X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הוועידה האמיתית נגד גזענות תהיה ביום שלישי עת 7,000 איש ואישה יצעדו מאושוויץ לבירקנאו וישחזרו באופן סמלי את "צעדת המוות" הנוראה של היהודים ב-1945
▪  ▪  ▪
אהבה לעם במצעד החיים [צילום: AP]

יום ראשון, 19.4.09, נמל התעופה בן-גוריון. טיסת "לוט" לורשה פולין. התור מורכב ברובו מצעירים היוצאים למצעד החיים. כך גם אני. יוצא שוב, אולי בפעם השמינית לאותו אירוע חווייתי ומרגש ששימשתי כדוברו בהתנדבות במשך שנים רבות. אותו מפעל מופלא שיזם אברהם הירשזון. מפעל עם נשמה. מפעל כל כך יהודי. כל כך חשוב. ממש דומה, להבדיל, להגדה של פסח. "והגדת לבנך". מפעל שהוא למעשה מירוץ שליחים. העברת הלפיד של זכרון השואה לבל ייעלם לעולם. גם כאן בנתב"ג אני שוב מודה בלבי להירשזון.
הוועידה האמיתית נגד גזענות
השנה, אני מרגיש כי יש חשיבות מיוחדת למצעד והחלטתי על כן לכתוב מן יומנון שיתעד את שלושת הימים שאשהה בפולין. שלושה ימים בהם אהיה שותף קטן במפגן ענק של מאבק בצביעות בינלאומית.
השבוע עומדת להתקיים ועידת האו"ם נגד גזענות. זו המכונה "דרבן 2". אני מרגיש שהוועידה האמיתית נגד גזענות תהיה ביום שלישי עת 7,000 איש ואישה יצעדו מאושוויץ לבירקנאו וישחזרו באופן סמלי את "צעדת המוות" הנוראה של היהודים ב-1945.
בג'נבה, מקום כינוסה של "דרבן 2", לא יעסקו במאבק בגזענות. לא יחפשו דרכים למנוע חזרת רצח עם - העם היהודי - רק בשל יהדותו. ב"דרבן 2" ישעבדו את סדר היום החשוב והערכי לפוליטיקה אינטרסנטית צרה. חמור מכך, שם אמורה להינתן בימה מרכזית למכחיש השואה מספר אחד בימינו: אחמדניג'אד מטהרן. האיש שמוסיף חטא על פשע ההכחשה וקורא פומבית להשמדת מדינה - ישראל. זה האיש שיזכה, לפי העיתונות, ללחיצת יד של נשיא שוויץ - אותה מדינה שבמשך 60 שנה ויותר התכחשה ודחתה כל ניסיון של משפחות הנספים בשואה לקבל חזרה את חסכונות יקיריהן שהופקדו בבנקים השוויצרים. 60 שנה ולחץ בינלאומי כבד בראשותו של יו"ר הארגון היהודי להשבת רכוש דאז, דר' ישראל זינגר, הביא לכניעתם.
השנה במצעד: גם משתתפים לא-יהודים
במקביל לוועידה לעידוד הגזענות שמארגן האו"ם בג'נבה יתקיים כאמור בבירקנאו המפגש האמיתי של הלוחמים נגד הגזענות, של הנאבקים בהכחשת השואה. טוב עשו מארגני המצעד (דר' שמואל רוזנמן ואהרון טמיר ורבים אחרים) שהחליטו השנה, על-רקע "דרבן 2", לגייס יותר ויותר משתתפים לא-יהודים מבחינת "ידע העולם וילמד". אלפי גויים פולנים, גרמנים ואחרים יעמדו בשערי מחנה ההשמדה באושוויץ לצידם של אלפי בני נוער יהודים מרחבי העולם, תחת השלט מעורר זכרונות האימה "העבודה משחררת" ויצעדו בשקט עם דגלי ישראל את שלושת הקילומטרים המפרידים בין מחנה המוות אושוויץ למחנה המוות המשוכלל עוד יותר (אמירה נוראה בפני עצמה) בירקנאו.
הלכתי אמש לפגוש מקצת מהקבוצות היהודיות: צעירים מברזיל, צעירים מקנדה וקצת צרפתים. מעניין לשמוע אות, את מצוקת היהודים בעולם, את בעיות ההתבוללות הנוראה האופפת אותם, את הקושי להישאר יהודי בעולם בה החילוניות הלא-יהודית היא מתחרה קשה ביותר. לראות את אהבתם לישראל. להתרגש מאהבתם לעמם.
בראותי אותם באתרי זכרון שונים ברחבי ורשה - בבונקר של מורדי הגטו, ליד אנדרטת רפופורט במרכז ורשה יושבים, בדרך חרישים, ממלמלים תפילה או שירה, מתעטפים בדגלי ישראל, חבוקים זה בזו, אינני מצליח להבחין מי הגיע מרוסיה ומי מאמריקה, מי מצרפת ומי מברזיל, מי מפנמה ומי מקנדה.
כולם נראים כל כך דומים. כולם יהודים.
היום אני נוסע לקרקוב, קרוב יותר לאושוויץ. רוב המשתתפים יסיירו במחנות השונים. ועל כך ברשימתי הבאה.

תאריך:  20/04/2009   |   עודכן:  20/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצעד החיים הוא 'דרבן 2'
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יפה כתבת. ל"ת
עדי שטרנברג  |  20/04/09 22:57
2
התרגשתי
רעות מרוחמה  |  22/04/09 13:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה יואלי
ביום זכרון שהחל בחטא ושהקו החינוכי המנחה אותו לקוי, לא אקח חלק    שואה - לא בניסן; אבל על הנרצחים - ב-ט' באב וב-י' בטבת; מחיית זכר עמלק - בפורים    לזכור ולא לשכוח (אבל בזמן הנכון)
ראובן לייב
בעטיו של המשבר הכלכלי העולמי והמקומי נקלעת עכשיו המדינה לטלטלה עזה
רות פורסטר
שירתה המלאכית של סוזן בויל ורגעי הבוז והציניות אשר להם זכתה, שניות ספורות לפני הופעתה, מלמדים יותר מכל עלינו -חברה צינית, שטחית, הסוגדת ומאליהה דחלילים אנושיים. סוזן בויל החזירה את הנשמה לדור הטכנולוגיה
ענבל בר-און
הצעת החוק החדשה של נאמן תקל על העולים החדשים    האם האינטרסים של ליברמן בוחשים בהצעות החוק של משרד המשפטים? ואם כן, אנה אנו באים?
יחיאל (חיליק) רוזמן
לפתחה של הכלכלה הישראלית אורבת סכנה של הדפסת יתר    מניין יבוא הכסף?    הייתכן שאפשר להדפיס כסף מבלי לעורר את האינפלציה מתרדמתה?    מענה לרעיון העיוועים של הרב גפני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il