X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש מטה החברים למען החטופים מביע חשש שגלעד שליט יישבר בשביו ומפנה אצבע מאשימה לעבר ראש הממשלה ושר הביטחון העסוקים ב"משחקי אגו וכוח"
▪  ▪  ▪
"שליטוטו" - עד מתי?

שחרורו של החייל החטוף, גלעד שליט, הולך ומתרחק. זו לפחות ההתרשמות של גורמים מצרים בכירים המעורים היטב בפרשה, ואשר צוטטו השבוע בעיתון הערבי החשוב, "אל-חיאת".
הבכירים המצרים, שלא הזדהו בשמם, האשימו את ישראל ובעיקר את חמאס בהכשלת המאמצים להגיע להסכם רגיעה (תהדיאה) והעריכו, כי שחרורו של גלעד שליט הולך ומתרחק בגלל סירובה של ישראל להיענות לדרישות חמאס לשחרר טרוריסטים פלשתינים המרצים עונשי מאסר בישראל. לדבריהם, "ישראל אינה מוכנה להיכנע לדרישות חמאס ורואה בכך כניעה לסחטנות והיא לא תשנה את מדיניותה עבור חייל שהיה חייב להגן על עצמו".
המצרים כועסים
הבכירים המצרים הזהירו, כי מאבקי הכוח בצמרת הביטחונית והמדינית בישראל עלולים לפגוע במאמצים לשחרור גלעד שליט. הם טענו, כי ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, נתן את הסכמתו לעסקת שליט בהנחה שהמו"מ יושלם בתקופת כהונתו של ראש הממשלה היוצא אהוד אולמרט, בעוד האחרון מעוניין "להעבירה" להוצאה לפועל במהלך תקופת נתניהו. בראייתם, זו הסיבה שאולמרט בחר "לשים את העגלה לפני הסוסים", כלומר - לדרוש ראשית את השלמת עסקת החילופין ושחרור שליט לפני ביצוע הסכם הרגיעה עם חמאס.
ברקע לדברים, העימות הגלוי בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לשר הביטחון אהוד ברק ובמוקדו - ראש המטה הביטחוני מדיני במשרד הביטחון, האלוף (במיל.) עמוס גלעד. תחילתה של הפרשה בביקורת שנמתחה במשרד ראש הממשלה על תפקודו של עמוס גלעד בניהול המו"מ עם מצרים על גיבושו של הסכם רגיעה וחילופי אסירים/שבויים עם חמאס. עמוס גלעד לא נשאר חייב, ובכתבה בעמוד השער של מעריב צוטטו דבריו ל"מקורבים", אשר כללו האשמות חמורות נגד אולמרט ודרך התנהלותו. הוא האשים את אולמרט באי מעורבות במו"מ לשחרור שליט ובפגיעה בביטחון הלאומי של ישראל. מנגד, לימד סנגוריה על התפקיד של מצרים וטען, כי אם ישראל הייתה נענית לדרישות של חמאס גלעד שליט היה משוחרר בו ביום.

"גלעד שליט נפצע בתקיפות צה"ל"

אבו עביר, דובר ועדות ההתנגדות העממית (אחד מארגוני הטרור שנטלו חלק בחטיפת החייל גלעד שליט), טען השבוע, כי גלעד שליט נפצע במהלך מבצע "עופרת יצוקה", אך סירב למסור מה מהות וחומרת פציעה זו. "לכל מידע על שליט יש מחיר, ואנו מחזיקים בדעתנו שלא לגלות דבר אודותיו בהתאם לאינטרס הפלשתיני", אמר. בהתייחסו למקום הימצאו של שליט אמר אבו עביר, כי הדבר ידוע רק לקבוצה מצומצמת מאוד וכי הוא נמצא בסביבת ההנהגה הבכירה של חמאס. לדבריו, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד אל-ג'עברי, אחראי על החזקתו של שליט בשבי. אבו עביר הדגיש, כי החוטפים נכונים להחזיק בשליט ללא הגבלה עד אשר ישראל תשחרר את כל האסירים הפלשתינים על-פי הרשימה שהועברה אליה.

אז מה אמר עמוס גלעד?

הדברים שצוטטו בשמו של עמוס גלעד, פותחים צוהר להבנת דרך קבלת ההחלטות על-ידי הדרג המדיני בישראל בסוגיות אסטרטגיות. לאור חשיבותם, יובאו להלן קטעים נבחרים מדברי גלעד:
"אני לא מבין מה הם מנסים לעשות. להעליב את המצרים? כבר העלבנו. זה טירוף. זה פשוט טירוף. מצרים נותרה בעלת הברית הכמעט אחרונה שלנו כאן. בשביל מה? הרי פוגעים בביטחון הלאומי. הרי כל המהות שלנו כאן היא בחירה בין חלופות גרועות, לגרועות יותר. המצרים מפגינים אומץ לב מדהים.
"מדובר במדינה עם 85 מיליון אזרחים, מדינה שכמעט השמידה אותנו ב-48' ונתנה לנו מכה ב-73'. תראה מה קורה באזור, איך הלבה גועשת, איך הכל רוגש, גם להם יש אחים מוסלמים, תראה את ירדן, תראה את טורקיה. אנחנו רוצים לאבד את כל זה?.
"באשר לגלעד שליט, גם כאן לא ברור מה אנחנו רוצים... הם העבירו רשימה? הם העבירו שמות? הם רק עסוקים בלפגוע במצרים כל הזמן. בהתחלה העברנו 70 שמות, וזהו. מאז נעלמנו. ככה רוצים להביא את גלעד?.
"הרי אם יחליטו מחר לשחרר את האסירים, באותו יום נקבל את גלעד. בטיסה ישירה מקהיר... אבל בלי זה, לא יהיה גלעד. ככה זה אצל הערבים. זו המנטליות. תכבוש את עזה כולה ולא תקבל אותו. אלא אם כן בטעות תעלה על הבור שבו הוא נמצא... אנחנו פשוט לא עושים כלום. עד עכשיו ראש הממשלה בכלל לא עסק בזה. פתאום, הפכו את הסדר. פתאום קודם לקבל את גלעד. לא מבין את זה".

מאבקי כוח על הגב של שליט

דבריו של עמוס גלעד עוררו את חמתו של אולמרט, אשר בצעד יוצא דופן, הדיחו מניהול המו"מ עם מצרים והגיש תלונה לנציבות שירות המדינה בשל האשמותיו כלפי הדרג הממונה, אשר פורסמו במעריב. את מקומו של עמוס גלעד, ימלאו בהנחיית אולמרט ראש השב"כ, יובל דיסקין, ושלום תורג'מן, יועצו המדיני של ראש הממשלה, ולצוות זה יוסיף לסייע עופר דקל, לשעבר סגן ראש השב"כ הממונה מטעם ראש הממשלה על ניהול מו"מ לשחרור חיילים חטופים.
במשרד הביטחון העניקו גיבוי מלא לעמוס גלעד ומאשימים את אולמרט בפגיעה קשה במאמצים לשחרר את שליט בשל "שיקולים פרסונליים". שר הביטחון ציין, כי "עמוס גלעד כיהן בתפקידו תחת מספר שרי ביטחון תחת מספר ממשלות, ופעל במקצועיות, באמינות ובמסירות. הניסיון לתאר את גלעד כשליח אישי הפועל בלא סמכות עושה לו עוול".
לאחר מספר ימים שבמהלכם הודח גלעד מניהול המגעים לשחרור שליט נפגש ראש האגף המדיני-ביטחוני עם ראש הממשלה והתנצל בפניו. גלעד נאלץ לכתוב לאולמרט כי הדברים שצוטטו בשמו נאמרו בשגגה ו"מוטב היה לו לא נאמרו כלל".

מחזיקים אצבעות לשליט

במשפחתו של החייל החטוף, גלעד שליט, ובמטה החברים למען החטופים מוטרדים מאוד מהשלכות מאבקי הכוח בין משרד ראש הממשלה למשרד הביטחון. גיא אליאסף, דובר המטה למען החטופים, אומר השבוע בשיחה שקיימנו עימו לצורך פרסום כתבה בעיתון היהודי-קנדי 'שלום טורונטו', כי "משחקי האגו מדאיגים, מפחידים ומצערים ובפרט שגלעד ממשיך להינמק בשבי חמאס. לו היו המנהיגים משקיעים רבע מהזמן המוקדש לפוליטיקה פנימית לקדם את שחרורו של גלעד הוא היה בבית מזמן".
אליאסף ציין, כי בקרב חבריו של גלעד שוררת תחושה פסימית על-רקע ההבטחות של הפוליטיקאים שאינן מתממשות והם חוששים שגלעד יישבר בשבי חמאס. למרות זאת, הוא חוזר ומדגיש, המאבק הציבורי למען גלעד שליט לא ייפסק עד אשר המנהיגים יקבלו את ההחלטות הנכונות ויחזירו את גלעד הביתה. הוא הזהיר, כי אם שליט יוצא להורג בידי חמאס (כפי שאיימו בכירים בארגון) יגרום הדבר לשבר גדול במוטיבציה של החיילים להילחם ולאובדן אמון בצבא ובמדינה. ניתן להתעדכן על פעילות הארגון באתר הבא: habaita.com.

תאריך:  26/02/2009   |   עודכן:  27/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החברים חוששים שגלעד שליט יישבר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אולמרט וברק אין תוצאות לקשקשת ל"ת
פושעים מוסרית  |  27/02/09 08:27
2
ראש הממשלה לא עסוק בהחזרת שליט
אלון ה  |  27/02/09 08:36
3
חדל ...
שאול א.  |  27/02/09 08:55
4
עצוב כל כך
נעמה  |  27/02/09 16:12
5
להחזיר את גלעד שליט
אורלי רוהר  |  28/02/09 06:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
הילודה במגזר הדתי-חרדי הולכת וגדלה ודיור לכל הנולדים - אין ומאין ובמימון מי?
אודי אסולין
לבני "לא רוצה" לשבת ליד ביבי - ככה זה כשמנהלים משא-ומתן פוליטי עם רגשות. כל הסיבות החשובות באמת נדחקות הצידה ואת מקומן תופסות התסכול ותחושת הנקם מצופות שלל הסברים אידיאולוגיים
קובי לירז
סאטירה אנטישמית בעיתון משנות ה-30 בהחלט הייתה כואבת, ומה על סאטירה נגד מתנחלים בטלוויזיה משנות ה-2000, עדיין כואבת? ודאי שכן!
שאול חנוכה
תוכנית הפרטת משרד החינוך של פרופ' רייכמן בה מערכת החינוך תחולק לאלה שיש להם ולאלה שאין להם תשמור ותגדיל את הפער החברתי    נקודות למחשבה לממשלה החדשה
גורי גרוסמן
אין כל צורך לרצותה ולשכנעה שתצטרף לממשלת אחדות שנתניהו בראשה, שהרי ללבני יש "דרך"
רשימות נוספות
"יש סיכוי להסדר בתקופתי"  /  עידן יוסף
דיסקין ותורג'מן יסייעו במו"מ  /  איציק וולף
גלעד נפצע בהפצצות צה"ל  /  יואב יצחק
שלוש הערות על המצב  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
שאלות לדוברי השרים שלא זכו למענה  /  דוד בדין
שולחים טרוריסטים לטייל בחו"ל  /  מרדכי קידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il