X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אז מה היה לנו? הרבה רעש וצפצופים כעת המצב חמור יותר מאשר לפני המבצע מדינת ישראל החליטה לחדש חידוש בתולדות המלחמות - להילחם באויב תוך הפקרת זירת ההסברה חודשו ההברחות מסיני במנהרות לתוך רצועת עזה מאמר אחרון... להפסיק לרגע את הצהלות - רק בסדרה
▪  ▪  ▪
משגרי הרקטות מחכים לשיגור הבא [דו"צ]
אך הופסקה האש, וחמאס חזר לשקם את מנהרות ההברחה, וגם יורה לפעמים, כדי לבחון את תגובת ישראל. כלומר - עושה לאולמרט-לבני-ברק אצבע משולשת מול האף

"עוד לא פסקה האש ברצועת עזה, וחמאס כבר חזר להבריח טילים אל פנים הרצועה, כאשר מערכת המבריחים, בדואים ברובם, אך לא רק, ממתינה מן הצד המצרי עם כמויות גדולות של טילי גראד וקטיושות, למילוי המצברים. הם הרי לא הרוויחו כבר כמעט חודש. זו הרי תעשיה. דוברי חמאס בעזה, יהירים כתמיד, כבר הודיעו כי מבחינתם ההברחות של הנשק דרך המנהרות - יימשכו, וכי אפילו לא יסתירו את כוונתם זו" - כתב ד"ר גיא בכור, הפרשן החביב עליי לעולם הערבי, באתרו המצוין.
ד"ר בכור טעה במקצת - כיוון שאך הופסקה האש, וחמאס חזר לשקם את מנהרות ההברחה, וגם יורה לפעמים, כדי לבחון את תגובת ישראל. כלומר - עושה לאולמרט-לבני-ברק אצבע משולשת מול האף. המבצע עלה הון תועפות והרבה דם וסבל, ולא השיג דבר - כמו מרבית מבצעינו. על כך רמז, כבר בבוקר אחרי מסיבת העיתונאים, יובל דיסקין, ראש שב"כ, שקרא לנדרש מאיתנו - "תחזוקת המבצע"... כלומר, החזקת השטח ופיקוח עליו - לבל ישוב להיות מגרש משחקים פרטי של חמאס.
מילואימניקים משתחררים, וצה"ל משתולל על-מנת לסכור את פיותיהם. הצבא אינו מעוניין, שמחוצה לו יידעו מה אירע. אין זה מטעמי ביטחון מידע/שדה, אלא מטעמים של יחסי ציבור. רב-אלוף גבי אשכנזי ומטכ"לו צריכים להצדיק את מיליארדי הדולרים ואת הזמן, שבזבזו בחוסר מקצועיותם בשלוש השנים מאז לבנון 2.
צה"ל הצליח לפעול היטב - יחסית למה שהכרנו מאז מלחמת ההתשה בסוף שנות השישים. עם זאת, צריך לזכור כי, למעשה, לא היה אויב. לאור ההון העתק, המושקע בצבאנו - אין זה הישג, אלא פחות מתשואה הולמת על מה שנגזל מהציבור הישראלי לטובת תקציב הביטחון.
האם "עופרת יצוקה" היה מבצע צבאי?

שוב עליי לציין בצער, כי לא היה כזה, אלא חלק ממערכת הבחירות. לקראת הבחירות, ביולי 1961, חשפו ראשי מפא"י את הטיל שביט 2, שפותח ברפא"ל. ארבע שנים אחר כך טען הקריקטוריסט דוש, שמבצעי הגמול בלבנון הנן חלק ממערכת הבחירות. ואלה לא הפעמים היחידות, שמערכת הביטחון קידמה את מסעי הבחירות של מפא"י.
ואפנה את קומץ קוראיי למאמרי הראשון בסדרה, שבו קבעתי, שהמבצע נועד להכות בביבי נתניהו.
כנראה, לא הייתה לו שום מטרה אחרת; ומשהושג השיפור המהותי בסקרים - הורו צמד הנוכלים להפסיקו, ורצו לכנס מסיבת עיתונאים.
עכשיו, מצבנו כבר יהיה קשה יותר. כיוון שחמאס תכנן לקבל מכה, והכין תוכנית חמיקה למנהיגיו ולתאיו. כך, המכה העצומה של שתי אוגדות חלפה בכוח רב באוויר. עתה, חזר צה"ל אחור, וחמאס יוכל לצאת למצעדי הניצחון - בחסות תקשורת בינלאומית אוהדת ואדישות מצרית.
יתר על כן, כיוון שמדינת ישראל החליטה לחדש חידוש בתולדות המלחמות - להילחם באויב תוך הפקרת זירת ההסברה - איני מאמין, שנשוב במהרה לתחזק את מעט ההישגים של "עופרת יצוקה", לפי הגדרת דיסקין. אדרבא, התקשורת הבינלאומית - בסיוע ניכר של משת"פיה הישראלים - כבר אורבת לרגע, שתוכל להיכנס לעזה, ולהשמיץ אץ ישראל ואת צבאה. זה יהיה שיקול חשוב בהגבלת התגובה הישראלית על השתוללות חמאס ועל היאחזותו מחדש בעזה.
"עופרת יצוקה" הדגיש את הצורך בהכנה הסברתית. תא"ל אבי בניהו, דבר צה"ל, צדק בחסימת עזה לכניסת התקשורת, אך בצד מדיניות זו היה צריך לנקוט בהסברה פעילה: להוציא תמונות, סיפורים וקליפים, שיציגו את המכוער בחמאס ואת אופיו המסוכן. כדי להצליח - צריכים לעשות זאת על בסיס 24/7 - כל השנה וכל שעות היממה, בכל העולם, תוך שימוש בכל חידושי התקשורת.
ובמקביל - יש לפגוע בתקשורת חמאס, בטלקומוניקציה שלה ובאנשי התקשורת של המחבלים. כל מי שעושה תעמולה למען חמאס צריך להיות בן-מוות - כמו הציוד, המשמש את חמאס לתעמולתו.

מה היה צריך לעשות?

א. טעות הייתה להבליג על הירי על ישובים ישראלים, כבר בראשיתו. הזנחת פצע קטן יכולה להביא לכיב רציני ולנמק. וכידוע, רפואה מונעת עדיפה על רפואה מתקנת.
ב. אי אפשר היה להשאיר את חמאס בלתי פגוע - למרות הנזק העצום. כלומר, אחרי הכנה אווירית הולמת, היו צריכים להיכנס, ולטהר את השטח. בכוח רב, ובעוצמה, שלא תישכח. העם מוכן לספוג קורבנות למען מטרה צודקת. ואין יותר צודק מהגנה על ריבונות ישראל!
(כלומר, ההנהגה המדינית שוב מוליכה את המדינה לאבדון - כי זה הרגלה.)
ג. אין עוזבים שטח חד-צדדית. אין ריק בטבע, והוא יתמלא מיד. ובאין איש - ישוב חמאס לשלוט באזור.
ד. אסור לתת לחמאס תמונת ניצחון. התוכנית המערכתית צריכה להכניס זאת לתוך קבלת החלטותיה. אומנם היו כמה הישגים בחיסול ראשי הארגון, אך עקרונית, הוא נותר חסין; ולכן, יוכל בצדק לטעון, שניצח. והעזתים? מי סופר אותם כלל. הם משמשים רק לסחיטה רגשית של המערב, כדי להכות בישראל.
ה. אין יוצאים למערכה בלי חיל אוויר, ואין מנהלים מערכה בלי הכנה ארטילרית. אסור להזניח את ההסברה בהכנה לכל מבצע. בחמשת העשורים האחרונים (ואולי יותר מזה) ישראל הינה הוכחה בוטה, כיצד ניתן לאבד הכל בגלל הזנחת הזירה התקשורתית.

תאריך:  26/01/2009   |   עודכן:  26/01/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי קידר
"החלטתו של חאלד משעל להגביר את שיגור הרקטות לעבר ישראל אינה החלטה רעה אלא תיאולוגיה גרועה, נתז שוטה של פולחן המוות השיעי". מכתב פתוח מיהודי ניו-יורקי לידיד מוסלמי
ראובן לייב
לא מהלך צבאי ולא פטפטת, אלא מגע חשאי וישיר של ישראל עם החמאס
רות פורסטר
התקפת תנועת שס את קדימה, כשונאת ספרדים, היא לא רק מרושעת ושקרית, היא גם מפלגה המייצגת את צידה האפל של החברה הישראלית כמקדמת בערות, שקרים, ונבנית על גזענות דמיונית של מפלגות אחרות
יואב יצחק
המעצרים בחקירת פרשת ליברמן מחדדים את השאלה: האם מדובר ברדיפה פוליטית?    ואחרת שטרם הוצפה: מי האחראי לקידומה של אורלי לוי?
ד"ר אברהם בן-עזרא
תהליך הבלהות של מדינה פלשתינית בתוככי מדינת ישראל לא יקום ולא יהיה - בגלל התנגדות כנופיות החמאס להקים מדינה ולנהלה, ואם כן יקום - אז בלית ברירה ייפול במלחמה שהמדינה הפלשתינית תכפה על ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il