X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צלצולי פעמוני אזהרה חזקים במיוחד נשמעים בנגב בעקבות המהומות שפרצו ברהט בסוף השבוע, כאשר נעשה בהן שימוש באמל"ח רבים - חלקם ללא רישיון, וגם אם כן - עצם הימצאותם בכפרי הנגב מסכנת ומסוכנת
▪  ▪  ▪
אמל"ח בשפע ברהט - כמה ומאיפה? [צילום: פלאש 90]

חוקרי העולם הערבי-מוסלמי מאשררים כי השיר הבא הוא הטיפוסי ביותר לעולם הערבי-מוסלמי:
1. אני נגד אחי
2. אני ואחי נגד המשפחה
3. אני, אחי והמשפחה נגד החמולה
4. אני ואחי המשפחה והחמולה נגד השבט
5. אני, אחי, המשפחה, החמולה והשבט נגד השבטים
6. אני, אחי, המשפחה, החמולה, השבט והשבטים נגד הכופרים
במשך סוף השבוע השתוללה ברהט, עיר ערבית בצפון הנגב, קטטה בין החמולות שבמהלכה נעשה שימוש נרחב באמל"ח. זוהי המילה המצוחצחת של מפקד משטרת רהט, יהודי קשוח-פנים, למלחמה בסגנון עזה עם ירי רצוף מנשק חם, בצרורות, שחייבה התערבות מסיבית של כוח יס"ם והסתיימה בעשרות פגועי ירי, ובנס ללא הרוגים. על-פי עדות מפקד כוחות ההצלה, נמנעו האמבולנסים מכניסה לאזור הקרבות בשל הירי הרצוף. עם סיום האירוע נראתה העיר בדיוק כמו חברון או ג'נין לאחר הפגנות אלימות נגד כוחות היהודים.
מספר שאלות צפות מן האירוע: 1) כיצד זה שמשטרת רהט לא השתלטה על האירוע עוד באיבו. 2) מה מקור הצבר העצום של נשק חם בעיר אזרחית שרק אחוזים בודדים מתושביה משרתים או שירתו בצה"ל. 3) נשאל עוד מעט.
בכל עיר תקנית בעולם, תחנת המשטרה מצויה במרכז העיר, עמוד התווך של השירותים החברתיים. כך בבאר שבע, כך בתל אביב, כך בשיקגו. אבל ברהט היא מצויה הרחק מן המרכז והשכונות, בפאתי העיר, הרחק מן האזרחים. גם משטרת העיירות בצומת שוקת רחוקה מכל מגע עם האזרחים של לקייה, תל-שבע, חורה והפזורה. הסיבה: אין שלטון אזרחי בערים הערביות. התערבות משטרתית איננה קיימת. יש רק התערבות צבאית, כמו בשטח אויב, כי זה אכן שטח אויב.
בכל עיר תקנית בעולם, נשק חם מצוי בידי האזרחים ברישיון בלבד. רק חלק זעום מן האמל"ח שבא לידי ביטוי בפרעות רהט הוא ברישיון. שכנים יהודיים של ערים ערביות נחרדים לשמוע צרורות הנורים לאוויר עם כל חגיגה. איש איננו יודע כמה אמל"ח מצוי באופן חופשי ברהט, בלקייה, בחורה, בכסייפה, בתל-שבע, בשגב-שלום ובערערה, שלא לדבר על טייבה, ג'לג'וליה, בקעה, ערי, נחל עירון, תורעאן ובועיינה.
מבחינת מדינת היהודים, כל אלו אינם שטחי המדינה כי אם שטחי אויב שבו האויב יכול לעשות ככל העולה על רוחו כל עוד הוא איננו פוגע יותר מדי בסביבתו היהודית, וכאשר יש פגיעה שכזו הטיפול איננו משטרתי, כי אם צבאי. גדודי יס"ם חמושים וממוגנים בדיוק כמו לפני מבצע צבאי בג'נין או בשכם. למעשה, ההבדל היחיד בין רהט לשכם הוא שרהט מקבלת סכומי עתק של כופר נפש (ג'יזיה, בשפת האיסלאם) מן המדינה היהודית, ושכם מקבלת את אותו דבר מן הקהילה האירופית.
השאלה השלישית היא מתי נגיע לשורה השישית, שבה יוצאים השבטים למלחמה נגד הכופרים. זה כבר קרה, בזעיר אנפין, במהומות אוקטובר 2000. זה יקרה, כאשר כופר הנפש החברתי יתחיל להצטמצם מפאת קשיי התקציב של המדינה היהודית. פרעות רהט הן פעמון האזהרה המצלצל לכל מי שאזניו כרויות: כוח האדם קיים, האמל"ח כבר בידיים, עכשיו ממתינים רק לזיק שיצית את השטח, שאחריו להבים, באר-שבע, מיתר ועומר, וכל ישוב יהודי המצוי בטווח הפגיעה יהיה למאכולת אש. ראו הוזהרנו.

תאריך:  11/05/2009   |   עודכן:  11/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פעמון האזהרה מצלצל ברהט
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
שטחי היהודים הם שטח אויב
ע.ג1  |  11/05/09 12:36
 
- לא קולט אל-מנאר חלאה?
בוטן  |  11/05/09 16:12
2
דרושה מדיניות נשק חדשה...
ירון זכאי  |  11/05/09 16:34
 
- אין צורך במדיניות נשק חדשה
שפעטשיכט  |  12/05/09 02:23
3
למה הנגב הוזנח
צבי גלברד  |  11/05/09 19:37
 
- ישובונים
דר יובל  |  13/05/09 08:22
 
- יש הבדל בין ישובון לישוב
צבי גלברד  |  14/05/09 08:32
4
ואוזנם של מי, כרויה לאזהרה?!!
הניה  |  11/05/09 21:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
הכתבים הכלכליים אשמים בהטעיית הציבור ובהטיית השיח הציבורי    המלחמה הפופוליסטית נגד פקידי האוצר רק מחמירה את הבעיה ונותנת פתח התחמקות לאחראים האמיתיים. לכל הנעשה באוצר אחראי שר האוצר, הוא ולא פקידים    לחקיקת חוק ההסדרים אחראים חברי הכנסת, הם ורק הם
יחיאל (חיליק) רוזמן
קשה לשנות את סדרי העדיפויות של המשק האירני הממקד את כוחו ביצירת "כח גרעיני" למרות הבידוד והסנקציות הבינלאומיות, משום שהאופוזיציה כולה לא מעזה להתנגד וכך משכפלת החברה האירנית את עצמה ואת צרותיה: אחוזי אבטלה גבוהים ופערים בלתי נתפשים בין עניים לעשירים
קובי לירז
הכחשת השואה, שהאפיפיור הזוכה בימים אלה להתקבל בארצנו התייחס אליה בקלות דעת, אינה מקרה בודד בתרבות הנוצרית והאנטישמית בכלל. האם אין כאן דפוס הכחשות קבוע?
יצחק מאיר
כראש כנסייה, לא ימצא מי שיעמוד בראש היהדות כדי להידבר עמו. אין דבר כזה. גם אם יש בכל מקום וגם בישראל יהודים טובים המדמים לנפשם כי זה אפשרי, זה היה בלתי אפשרי, וזה נשאר בלתי אפשרי, וכן זה יהיה תמיד
בעז העצני
כל מה שראש הממשלה עומד לשמוע מהממשל האמריקני זה את השאלה הבאה: "איזו אושוויץ תעדיפו, מר נתניהו? עליך לבחור להתבשל על-ידי האטום האירני, או לסגת לגבולות שבהם יחסלו אתכם באופן קונבנציונלי"    מה יחליט נתניהו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il