X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאום-אל-פאחם יוצאת ההסתה המחליאה של ראאד סאלח וחבר מרעיו - ועל אלה המסיתים יש לשים את היד, ובפעם הבאה שיתלהמו וישמיעו דברי בגידה, רצוי לגרשם כמו את עזמי בשארה ובכל זאת, אני ממליץ לתושבי ישראל לבקר בעיר, ללכת ברחובותיה, לטעום מניחוחותיה ולהכיר את "הצד השני" של ישראל. בבחינת: הכירהו וחשדהו. מנגד, אני מקווה שהמשטרה תמנע את המצעד המתוכנן של בן-גביר ומרזל, שעלול להצית תבערה גדולה
▪  ▪  ▪
אום-אל-פאחם [צילום: לע"מ]

אום-אל-פאחם היא העיר המוסלמית הגדולה ביותר בישראל. 45 אלף תושביה, רובם מתחת לגיל 30, נחלקים בין ארבע משפחות. אומרים שהמשטרה נמנעת מלהיכנס אליה - מפחד האלימות הלאומנית. העיר החולשת על נתיב ואדי ערה, הייתה מרכז ההתקוממות במהומות אוקטובר 2000. אחד מראשיה בעבר ואחת הדמויות הבולטות ביותר בה הוא השייח' ראאד סאלח.
בשנאתו לישראל אין השייח נופל מגדולי שונאי ישראל בעזה ובטהרן. ואף-על-פי-כן אין הוא נרתע מלכנס מפעם לפעם באצטדיון של העיר כינוסים המוניים במסווה דתי, שבהם הדגלים היחידים המונפים הם של חמאס, פתח וחיזבאללה, ולהמריד את עשרות-האלפים נגד המדינה.
בירת ההסתה הישראלית
המשטרה כאמור הרי "פוחדת" להתערב, נמנעת מלפזר את עצרות ההסתה או לעצור את המסיתים - שייח' סאלח, ח"כים ערביים, אנשי ועדת המעקב, ראשי הפלג האיסלאמי הצפוני. וכך אום-אל-פאחם, עיר ואם מוסלמית בישראל, היא גם בירת ההסתה נגד ישראל.
המשטרה נמנעת מלפטרל בסימטאות אום-אל-פאחם, אבל מטיילים ישראלים באים ומבקרים בה. בעיקר בטיולים מאורגנים. לפני כמה חודשים הצטרפתי אף אני לאחד הטיולים הללו, שהדריך מוחמד רבאח, האחראי על איכות הסביבה בעיר.
"מה יש לך לחפש באום-אל-פאחם?" - נשאלתי. ובכן, ראינו עיר תוססת מאוד, צבעונית, רעשנית, מרתקת, דחוסה. מתצפית בראש אחת הגבעות אפשר לראות את פריסתה על פני שטח עצום, את צריחי מסגדיה המרשימים, גם כמה בתים רבי קומות שהולכים ונישאים. ראינו את המוזיאון החדש לאמנות מודרנית, מסעדות מדיפות ריחות טיגון, מעדניות בקלאווה, ראינו את תזזית התנועה, את חיי היומיום של עיר מזרחית-מוסלמית-קנאית.
קדימה, התחילו לצעוד לאום-אל-פאחם
הטיול "עבר בשלום" - ובעצם מדוע לא? כלום עשינו איזו פרובוקציה? כלום אין המקומיים מבקשים שירבו טיולים כאלה ותגבר פרנסתם? מדוע שיהודים בהמוניהם לא יבקרו בכפר העירוני הזה בלא חשש, כשם שהם פוקדים את אבו-גוש בדרך לירושלים או את נצרת בגליל? וכי אין מדובר בשטח ריבוני ישראלי? כלום לא פרנסי אום-אל-פאחם יקומו ראשונים ויזעקו כנגד הצעות להעביר אותה, על שטחה, תכולתה ועשרות אלפי תושביה, לתחום היישות הפלשתינית?
אז נכון, מאום-אל-פאחם יוצאת ההסתה המחליאה של שייח' ראאד סאלח וחבר מרעיו - ועל אלה המסיתים יש לשים את היד, ובפעם הבאה שיתלהמו וישמיעו דברי בגידה, רצוי לגרשם כמו את עזמי בשארה. ייתכן שרבים מהתושבים חושבים כמו השייח' הקיצוני, אבל בסתר לבם יעדיפו תמיד את שלטון ה"דיכוי" של ישראל. תחתיו הם מקיימים רמת חיים סבירה, מתקדמת, שלבטח עולה על רמת החיים של הכפרים מעבר לגדר ההפרדה.
ולכן, אני ממליץ בכל פה לתושבי ישראל לבקר באום-אל-פאחם, ללכת ברחובותיה, לטעום מניחוחותיה ולהכיר את "הצד השני" של ישראל. בבחינת: הכירהו וחשדהו. מנגד, אני מקווה שהמשטרה תמנע את המצעד המתוכנן של בן-גביר ומרזל, שעלול להצית תבערה גדולה באום-אל-פאחם ובשאר הכפרים הערביים. הן זה מה שהם רוצים - פרובוקציה. בכך האדונים בן-גביר ומרזל והנוהים אחריהם, משלבים ידיים מן הקצה אל הקצה עם ראאד סאלח ואחמד טיבי, במטרה לחולל מהומות ולעשות כותרות.
מומלץ לישראלים לבקר באום-אל-פאחם. כמובן, בלי רעש ובלי צילצולים. אבל מן הראוי שהכניסה לעיר לא תותר לצועדים הפרובוקטיביים, שרק מסבים נזק לאינטרס היהודי בארץ-ישראל, באום-אל-פאחם כמו בחברון.

תאריך:  16/12/2008   |   עודכן:  16/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
רק נגמרו הפריימריז בליכוד ופורסמה רשימת המועמדים הריאלית - התחיל מסע "ההפחדה", מצד קדימה, "העבודה" וכמובן מר"צ והשמאל החדש. נניח - שהם צודקים. מה ההישגים המרשימים שהמרכז והשמאל יכולים להצביע, הסכם עם הפלשתינים, השקט בעוטף עזה והגישושים עם סוריה?    אל תפחדו - תתמודדו - כי גם אצל האחרים לא הכל דבש
רות פורסטר
מעברם של כמה מעיתונאי ישראל אל תוככי המערכת הפוליטית, מסמל את טשטוש הגבולות בין קובעי המדיניות לבין האמורים לדווח עליה
יוסי אחימאיר
האם מפלגת המורדים האמיתית, או אם תרצו – המומרים, המורכבת מפורשי הליכוד והעבודה גם יחד, בראשות אדלר-את-ארד, מוכרת משהו לציבור מלבד דברי הסתה מביכים כדוגמת אלה שיוצאים בכל הזדמנות מגרונו של בר-און? נראה שלא
נעם בדין
"לא נגרם נזק ולא נפגע איש" - העיוות של הפסקת האש המדומה כאשר שוגרו 367 הפצצות לעברה של ישראל בזמן ה"רגיעה"
צבי גיל
התנועות החרדיות, כמו 'אגודת ישראל', חסידי בלז וכד', אשר הקו הבולט שלהן היה אוניברסאלי, לעתים קרובות על חשבון הזיקה הלאומית, נוטות יותר ויותר ללאומיות ואף ללאומנות    בשלב מסוים, עוד בחייו של הרבי מלובביץ', הרועה הרוחני והמנהיג של תנועת חב"ד, תנועה זאת אף היא נכנסה לזירה הפוליטית הלאומית, אולם חב"ד בכול זאת נשארה תנועה אוניברסאלית    ביטוי לכך, לדאבון לב, מצאנו באירועים במומבאיי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il