X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כדי להדביר את מכת התיקנים של הקיץ אין צורך לרסס את כל הבית - די בריסוס הביוב החיצוני, מקור ומוקד הבעיה. זה גם זול יותר וגם אינו מסכן את בריאות הדייר
▪  ▪  ▪
מכה שלא כתובה בתורה. תיקנים

היא חוזרת מדי קיץ - המכה ה-11 שלא כתובה בתורה: תיקנים (ג'וקים) הפושטים על הבית. המדע מייחס להם אורך-חיים מופלג שבו גם אם,חלילה יכלה העולם - הג'וקים הם אלה שתמיד יצליחו לשרוד.
בינתיים חוגגים התיקנים כמעט בכל בית בישראל. יחד עימם חוגגים גם מדביריהם המקצועיים: אלה בעלי רישיון ההדברה המקצועי שאמורים לחסלם. חדשות לבקרים מזעיקים אותם דיירים מכל רחבי הארץ, המבקשים מהם לגאול אותם מצרתם. המחיר שהם גובים עבור עבודת ההדברה נע, בדרך כלל, בין 250 ל-500 שקל, כשהמדובר בריסוס הביוב בלבד. "המהדרין" אינם מוכנים להסתפק בטיהור החיצוני, ומבקשים מן המדביר לרסס גם את כל חדרי הבית. או אז עלול המחיר לקפוץ גם פי שתיים.
מה שמרבית הדיירים התמימים אינם יודעים, הוא שניתן בהחלט להסתפק בטיהור הביוב בידיו של מדביר מקצועי, ולכל היותר גם בריסוס ללא צורך ברישיון-מדביר, של מוקד התפשטותם של התיקנים בבית. את התרסיס ניתן לרכוש בכל רשת-קניות ביתית, אם לא בחנות לצרכי הדברה.
את חוסר היידע הזה של הדייר התמים, מנצלים, מן הסתם, המדבירים בעצמם, המשכנעים אותו ב"צורך" שלא להסתפק בריסוס הביוב ולחלופין גם לא של מוקד ההתפשטות. עוד דרך "לעשות בוכטה" על חשבון הדייר, ויחד עם זה גם להזיק לבריאותו.
חיסול המוקד
כדי להדביר את התיקנים ולחסלם צריך, כמובן, לרסס את בסיס-גיחתם - הביוב שמחוץ לבית. מלאכה זו נתונה בידיו של מדביר מקצועי, המצויד ברישיון-הדברה מתאים. לצורך כך משתמש המדביר בגזים ובחומרי-הדברה רעילים. עד כאן לא כרוך, כמובן, שום סיכון לבריאותו של הדייר. הסיכון מתעורר כאשר הדייר מתפתה לעצת המדביר לרסס כל חדרי הבית. העבודה עצמה נמשכת שעה קלה וכרוכה, תוך כדי ריסוס, בפיזור גזים וחומרי-הדברה רעילים בכל פינה. כשעתיים לאחר תום המלאכה מתבקש הדייר לפנות את הבית, "עד יעבור זעם". אלא שהזעם, מסתבר, אינו עובר מהר כל כך.
מדענים, המופקדים על חקר הנושא, בדקו ומצאו כי תוקפם של הרעלים החריפים אינו פג כעבור שעתיים וגם לא זמן רב לאחריהן. אלה, מסתבר, נספגים בקירות הבית, והדייר, שאומנם נפטר בינתיים ממכת התיקנים המגעילים, נאלץ עכשיו לחיות עם צרה חדשה, מסוכנת הרבה יותר לבריאותו - החומרים הרעילים שנותרים בשטח. אלה עלולים להיספג גם לגופו להסב לו בכך מחלות ממחלות שונות, בכללן גם סרטן.
אז במקום לטהר את פנים הבית מן השרץ הזה, עדיף שהדייר יסתפק בטיהור הביוב החיצוני על-ידי המדביר המקצועי, בעל הרישיון. לכל היותר יוכל הדייר "המהדר" גם לרכוש תרסיס-הדברה רגיל, שבו יוכל לרסס בעצמו, ללא רישיון, את מוקד התורפה הביתי המקושר לצינורות הביוב. כך יעלה בידיו לצוד שתי ציפורים במכה אחת: גם לחסוך כסף מיותר וגם למנוע סיכון בריאותי.

תאריך:  17/06/2009   |   עודכן:  17/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
עמדת רשות המיסים בכל הנוגע להכרה בניכויים מן השבח בעת מכירת דירת מגורים שהושכרה בפטור ממס עברה גלגולים לא מעטים
עו"ד אברהם פכטר
התנהלותו של תא"ל צ'יקו תמיר, בשלבים הראשונים הייתה שגויה, לקויה, עם אלמנטים של ניסיון לטשטש את העובדות האמיתיות    אין מחלוקת שהיה צריך להיענש - השאלה היא הכמות והמידתיות
צילה שיר-אל
מזל תאומים והתאמתו לשאר המזלות האסטרולוגיים    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
חיים (צ'בו) צבר
העובדה כי החוקרים הפרטיים שנשכרו ע"י דודו טופז לא קישרו בין החומרים אותם התבקשו לאסוף לבין דמויות המפתח שהותקפו מיד עם היוודע הדבר בתקשורת, גורמת לי לנוע בחוסר נוחות בכיסאי. למה? - כי מוסריותם כחוקרים פרטיים מוטלת בספק רב
עו"ד יוסף שטח
הפלשתינים אינם צריכים לחשוש מפירוז מדינתם. לפירוז יתרונות כלכליים וחברתיים אדירים    היעדר צבא היה גורם מכריע בשגשוג הכלכלי של יפן אחרי מלחמת העולם    הדרישה להכרה במדינת ישראל היא בסיסית ויסודית, ובלעדיה לא ייתכן כל הסכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il