X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האשם אינו במורים יש לשוב לשיטות החינוך הישנות וגם רכיבים מסוימים בתזונת התלמידים אשמים
▪  ▪  ▪
לשוב לשיטות החינוך של שנות החמישים?

אני מודה ומתוודא. קראתי בשקיקה כל פירור מידע על רמתם של הסטודנטים להוראה,ראיתי את התוכנית על היפות והחנונים (רק חצי מהפרק הראשון), כשהיפות זעזעו אותי ברמת השכלתן. לימדתי במשך כשלוש שנים את שני ילדי השכנים, בכיתות היסודי.
כל הפרטים שצברתי הבהירו לי באופן הכי משכנע- המורים בישראל אשמים בלעדית בכישלון התלמידים.
כך הייתי משוכנע בכל איברי וגידי גופי.נחוצה רפורמה במקטע המורים.לחתוך בהם כמו בעת קציר, עם חרמש, לנפות ביד ברזל, להשאיר את הטובים ביותר,ולגייס את החדשים, אך הטובים בלבד.
המורים אינם הבעיה
ואז קרה את שקרה.
מנהלת בי"ס עממי במקום הישוב שלי הסכימה לקבל אותי כמורה מחליף.
לאחר יומיים בהם שהיתי בכיתות ג' ועד ו' - אני חוזר בי מכל שחשבתי.
הבעיה אינה כלל המורים, אלא התלמידים.
תלמידים אלו אינם יכולים לקבל ציון גבוה מזה שקבלו באנגלית ובמתמטיקה.הם בממוצע, אוסף של חסרי רסן.בממוצע, כי נתקלתי בתת קבוצה של ילדים מקסימים, צמאים לדעת ולחדש.
שהיתי 12 שעות בכיתות השונות כדי להבין כי הבעיה הם אותם הילדים,ואין ספק שאחראים לכך ההורים. במשמעת, בכבוד המורה והזולת, ובתזונה.ראיתי את המזון שקבלו הילדים- וכמומחה לתזונה, ראיתי כי גם לה (והיא מייצגת את התזונה שלהם בכלל, גם בבית) יש יד ורגל במוח שאינו בנוי לקשב ולקליטה.
הניסיון להשיג שקט בכל הכיתה נכשל כמעט תמיד. להעביר חומר, גם אם המורה אינה גאון הדור, בלתי אפשרי. בספק אם הורים בדקו את השיעורים, ואת הספרים שהוכנסו לתיק.בספק אם להורים בכלל איכפת מלימודי הילדים.
מה לעשות? לחזור לשיטות הישנות, ולא להתיפייף בשיטות סופר מודרניות, שאינן שוות הרבה: למורה אין שם- הוא מורה.
תלבושת אחידה.מסדר בוקר.חלוקת הכיתות לבנים ולבנות- לא ביחד. אולי בעוד דור. הבנים הם הגורם העיקרי להרס יכולת הלימוד, מלבד החנונים.יד ברזל בהוראה- ההורה אחראי על ההתנהגות- ואם הילד אינו עומד בדרישות- שיעבור למערכת פרטית או מצומצמת. הורה לילד שכזה יהיה חייב להיות נוכח בשיעורים, כל פרק זמן קבוע, עד השגת תנאי לימוד.
לשלב את התזונה של המשפחה כחלק אינטגרלי באי השקט וההפרעה של התלמיד ולשנותה- סילוק הרבה פחמימות, חלב, חיטה, תוספת אומגה 3 והשלמת חסרים של מינרלים.
לשוב לשיטות החינוך הישנות?
היום אני משוכנע,לאחר החשיפה להתנהגות העדר הכיתתי, כי אין האשם במורים. אין צורך ברפורמות.
נחוץ משהו דרסטי יותר משינוי תוכניות הלימוד. נחוצה יד ברזל כלפי התלמיד, והוריו. מקל וגזר.
חוסך שבטו- קוצר הרס של הדור הבא.

האם החלב אשם?
תאריך:  11/12/2008   |   עודכן:  12/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה מלים על הבעיתיות בחינוך ובלימוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
ישנם קווי דמיון לא מעטים של פעילות הקיצוניים הקנאים בחברון כיום, לקנאים בתקופת המרד הרומאי בשנים 73-66 לספירה. העתיד לבוא לא טומן בחובו בשורות טובות
פרופ' הלל ויס
חודש כסלו רצוף תאריכי גאולה ויכול לצרף לו בגאווה תאריך היסטורי גדול - חג הפייגלין. מהרגל הזה כל השיח הישראלי חוזר מהיום להיות שיח ריבוני-יהודי-היסטורי-אחראי. תתכוננו, ההיסטוריה משנה כיוון
חיים סטפלמן
ההיסטוריה הוכיחה שמשברים כלכליים עולמיים לא רק שאינם מונעים או מגבילים הגשת בקשות פטנטים, אלא ההיפך - הם גורמים לגידול במספר הבקשות! למה זה קורה?    תזכורת: הדרך העיקרית להשיג הון ליוזמות חדשות הייתה ונשארה באמצעות בקשות פטנטים בארץ ובעולם
צבי גיל
העיר הצפונית הזו מלאה בנוף, תרבות, אוכלוסיה מגוונת ועוד, אך הפוטנציאל שלה לא ממומש. מדוע היא נשארה מאחור? מדוע תושביה נואשו עד כדי כך ש-77% מכלל תושביה לא טרחו כלל ללכת לקלפי?
עמוס שריג
חובה לנקוט בכל האמצעים כדי ל"מתן" את השד המסתובב בבתי התפילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il