X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש לשקול היטב את עלויות החיסכון של המעסיקים בעיקר בימי מיתון. חלק מהחברות בוחרות בצמצום כוח אדם וחלקן בוחרות בקיצוץ בתקציבי המחלקות השונות. כיצד נדע מה נכון?
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: מכללת אורט]

אנו נמצאים כיום בפתחו של מיתון, שעבור חלק מהחברות כבר מורגש היטב ועבור חברות אחרות זו הזדמנות לבקרה וייעול תהליכים. בדק בית זה תמיד דבר טוב לעשות, ובפרט כשתנאי השוק משתנים. מומלץ לבחון את הסכמי הספקים, לערוך בדק בית במחלקות אשר עולות לחברה כספים רבים, לבדוק האם בחברה יש כפילויות תפקידים או עובדים שנרדמו על מושבם. במקביל לבדיקה, חשוב להיזהר מקצוץ מהיר או גל פיטורין ויש לשקול היטב את מחיר החיסכון.
את הבקרה והייעול מקיימת מחלקת משאבי אנוש. בתקופות מיתון למחלקות משאבי אנוש אתגר גדול מתמיד להוכיח את כדאיותן, ותרומתן הגדולה דווקא בימים אלה. מחלקת משאבי האנוש, שמטבעה הינה יחידה צרכנית ולא יצרנית באופן ברור. האתגר של מנהלי משאבי אנוש, במיוחד בתקופה זו, הוא להראות החזר ההשקעה של היחידה לחברה, במונחים כספיים. שהרי, בתקופה זו נחוצה יחידת משאבי אנוש במיוחד, לטיפוח המשאב האנושי, עידודו ושימור המחויבות הארגונית שלו. למעשה, באחריות יחידה זו לתת מענה לכל הסוגיות איך להיפרד, איך לשמר ואיך לחזק את הפריון, דווקא בתקופה המועדת מראש לפורענות בהיבט זה. צמצום במחלקה זו עלול להעביר מסר שאינו משתמע לשתי פנים לעובדי החברה, לזרז שחיקה ולפגום בפרודוקטיביות. אמירה זו גורמת לבחון שוב את ראשי התיבות ROI - Return Of Investment ותרגומם ל: Impact Output Relationship - מתוך הבנת חשיבות היחסים לתוצאות, בהקשר של עובדים, לקוחות וספקים, ובפרט בתקופות משבר.
מחלקת משאבי אנוש אחראית על ארבע מרכיבים מרכזיים בחברה:
א. מחויבות של עובדים וספקים כלפי החברה-
בתקופה של מיתון חשוב שהעובדים או הספקים אשר נשארו, ירגישו מחויבים כלפי העבודה, למרות עומסי עבודה גדלים בתגמול, שבמקרה הטוב אינו משתנה. האחריות של גיוס מחויבותם לחברה, מוטלת על מחלקת משאבי האנוש בקשר הישיר ובתדרוך המנהלים.
ב. לבחון היטב במחלקות אשר הוחלט לקצץ- כתוצאה מהמצב הנתון, עשוי המעסיק להיפרד מעובדים אשר בעתיד יאלץ לקלוט מחדש, ללמד, ליצור נאמנות של העובד וכדומה. ולכן כדאי לשקול היטב חלופות אפשריות ולמנף זאת לרתימת העובדים למאמצים משותפים לקידום החברה.
ג. במידה והוחלט על קיצוץ יש להיפרד בצורה מכובדת- במידה ואין ברירה ונאלצים להיפרד מעובדים, יש לנהל את התהליך באופן שימזער את הנזקים כלפי העוזבים והנשארים. כלפי העוזבים, מומלץ להיפרד מהם, בצורה מכובדת ולמלא את כל חובות החברה כלפי המועסק ואף יותר, במידת האפשר. פגיעה בכבוד העובד, מעבר להיבט של ההגינות, עלולה אף לפגוע בפרסום, ובשמה של החברה בשוק, ולהורדת מורל העובדים אשר נשארו בחברה. כלפי הנשארים, מומלץ לרכז את הפיטורים לפעם אחת, בכדי למזער את אפקט ה"גלים", לתקשר נכונה את התהליך ולשקף את ההוגנות שננקטה כלפי העוזבים.
ד. לפתוח את תוכניות העתיד של החברה- כדאי לשמר את העובדים שהמעסיק בחר להשאיר. יש להוריד את רמת החרדה והחששות של העובדים, לשתף לגבי תוכניות ההתייעלות העתידיות וכיצד החברה הולכת לנווט דרכה קדימה. להודות לעובדים על התגייסותם לאור העומסים הגוברים ולייצר תחושת יחד בתהליך ההבראה.

הכותבת הינה מנכ"ל חברת פ.ד.ה המעניקה יעוץ ארגוני והדרכה.
תאריך:  25/12/2008   |   עודכן:  25/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החשיבות של מחלקת משאבי אנוש בזמן מיתון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נאמנות למקום עבודה
fgereeeee  |  25/12/08 19:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מדוע התנכר יוסף לאחיו? משום שהוא הבין שחלומותיו היו נבואה, ולפיכך הוא היה מחויב לגרום לכך שיתגשמו
ד"ר צ'לו רוזנברג
יש בי צער עמוק על חוסר המוכנות להודות בכשלים הרבים של מע' הביטחון ושל הקברניטים האמורים לנהל אותה בצורה אופטימלית. טענתי זאת בעבר, כולל בפני פרופ' בן-ישראל, אך דברי נתפסו כהזויים. וכיום, המציאות טופחת, ולא רק בפנים
ד"ר אברהם בן עזרא
גם כאלו המתרחשים לתושבים המופצצים, והפלא ופלא, גם כאלו המתרחשים בתוככי הכנופיות שלהם אשר ב"ניסי ניסים" מצליחות להפציץ את הדרום במשך שמונה שנים תמימות
שושי פולטין
כניסת המגזר השלישי למערכת החינוך יכולה להיות דבר מבורך    אלא אם כן המגזר השלישי 'פושט את הרגל' בעקבות המשבר הכלכלי
עפרה ליאור
לא כל תחושה של דכדוך משמעותה שהאישה נכנסה לדיכאון שאחרי לידה    בקשו עזרה מכל מי שאפשר ואם אתן יוצאות עם הילדים, תדאגו להתלבש יפה, להתבשם ולהתאפר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il