X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסעדת הגורמה שבבית ציוני אמריקה בתל אביב לא הורידה רמה מחמת המיתון ולמרות העלויות הגבוהות של מצרכי המזון, היא אינה מציקה לכיסם של הסועדים בה
▪  ▪  ▪
פנים מסעדת מרתה

בין מסעדות הגורמה של תל אביב יש רק מעטות שהסכינו להבין כי בצוק העיתים של המיתון המתרגש עלינו, אפילו סועדים מושבעים נאלצים להדיר את רגליהן מהן. אלה שאומנם הבינו, נאלצו לעשות אחת מן השתיים: או להתאים את עצמן למצב הקיים, או לנעול את שעריהן, לפחות עד יעבור זעם.
מסעדת "מרתה", שבבית ציוני אמריקה, נמנית, לפחות לפי שעה, עם המסעדות שהחליטו, בכל זאת, להתמודד עם המצב הקשה שנכפה עליהן. בשל הניסיון הקולינרי הרב שצברו השפים שלה, היא שורדת מבלי להוריד רמה, הגם שמחירי הפרודוקטים הקולינריים טיפסו מעלה מעלה. התוצאה: לקוחותיה הרבים של "מרתה", וביניהם עבדכם הנאמן, לא נטשו אותה ואינם חשים בשינוי משמעותי בתעריפי התפריט המוצע להם.
מטבע הדברים, מיקומה של "מרתה" משייך אותה, ראשית לכל, לקהל הבאים לבית "ציוני אמריקה" כדי לצפות בו במחזות ובמופעי בידור למיניהם, כמו גם בהאזנה להרצאות מלומדות. בתום הפעילות התרבותית הם מתפנים לארוחה במקום. אבל, מלבדם, יש גם מי שמגיעים ממרחקים רק כדי ליהנות ממטבחה המשובח של המסעדה.
הדברים נקראים, אולי, ככתבת-פרסום ל"מרתה", ולא היא. חזקה על עבדכם הנאמן, הבורר היטב במסעדות שאותן הוא פוקד, שהוא מיטיב להבחין בין טוב לרע ובין תפל לטעים. ההוכחה לכך היא העובדה שהוא חוזר ל"מרתה" יותר מלכל מסעדה אחרת.
טעים ונינוח
מבט חטוף על פנים המסעדה המרווחת, חושף בר ארוך, שמאחוריו חצר ופאטיו, עם מושבים נוחים ומרופדים של ריהוט-רטרו, שכיף לשקוע בהם. מעל לכל, משרה המקום אווירה נינוחה מאין כמוה, המאפשרת לסועדים, שלא כבמסעדות רבות אחרות, לשוחח ביניהם בשלווה וברוגע, ללא אימתה של מוזיקה צורמת ברקע.
פתחנו בפוקצ'ה משובחת, תוצרת-בית, שהוגשה עם עגבניה מרוסקת, ששטה לה באגם של שמן-זית-זך, למנה ראשונה ביקשנו מרק עדשים מהביל, עשיר בטעמו ושאין כמוהו כדי לחמם את הבטן ביום חורף צונן. בת הזוג הלכה על קרפצ'ו פילה בקר בשמן זית ורכז-רימונים, הנחשב לאחד מלהיטי המסעדה.
מן המנות העיקריות בחרנו, כהרגלנו, בכבדי-עוף בפלנצ'ה, עם בצל סגול ואורז מלא, מהול בשקדים ועגבניות-שרי מושחמות. מנה בריאה ועשירה מאין כמוה וטובה במיוחד למי שסובל ממחסור בברזל. בקבוק גדול של סודה סייע לנו בעיכול המנות.
מן הקינוחים נדלקנו, כתמיד, על הטירמיסו הקלאסי ועל טארט התפוחים עם קרם וניל. קפה האספרסו, שהיה האקורד האחרון בסעודה, הותיר אחריו טעם של עוד. תמורת הארוחה המשביעה והטעימה שילמנו 300 שקל, כולל תשר עבור שירות מהיר ויעיל. ולא נותר לנו אלא לצפות, בכיליון-עיניים ובטן, לפעם הבאה ב"מרתה" והמי-יודע-כמה.

תאריך:  24/12/2008   |   עודכן:  24/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם טוען: צה"ל הרג שוטר אשר עמד ליד רכבו ולא השתתף בלחימה    חמאס טוען: ה"שוטר" היה פעיל בגדודי אל-קסאם שנהרג בעת שניסה לשגר פצצת מרגמה לעבר כוח צה"ל    פעם נוספת מוטל צל כבד על מהימנות מסד הנתונים של ארגון בצלם
עודד וגים
הרשימה שאישרה "הוועדה המסדרת" של מפלגת ישראל ביתנו מוכיחה את מה שמנסה ליברמן לקבע בקרב הציבור הישראלי מאז הוקמה מפלגתו: ישראל ביתנו היא הליכוד האמיתית
ד"ר רונן יצחק
האם החמאס מעוניין באמת בהסלמה צבאית?    המטרה הבאה שלו - השתלטות על הגדה המערבית ובכך על הרשות הפלשתינית כולה והקמת מדינת הלכה איסלאמית במקומה    רוצה או לא רוצה רגיעה?
אביתר בן-צדף
מארק פלט, סגן מנהל הבולשת הפדרלית (FBI), "גרון עמוק", הלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 95    היה המנוע לפרשת ואטרגייט, שהביאה להתפטרות הנשיא ניקסון    פרשת ואטרגייט חשפה את העיתונות בקלונה    הפרשה מוזכרת תמיד לשבחה של התקשורת - בזכות העורך בן ברדלי והמו"לית קאתרין גראהאם - שני אנשים אמיצים מאוד, שאינם מאפיינים את התקשורת
אלעזר לוין
הוא איבד את רוב השקעותיו בישראל והנכסים שנותרו לו מעוקלים    צפוי לו (אולי) משפט על הלבנת הון    הנושים מחכים לו    בית החולים - למכירה    אפילו מבית"ר ירושלים כבר אין נחת    לא זוכרים לו לטובה את מעשי הצדקה והחסד    מה שנותר לו נמצא בחו"ל, אז בשביל מה לחזור?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il