים לשלם, מתוך שפלות רוח והכרה בעליונותו של השליט האיסלאמיסטי.
התנועה האיסלאמית שוללת מכל וכל את זכותו של יהודי להקים מדינה עצמאית וריבונית. המושג ריבונות ויהודי אינם יכולים לדור בכפיפה אחת. היהודי איננו אדם, כי אם דהימי, בן חסות החי על-פי רוחב ליבו של השליט האיסלאמיסטי. על כן, ריבונותה של מדינת היהודים מתפוגגת בשערי העיר האיסלאמיסטית, ובכל השטח אליו מגיעה השפעתה. חוק, משטרה, שיפוט וסמכות של כוח שאיננו איסלאמיסטי אסורים באיסור חמור. שיתוף פעולה עם סמכות כזו מותר, אך ורק אם הוא משרת את מטרות האיסלאם.
עשרות חיילים ערבים מרהט משרתים בצה"ל, מתוך ידיעה ברורה שמתוך הצבא הם משרתים את האיסלאם באופן המיטבי. שוטרים מצטרפים למשטרת ישראל, בכוונת מכוון לשרת את העניין האיסלאמיסטי מתוך שורות המשטרה. גביית ארנונה נעשית במשורה, וזאת על-מנת לפנות את מרבית התקציב לג'יזיה שהיהודים חייבים בה. ברהט תשעים ושלושה אחוז מן התקציב הן ג'יזיה, ובלקייה אף יותר. את הג'יזיה משלמת ממשלת ישראל, דהיינו, מדינת היהודים. על-פי חוקי התנועה האיסלאמית, ביום שבו לא תשולם הג'יזיה, תפרוץ ההתקוממות, או יותר נכון, השלב המלחמתי של הג'יהאד. בסופו של השלב המלחמתי צפוייה הכנעת הכופר, או גירושו, ועדיף שיעשה זאת בעצמו.
מבחינת הצופה מן הצד מה ההבדל בין עיר מוסלמית שבראשה נבחר ציבור חמולתי שאיננו איסלמיסטי (כמו אל-קרינאווי) לבין עיר תחת שלטון איסלמיסטי? הראשון יתבע את חלקו בעוגה בשפה של שוויון, מניעת קיפוח, שכנות טובה וכיוצא באלו שקרים. מנהיגות איסלמיסטית מדברת בסגנון אחר, של תביעה מגובה בזכות האלימות, תביעה של אדון מעבדו הנרצע. שכנות לעיר איסלמיסטית משמעותה כניעה, או חיסול.
על-רקע זה ניתן להבין את הביטוי הראשון של ראש עיריית רהט מן התנועה האיסלאמית, פאיז אל-מוצהבאן, שאמר שעל ישראל להסיר את הסגר מעל רצועת עזה. הוא לא התכוון לסגר הכלכלי, אלא לסגר האנושי, זה שמונע ממיליון ערבים להתפרץ אל הנגב ולהוסיף אותו אל הח'ליפות האיסלאמיסטית. מבחינת התנועה האיסלאמית, כל מחיצה המונעת מן המוסלמי להכות בדהימי הסורר היא מעשה של טרור, מרידה בשליט המוסלמי, ולכן אסורה באיסור חמור. רהט של התנועה האיסלאמית משתוקקת להתחבר אל עזה של התנועה האיסלאמית, ליפו של התנועה האיסלאמית, לשייח מוניס של התנועה האיסלאמית, כי זו דרך התנועה, דרך הג'יהאד, עד הח'ליפות.
לכן, גורלה של להבים נחרץ ביום בו כפה הבג"צ על רכבת ישראל להוסיף את השם רהט לתחנת הרכבת של להבים. משמעות הכניעה ללחץ הג'יהאדי היא שהיהודי מקבל עליו את מעמדו כדהימי ואת חובתו לשלם ג'יזיה, ללא עוררין. כאשר רהט ולקייה הן ערים איסלמיסטיות תחת כנפי התנועה האיסלאמית, להבים היהודית היא בין המלחציים, ושומר נפשו ירחק.