X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בלי אלטרנטיבה השמאל ימשיך לשלוט, וכל הנותר לימין - להעלות טענות נגד פתטיות
▪  ▪  ▪
ללא חלופה [צילום: AP]

לימין בישראל אין אלטרנטיבה אמיתית לדרכו של השמאל. כאשר השמאל מאשים את הימין בחוסר דרך וקו מחשבתי המוביל לקיפאון מדיני הוא לרוב צודק. שני הצדדים מעלים טיעונים פרגמאטיים והגיוניים, אך לשמאל ישנה גם מערכת ערכית סדורה וברורה מאוד, בעוד שלימין אין מערכת כזו כלל. כאשר מדובר בערכים הימין פונה בדרך כלל לצד הרגשי שלו, אבל בהיעדר הסבר והבנה לערכים המצויים ב"בטן" שלו – אין הוא מסוגל להתמודד מול טענות השמאל (המתאימות קוהרנטית לטיעוניו הפרגמאטיים). זוהי סיבה גדולה מאוד לחוסר הדרך ולחוסר השליטה של הימין על המדינה גם כאשר הוא נמצא בשלטון. השמאל כמובן מודע לעניין זה אך מרגיש בנוח עם המצב הקיים כי דרכו תמיד נמצאת בשליטה בקונספציה הלאומית בין אם הוא שולט או לא.
להלן שלוש דוגמאות להמחשת חוסר האלטרנטיבה של הימין:
  • מוסר מלחמתי- גם אם גדעון לוי מצוי בקצה הקונצנזוס הישראלי, אין לימין תשובות אמת לטענותיו. כאשר השמאל טוען שאין זה מוסרי להטיל פצצת טון על בית מחבל מחשש לפגיעה בחפים מפשע – התגובה הניצחת של הימין היא בסגנון: "אל תהיו יפי נפש" או "תצאו ממגדל השן שלכם בתל אביב". לאחר תגובה אמוציונלית זו עולה ההסבר הביטחוני לצורך טיל המטוס, או המחסומים או השליטה על השטחים וכו'. זוהי תגובה פתטית חסרת אידיאולוגיה שהרי גם אם הצרכים הביטחוניים הכרחיים, עדיין אין הם עונים על שאלות המוסר המהותיות.
  • השלום- "הם לא באמת רוצים שלום" - כמובן התשובה האולטימטיבית ביחד עם ה"אין פרטנר בצד השני". אולי טענות אלה הן נכונות, אך כל עוד הימין מודה שגם הוא רוצה שלום בדיוק כמו השמאל הוא יישאר תקוע. הרי מה הוא מציע במקום? שום דבר! הוא בסך-הכל אומר שהמציאות העכשווית אינה מאפשרת את השלום. ועם חוסר אלטרנטיבה מה נשאר לעשות כשמגיעים לשלוט? לחפש את השלום כמובן. ואם לא מוצאים אז מקסימום "מנהלים".
  • דמוגרפיה- לימין אין כלל שום תשובה לנושא זה. מקסימום ניתנת תשובה של חוסר מעש כי המציאות כרגע לא מאפשרת לעשות דבר. המעטים שמנסים לתת חצי תשובה מפחדים מהמותג "גזענים" ובזה נגמר הסיפור.
חוסר האלטרנטיבה הימנית מונעת ממנו להיות משפיע בתחומים רבים אחרים. בישראל אין כלל מודעות לאלטרנטיבה המצויה בנושאים כמו: כלכלה, חינוך, התערבות הממשל בחיי הפרט, תרבות, משפט, איכות הסביבה וכו'. השמאל שולט בקונספציה הלאומית ולכן שולט באין מפריע בכל התחומים הללו גם כן (מבלי להיכנס להיסטוריה של השתלטותו הכוחנית על מוקדים אלו).
גם הימין וגם השמאל משתמשים לרוב בטיעונים פרגמאטיים אך השמאל מצויד במערכת ערכים סדורה (מערכת ליברלית פוסט-מודרנית) בעוד שהימין לא. לכן הימין מעלה את הביטחון על נס בעוד השמאל מודע לבעיות אך מוכן לוותר עליהן למען ערכיו. בלי לשים לב, אפילו הימין בעצם מודה שהוא – ביחד עם השמאל – שותף לאותה מערכת ערכים בדיוק, רק שההבדל הוא בקריאתו את המציאות.
צודק השמאל שאומר שעוד 20-10 שנה ימצא הימין את עצמו באותה נקודה בה מצוי השמאל היום, כי הוא מבין שהם נמצאים באותה רמה ערכית (אפילו אם הימין אינו מודע לכך וחושב ההפך!) ורק המציאות הפרגמאטית מפרידה ביניהם. על הימין למצוא אלטרנטיבה ערכית-רעיונית שתדע לענות על שאלות המוסר והצדק ולא רק על השאלה היכן יעבור הקו הירוק.
תאריך:  02/04/2009   |   עודכן:  02/04/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
חוסר האלטרנטיבה של הימין
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
מוסר מלחמתי
רונן גולדשטיין  |  3/04/09 01:18
2
כדאי שתשמן את גלגלי ה"מח"
י.ש  |  3/04/09 07:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד שמחה ניר
שבתאי עזריאל מתלונן בפני שר המשפטים על השופט עודד מודריק, ומבקש להעמידו לדין משמעתי. שיר בן-גיגי מלשכתו עונה כי "אנחנו לא יכולים" אפילו לתת תשובה מנומקת. בשם מי היא מדברת, והאם השר באמת "רוצה אבל לא יכול"?
עו"ד אברהם פכטר
במהלך קמפיין הבחירות - כל הפרשנים והמומחים לרגע, הלהיטו, הלהיבו ושיבחו את הצורך בממשלת חירום לאומית רחבה - בשל "צוק העיתים". וכשהגיעו ל"צוק" - זועקים - בזבוז, גדולה, מיותרת
ענבל בר-און
בעקבות רצונו של זמיר כיועמ"ש להעמיד את אנשי השב"כ לדין בפרשת קו 300, הוא הוחלף ביועמ"ש אחר, 'נוח' יותר    אנשי השב"כ קיבלו חנינה עוד בטרם הועמדו לדין, וזאת בכדי לא לחשוף את מחדליהם בהליך פלילי
בועז ארד
"ד"ר ויליאם קהאן: 'המודלים של SAS חזו את הנפילה ב"פאני מיי" כבר ב-2005... ואנחנו שתקנו'    מכנס SAS שהתקיים ב-22-26 במרס 2009, וושינגטון
יורם דורי
רשמי ביקור בגטו טרזין עם הנשיא פרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il