X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינת ישראל צריכה ליצור מצב שונה בהתנהלותה מול כנופיות הטרור, ובמצב מוצע זה, הן יבינו כי גלעד אצלן מהווה נטל ולא קלף מיקוח, והאינטרס לשחררו הוא שלהן. אי-הוודאות צריכה להיות נחלת כנופיות הטרור לאור ה"שגעונות" של מדינת ישראל, ולא להפך
▪  ▪  ▪
אהוד אולמרט [צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה אהוד אולמרט נשא השבוע (17.3.09), נאום לאומה בעניין גלעד שליט, ולא אמר דבר שלא היה ידוע לצופים לפני כן.
מוטב היה כי נאום זה היה נגנז.
מדובר בניצול במה ובזבוז זמן יקר של הצופים, אשר סברו כי אם ראש הממשלה מנצל את סמכותו ו/או את נכונות רשות השידור לתת לו במה - וודאי יש לו גם מה לומר לאומה, אך לאחר שנשמע הנאום - חוץ מנזק תדמיתי, לא קרה כלום.
ומהו הנזק?
  • "גילוי" ו"הסבר" כי החמאס הם אכזרים. הדבר רק מעלה את קרנן של כנופיות הטרור בפני עצמן ומדרבן אותן לפעילות טרור מוגברת, כי לומר למי שסדר יומו הוא טרור ורצח, שהוא גם אכזר - זו מחמאה. אומנם על-פי ההיגיון של אולמרט וחבריו, אשר הם רחוקים מהבנת השפה של האויב - האמירה הזו היא פוגעת, מעוררת מחשבה וחשבון נפש ומזעזעת את אמות הסיפים, ושומעה אמור להיות נתון כולו בחיל ורעדה, אך כנופיות הטרור מקבלות את האמירה הזו בצורה אחרת לחלוטין ורואות בה אישוש ועידוד.
  • האמירה כי ישראל חזקה, ויש לה קווים אדומים, היא בדיחה בעיני הטרוריסטים, אשר קיבלו משלוחי שי לחייל בעיצומה של המלחמה, אשר נאמר להם כי לא ייערכו עימהם משא-ומתן - ומיד לאחר מכן נערכו עימהם שיג ושיח רשמיים באמצעות מתווכים ממדינות ערב שוודאי שאינם אובייקטיביים וברור לאיזה צד הם נוטים, דבר שלא רק מנוגד לקוו האדום, אלא גם מעודד טרור ומדרבן אותן לחטוף הבא.
  • האמירה כי ישראל תמשיך לעשות מאמץ לשחרר את גלעד שליט וכי לא אבדה תקוותה - היא אמירה מתונה היוצרת אצל כנופיות הטרור הבנה כי הן לא יינזקו וכי עולם כמנהגו ינהג וגם הלאה למרות שגלעד מוחזק שם - הן ימשיכו לקבל ממדינת ישראל את כל מה שקיבלו עד כה כולל כסף, מים, חשמל, דלק, גז, מזון, תרופות, וכל מה שטרוריסט צריך ובכמויות אדירות המאפשרות להם, לראשי הכנופיות, להמשיך לתפקד ולשלוט.
מה היה צריך לעשות - ועדיין צריך?
לשנות כיוון.
לנתק מגע עם כנופיות הטרור ולהימנע מכל הידברות עימן.
להפסיק לשלם להן כסף ושווה ערך לכסף.
ללכוד את ראשי הכנופיות אחד אחד ולהעמידם לדין בצה"ל, כאשר גזר דין מוות מרחף מעל ראשי הרוצחים, בהתאם לחוק קיים או לחוק שראוי כי יחוקק.
והיה ותהיה עסקה, ברוח הצעתו החכמה של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק (עיקר הצעתו, בקיצור - להימנע מחנינת הרוצחים; גם כאשר צריך לשחררם, במסגרת עסקה לשחרור גלעד שליט - הם ישוחררו מבלי שיקבלו חנינה, על כל המשתמע מכך) - אפשר שתהיה להם הפתעה, כפי שהופתענו אנו, כאשר קיבלנו בעסקה דומה גופות - ולא ראינו בכך הפרת התחייבות.
מדינת ישראל צריכה ליצור מצב חדש, שונה, בהתנהלותה מול כנופיות הטרור, ובמצב מוצע זה, הן יבינו כי גלעד אצלן מהווה נטל ולא קלף מיקוח, כמו גם סיכון המתממש יום יום, והאינטרס לשחררו הוא שלהן.
אי-הוודאות צריכה להיות נחלת כנופיות הטרור לאור ה"שגעונות" של מדינת ישראל, ולא להפך.
נאום אולמרט היה צריך להיות אחר - ודי קצר - "יש לכם 24 שעות לשחרר את גלעד שליט. לאחר מכן, איני אחראי". וזה צריך להיות עם כיסוי.

תאריך:  19/03/2009   |   עודכן:  19/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאום מיותר כלפי פנים ומזיק כלפי חוץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דעתך מתאימות לתלמיד בי"ס עממי
tuchess lecker  |  20/03/09 08:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
עונש מוות למחבלים ימנע חטיפות של ישראלים וימנע מישראל את הצורך להחזיק על חשבונה חיות אדם שהביאו למותם של אלפי בני אדם
יצחק מאיר
צדודית של דמות רפאים היכולה להלך ברבים רק בעולם בו אין ישראל, חולפת באפלולית לנגד עיני היראים והחרדים, ובין קצתה דמיון ובין כולה הזיה - היא דמות שלא נראתה עוד בעולם מאז "בארץ ישראל קם העם היהודי"
עו"ד שמחה ניר
על כך שאנחנו חלשים בסחר-סוסים - אין מחלוקת, כי כולנו מתגעגעים להצעת-המחיר המקורית תמורת גלעד, לה הסכים החמאס בתחילה, ואם, בסופו של דבר, נשלם עבור גלעד "כל מחיר", זה יהיה עונש הולם על הטיפשות והשחצנות שלנו - אבל גם הערבים עשויים לשלם ביוקר על טיפשותם
אביתר בן-צדף
הבליץ התקשורתי למען שחרורו של גלעד שליט מתנהל במקום הלא-נכון    הממשלה היא החוליה החלשה, שעליה קל ללחוץ    לדעת ראש "המוסד" וראש השב"כ - חיבל הבליץ התקשורתי במאמציה לשחרר את שליט    נזכרו מאוחר לבדוק את תנאי הכליאה של המחבלים בשב"ס
אלי אסף
הזירה המקומית והבינ"ל, זו הקונבנציונלית וזו שלא, מתחממת. תהליכים בעיצומם, כל רגע קריטי לכל אחד מהצדדים. נדרשת הכרעה, הכרעה פירושה הכנה למשאל עם מכריע על עתיד המדינה, ובשביל הכרעה כזו נדרשת ממשלה רחבה ושפויה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il