X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשאתם לקראת פרזנטציה שיווקית - פגישת מכירה חשובה עם לקוח, ראיון עבודה, הצגה בפני קהל שומעים, כיצד "תשווקו" את עצמכם, ואת הארגון שלכם - בלי להיות מואשמים בחטא היוהרה?
▪  ▪  ▪
להיזהר מאלמנט היוהרה [צילום: AP]

יהללוך זרים ולא פיך: כמה פעמים קרה לך שהציגו אותך בפני קהל או אדם חשוב, ושגו בשמך או לא ידעו לספר עליך ונתנו לך "לעשות את העבודה"? ובכן זה פספוס של משאב נפלא ביחסי ציבור. תמיד רצוי לבקש מאדם אחר להציג אותך. כך מחמאות יתפסו כפרגון, בעוד שאם תנסה לומר אותן בעצמך תיתפס כיהיר. וחשוב לזכור שזה הרושם הראשוני שלך - ועל כן יש להכין את המציג - מה לומר, ואף רצוי לכתוב לו מראש למניעת תקלות. אופן ההצגה צריך לכלול שלוש עובדות רלוונטיות לקהל ולנושא:
מה - מה הנושא, באופן שמעורר את בלוטות החשק - ומדגיש מה יצא לקהל מהקשבה לך (תועלות ההקשבה, לאור תחקור מקדים של צרכי המאזינים).
מי - מי את/ה? למה דווקא את/ה הסמכות לנושא (השכלה וניסיון רלוונטיים).
למה - למה דווקא עכשיו חשוב לשמוע נושא זה. מומלץ ליישם זאת גם כשאתם עובדים ביחד עם חבר צוות נוסף ומגיעים ללקוח. תאמו כיצד להציג אחד את השני באופן מעצים. שלא יקרה לכם מה שקרה לאחת הסמנכ"ליות היותר מקצועיות שאני מכירה - שבפגישת הכרות עם לקוח, הציג אותה הקולגה שלה באופן הבא "היא אולי נראית צעירה, אך יש לה הרבה ניסיון...".
זכרו - יהללוך זרים ולא פיך, אך לא מזיק להכין אותם כיצד להלל... ואם אין "זר" בסביבה, תמיד אפשר להעזר בפיתרון הבא:
יהללוך זרים - ואם לא אז פיך: בלית ברירה, הציגו את עצמכם, באמצעות אותן עובדות רלוונטיות (מה, מי ולמה), תוך זהירות מאלמנט היוהרה. דרך נפלאה לעשות זאת וגם ליצור חיבור רגשי של המאזינ/ים אליכם, היא דרך סיפור אישי. ומה המתכון לסיפור טוב? חשוב שזה יהיה סיפור אישי שלכם, שישדר אמינות ויהיה מתובל בפרטים הנכונים להפעלת החושים, באופן שיקל על השומע לדמיין אותם. מבנה הסיפור חשוב, בכדי להעביר מסר ברור, שאנשים יזכרו גם הרבה לאחר המפגש עמכם.
מבנה שיש בו:
- התחלה - שמקלה על הבנת הסטינג ומעקב אחר הסיפור.
- אמצע - המגדיר קונפליקט ויוצר מתח.
- סוף - המביא את פתרון הקונפליקט ועמו המסר שרציתם להעביר.
כהמחשה, אני אוהבת לספר על תחילת דרכי ביעוץ
נתתי יעוץ ארגוני לכמה חברות גדולות, והרגשתי את כובד האחריות על כתפי הצעירות. הייתי מגיעה מלאת התרגשות לפגישות ההדרכה עם המנכ"ל של החברה, ומוקסמת מהקלות שבה היה נותן לי פתרונות. לאחר תקופה, הכין אותי לכך, שלפגישות הבאות אתבקש לבוא עם פתרונות משלי. אולם, עם כל העומס שהיה עלי, לא ראיתי טעם בלהשקיע שעות של מחשבה, במה שהוא מייצר כה בקלות. בפגישת ההדרכה הבאה, חיכיתי שוב לדגים הטעימים שהיה שולה עבורי. אך במקום, הוא שאל אותי:
  • "איילת מה ההכשרה שלך?"
  • לא הבנתי מה פשר השאלה ועניתי - "פסיכולוגית חברתית".
  • "ומה עוד למדת בתחום?" הוא הוסיף ושאל,
  • "הנחיית קבוצות טיפולית, גישור ואימון" עניתי עדיין לא מבינה.
  • "וכמה שנות ניסיון יש לך בעבודה עם ארגונים?"
  • אז היה נסיוני כחמש שנים וכיום הוא כבר מעל עשור.
  • "לאור זאת", אמר לי המנכ"ל, "אני בטוח שתצליחי לייצר את התשובות".
  • "אבל", מחיתי, "למה לבזבז זמן בלהמציא את הגלגל?"
  • "כשתלמדי להמציא אותו, תביני", הוא אמר.
היום, כשאני מנכ"ל חברת יעוץ בעצמי, אני מבינה. גם את נקודת המפנה שהוא יצר בדרכי, וגם מדוע כה חשוב לי לייצר נקודת מפנה זו בדרכם של יועצים אחרים.

כותבת המאמר הינה מנכ"ל חברת פ.ד.ה - יעוץ ארגוני והדרכה.
תאריך:  18/05/2009   |   עודכן:  18/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהללוך זרים ולא פיך
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה מצויינת!!!
מיכלוש  |  19/05/09 11:18
 
- בהצלחה במציאת העבודה!
איילת פדה   |  19/05/09 19:42
2
כתבה נפלאה- ממליצה על הרחבה
תמר המתעניינת  |  19/05/09 18:28
3
הצגה עצמית מצויינת במפגש עסקי
גליה  |  20/05/09 11:26
4
מבנה פשוט להצגה עצמית אידיאלית
גליה  |  20/05/09 11:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי פלאוט
איך מוצאים את העובד המתאים בלי לבזבז זמן וכסף, וגם משיגים שיפור עסקי באותה הזדמנות?
נרי אבנרי
אל תגידו זיגזג הוא זיגזג הוא זיגזג. כל זיגזג והייעוד שלו. יש את הזיגזג השלילי, שכולנו נדרשים להוקיע, ויש "זיגזג חיובי" שאנחנו מודרכים להריע לו. ומי הם אלה המשגרים לתודעתנו הוראות כיצד להתייחס לזיגזג? העיתונאים...
כרמית גיא
מטח העגבניות שזרקה התקשורת על הנושאים ונותנים בדיונים על התקציב התחלף פתאום בחיבוק אוהד עם העברתו בממשלה    הבעיות היו רק עניין של נהלים, אומרים לנו, לכו לישון
עמוס שריג
אין זה סוד שמדינת ישראל מתעללת בניצולי השואה. אבל מחריד לדעת, כי ההתעמרות מצד המדינה ופקידיה בניצולי השואה שמוצאם מטוניסיה ומלוב היא הרבה יותר גרועה, לעתים בלתי נסבלת. למה אטימות הלב הזו? מדוע מיום ליום המשטר כאן הופך ממשטר דמוקרטי למשטר ביורוקרטי? לאלוקים פתרונים!
שי אטיאס
לקראת פגישת נתניהו בוושינגטון היום, יש הסוברים כי משבר עם ממשלת אובמה הוא בלתי נמנע, העולם הערבי משתלט על וושינגטון וישראל נשארת בצד, היא הפכה לימנית ושר החוץ שלה ריאליסטי מדי - טענות אלה, הנן לשווא, סוף-סוף, מנערים את הקונספציות שהאפילו על עתיד ישראל והמזה"ת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il