X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם למי שעדיין מתלבט, מומלץ לחזק אפילו רשימה קטנה, שמצעה נועד, בסך-הכל, למען החוק והסדר, או לשיפור איכות חייו של האזרח. וגם בפתק לבן יש כדי להעיד על אכפתיות. העיקר: לא להיות בת-יענה
▪  ▪  ▪
העיקר להצביע! [צילום: AP]

בשונה מהבחירות הקודמות, מצביעים הפעם סקרי דעת הקהל על אחוז גבוה, חסר תקדים, של בעלי זכות-בחירה מתלבטים, או שסתם מגלים אדישות ליום הבוחר.
כאלה או אחרים, צעירים כקשישים, שהחליטו לשבת בבית ולהחרים את הקלפי, רק יורים לעצמם, בסופו של דבר, ברגל. הם מאבדים בכך לא רק את יכולתם להשפיע, אלא גם משחקים לידיו של מי שלא היו חפצים ביקרו. ומלבד זאת, החרמת הבחירות גם אינה מעידה, דווקא, על אזרחות טובה, בוודאי שלא במדינה דמוקרטית.
מי שאדיש ליום הבוחר איננו אלא בת-יענה, הטומנת את ראשה בחול; ומי שמחרים את הקלפי, כאקט של מחאה, רק עלול לחזק בכך את מי שלא היה רוצה שייבחר. אלה גם אלה רק פוגעים, בעליל, באושיותיה של הדמוקרטיה הפרלמנטרית.
נגד שבלוניות
כך או אחרת, כל הסימנים מעידים כי רוב המצביעים יטילו הפעם לקלפי את הפתק שלהם למען מי שעומד בראש רשימתם, יותר מאשר למען הרשימה עצמה. והרי, מצעי המפלגות כבר מזמן חדלו לעניין את הבוחר הפוטנציאלי, במיוחד כאשר ההבדלים ביניהן הולכים ומטשטשים. עדות מוצקה לכך היא מצעיהן הדומים של שלוש המפלגות המובילות - קדימה, הליכוד והעבודה.
לאלה, שבכל זאת, נמלכו בדעתם והחליטו להחרים את הבחירות, יש לנו עצה קטנה: במקום לשבת בבית ולחכות למשיח, שממילא לא יבוא בינתיים - מומלץ, למרות הכל, להשפיע, גם אם ההשפעה נראית שולית בלבד. הדברים אמורים במיוחד למי שאין בדעתם לתמוך באחת המפלגות המובילות והשבלוניות.
למרות קשת המפלגות האינפלציונית, מצויות, עדיין, כאלה שהבחירה בהן אינה צריכה לעורר, בהכרח, בחילה. שהרי מלבד רשימה כמו "עלה ירוק", המבקשת להכשיר את צמח הקנביס, כשהיא חוברת, באורח פרדוקסלי, לרשימת ניצולי השואה - יש, עדיין, לפחות שתי רשימות, עם מסר חיובי, המתייחסות בכובד ראש לחוק ולסדר.
פתק לבן
מבלי לנהל, חלילה, תעמולת-בחירות - כאלה הן, למשל, רשימת "הירוקים, למען ישראל ירוקה", בראשותו של פאר וייסנר; או "ישראל חזקה", בראשותו של אפרים סנה. בעוד הראשונה חרתה על דגלה את המאבק למען איכות הסביבה - הרי שהשנייה הציבה בראש מעייניה את המלחמה בפשע. שני מאבקים, לא פחות מכובדים מאלה המתנהלים סביב השולחן המדיני.
ספק, אומנם, אם שתי הרשימות האלה יעברו בכלל את אחוז החסימה, אבל במדינה כמו שלנו, שבה מתנהלות בחירות רובניות - יש מקום גם לרשימות-מיעוט, מבלי שייבעטו החוצה בידי בולדוזרים מפלגתיים, אימתניים ומפלצתיים. מלבד זאת, גם התמיכה בהן עשויה רק לסייע להגשמת מאווייו של כל אזרח המבקש לשמור על חוק וסדר - נשמת-אפה של כל מדינה מתוקנת.
אבל, גם מי שיסרב להשתכנע בצדקת הדברים האלה, עדיין עשוי למלא את זכות הבחירה המוענקת לו מכוח החוק. הוא יוכל, למשל, לשלשל לקלפי פתק לבן, או למלא אותו בשמו של גלעד שליט. שני הפתקים ייפסלו, אומנם, על-ידי ועדת הבחירות כבלתי-חוקיים, אבל יהיה בהם אפקט של מחאה אקטיבית, של הצבעה ברגליים, מצד מי שבאמת אכפת לו.

תאריך:  08/02/2009   |   עודכן:  08/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ללכת להצביע כדי להשפיע!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ערכו של פתק לבן
שלמה אידן  |  8/02/09 10:41
2
קל להבין למה לא ילכו להצביע...
אזרח פשוט  |  8/02/09 16:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב אסתרליס
איך "הצלחנו" להפוך פעולה מעולה כל-כך של צה"ל לכלום?    למה הישגי מבצע "עופרת יצוקה" לא נראים בכלל?
ענבל בר-און
הציונות נוסדה מתוך מרידה    אבות הציונות היו מתפלצים לו היו יודעים כי בחלוף 100 שנה יקום מי שינסה לכפות 'נאמנות' על אזרחי מדינת ישראל    יש דברים שלא כופים
ספי סגל
אפילו אריה אבנרי, לוחם השחיתות האולטימטיבי, המטיף-בשער להגינות בתקשורת והמגן הגדול של ההגינות הציבורית בכלל, אינו עומד בפני יצרו, ותורם באמצעות "הערת אזהרה" מבישה לגל השקר העכור השוטף אותנו בימים אלה מתוך ביבי התקשורת
עמוס גורן
האמת העובדתית היא הפצצה הגדולה שממנה פוחד אחמדינג'אד באמת. הבה נשגר אותה אליו
רובי סיבל
הגשת כתבי אישום בחו"ל נגד קציני צה"ל היא שימוש מעוות במשפט הבינלאומי, אולם במדינות כמו בריטניה לא ניתן להפסיק הליכים כאלה. אפשר רק לסמוך על אמינות מערכת המשפט שם שתימנע מהרשעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il