|
תאריך:
|
23/06/2009
|
|
|
עודכן:
|
23/06/2009
|
החזאי פרס מול חזאי התקשורת |
|
1 |
|
|
לא חזה-הוא פינטז- והתוצאות טמונות בבתי הקברות-יותר מעניין היום מדוע סוניה שינתה את שם משפחתה לגל? זכות הציבור לדעת מה יודעת סוניה על שימון שהגיעה לקיצוניות שכזו? אני יכולה רק לשער-אך צפוי מהתקשורת שתעשה את מלאכתה נאמנה-אילו היה מדובר בגילה קצב מזמן היינו יודעים מה המניע! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורן נאוה טבריה |
|
|
|
|
|
כשהם נישאו אמרו לה שזה עד שהמוות יפריד ביניהם. והיא חיכתה וחיכתה וחיכתה....... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יודע דברים |
|
|
2 |
|
|
נושא כליו הלא נכבד של "מורי ורבי". במקומך הייתי שותק, ממלא פי מים ולא מעז כשכיר עט וחסיד שוטה להלל ולקלס את אדונך.
הוא האיש אשר התנגד בתוקף להפצצת הכור האטומי העיראקי, הוא האיש של "המזרח התיכון החדש", הוא האיש אשר בגד במפלגתו אחרי עשרות שנים כשהובס בפריימריס. הוא האיש אשר העיד בוועדת וינוגראד כי למרות שהתנגד להחלטתה של ממשלת אולמרט לצאת למלחמת לבנון השנייה הוא הצביע בעדה.
זהו החתרן הבלתי נילאה הדבק בשררה בכל מחיר "השר לפיתוח אזורי" מתי נתפטר סוף סוף מעונשו של האיש הזה? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבי קרן |
|
|
3 |
|
|
תודה לדורי שהוכיח שפרס ענק והשדאר גמדים |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מיקי מת"א |
|
|
|
|
|
בעולם עלוב שבו פרס ענק אני מעדיפה להיות תת-גמדת.
שאלה לדורי: האם בצעירותו קרא פרס את "גמד"? אם לא - חבל. זה אתגר אינטלקטואלי בשבילו.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
זהבה המתוקה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
העובדות הן ש"הנשיא מעורר הכבוד" שלנו היה האחראי הראשי לרציחתם של מאות יהודים מאז אוסלו ורק זה הביא לו את הכבוד בתקשורת רפת השכל, שבשביל דת השלום מקדמת את סהרורי השלום ושכירי החרב שלהם לתפקידים בכירים ונותנת להם את "פרסי ישראל" ומחלקת את "פרס ישראל" לחונטה השולטת בדת ה"שלום" |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תומר1 |
|
|
|
|
|
השוּעָל (קוים לדמותו)
פרס עוד יקבור את כולנו... !
אם נמשיך לעסוק בשלנו...
השועל הערום, הנואל
שהונה את עמו ישראל.
פרס עתיד עוד לקבור את כולנו... !
אם רק נתמיד לעסוק בשלנו
השועל החמקמק, הכושל
שבבינת בני עמו מזלזל.
זו תהיה כבר בכיה לדורות
כשכולנו נובא לקבורות
מאחור יצחקו פוחזות
עיניים לועגות, מלעיזות.
פרס עוד יטמון פח לכולנו...
אם נמשיך לעסוק בשלנו...
השועל התככן, השפל
שלשררה ולכוח פוזל.
פרס עתיד עוד למכור את כולנו...
אם רק נתמיד לעסוק בשלנו
העסקן הניצחי, המועל
באמון בני-עמו, ישראל.
זו תהיה כבר בכיה לדורות
כשכולנו נובא לקבורות
מאחור ירעמו מהדהדות
לכבודנו מטחי יריות.
פרס עוד יקבור את כולנו... !
אם נמשיך לעסוק בשלנו...
הצלופח החלקלק, המהתל
שלמנעמי השלטון התרגל.
פרס עתיד עוד לקבור את כולנו... !
אם רק נתמיד לעסוק בשלנו...
"חתרן בלתי נלאה" מתפתל
שעיניו לכבוד מגלגל.
זו תהיה כבר בכיה לדורות
כשכולנו נובא לקבורות
תלוונו שדרה ארוכה של נרות
עת נִיטַמֵנָה (עָמוק) בתוך שורת ארונות.
יפה ונכון. ל"ת מלי, 27/03/07 10:18
כל הכבוד. כל מילה זהב. ל"ת אזרחית, ישראל, 15/11/07 15:18
שיר שאומר הכל!!!! ל"ת אלי הרחובותי, 22/03/07 23:52
פשוט מעולה. תפרסם את זה קצת יותר... ל"ת איתי, 23/03/07 02:00
כל מלה בסלע ל"ת טיק,25/03/07 15:30
אתה גדול!! ל"ת עוד אזרח, 15/07/07 18:48
חיבור יפה, מסכימה עם כל מילה ל"ת יוכי, ב"ש, 16/12/07 22:15
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פרס רודף כבוד וכח |
|
|
|
|
|
הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה.... הכָּל-כָּך גָלוּתִּי...
הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה.... המַמְלַכְתִּי, המַלְכוּתִּי, האַלְמוּתִי, הסַמְכוּתִי, החָזוּתִי, חֲסַר-החָזוֹן, הנוֹכְחִי, העַכְשָווִי,
אֵיך... ? אֵיך... ? אֵיך... ? וְכֵּיצַד... ? את חֶרְבּוֹן-חוּרְבָּן אוֹסְלוֹ –
בחוסר תְּבוּנָה עִיקֶשֶת-נֶחֱרֶצֶת-נִמְרֶצֶת כָּזוֹ,
בֱּקַלּוּת-דַּעַת בִּלְתִּי-נִסְבֶּלֶת, נוֹרָאָה- אָיוּמָה-מַחֲרִידָה-פַאטַאלִיסְטִית שֶכָּזאת, עלינו הֵשִית, הֵמִיט והֵבִיא ?
אֵיך מֶשֶך שָנִים בְּשִיטָתִיוּת אָחֵז את עינינו, שִטָה בָּנוּ, הוֹלִיכנוּ שוֹלָל, עַם שָלֵם (!), בהִתְחזוּתוֹ לנָבִיא...
"מזרח תיכון חדש" הִצְהִיר, אֲנִי, רַק אָנוֹכִי, אֱזוֹם, אָקִים ואָבִיא !
דָּם כּה רַב נִשְפַּך לשָוְוא מאז בעטיו, דָּם כּה רַב, דָּם יְהוּדִי וערְבִי.
הגַאלִיצְייאנֶר הַלָזֶה.... האָנוֹכִיּי, החַתְרָנִי, התַכְכָנִי, התַכְסְסָנִי, הסַכְסְכָנִי, החַיְיכָנִי, הכּוֹחָנִי,
הכּה בִּלְתִּי-חִינוּכִי, הכָּל-כָּך גָלוּתִּי...
כמעט כל דבר בּוֹ נָגַע, אותו עָשַה, נִרְאָה תָּמִיד מִשוּם-מָה, סַסְגּוֹנִי, מְלָאכוּתִי, עַרְטִילָאִי, שַבְרִירִי,
פַּזְּרָנִי, גַּנְדְּרָנִי, בִּלְתִּי-יַצִּיב, חָלוּל, נָבוּב, רֵיקָנִי,
צֵל מִתְּעַרְבֵּל, מִתְּעַרְפֵּל, מִתְּפַּתֵּל, צֵל מְהַתֵּל, צֵל קְלוֹקֵל, מִתְּעַקֵל, עַקְמוּמִי, צֵל מַשְלֶה, הָזוּי, שָגוּי ובָּדוּי,
לִיווה צְעָדָיו, צֵל דִימְיוֹנִי, תַּעֲתּוּעִי
בתוכן דבריו, בָּם גָלוּם חֶזְיוֹן שווא, לא תִמְצָא, לוּ אַף חִיפּשְת, דבר-מה מַעֲמִיק, מַשְמָעוּתִי,
עֶרְכִּי, מַהוּתִי, מְצִיאוּתִי, אֲמִיתִּי,
בסופו של דבר, אף כי הסתובב רבות בעולם, שייך היה "לכולם"
(ציפית ממנו להיות וודאי עַצְמָאִי, מִקְצוֹעִי, תַּכְלִיתִי),
בָּחַר להיות יְצוּר מִתְקַרְנֵף, מִתְחַנֵף, מִתְחַפֵף, מִתְבַּלֵף, מְזַיֵיף, לַחֲלוּטִין מִשְתַּקֵף,
ולְגַמְרֵי, לְגַמְרֵי, עֲלוּתִי, גָּלוּתִי, בְּדוּתִּי ותְּלוּתִי.
הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה... הפוֹלָנִי ? הוִישִינוֹבִי ? הבּוּקוֹ-וִינוֹבִי ? הבַּקְבּוּקִי-נוֹבִי ? הקִישִינוֹבִי ?
הקִישְטָה-הקִישְטָה- וִינוֹבִי !
הלִיטָאִי ? הלְטָאִי ? הלוּלְיָינִי, הנַפְתּוּלִי, הערמומי, התחמני, התַכְכָנִי, התַכְסְסָנִי, הלַהֲטוּטָנִי !
בחייו מְצוּחְצָח, מְגוֹהָץ, מְעוּנָב, מְגוּנָב, מְקוֹרָב הָיָה - רִווחִי, רַאַוותָנִי, גַּאַוותָנִי, אַהֲבְתָנִי, תוֹעֲלְתָנִי, נֶהנְתָנִי,
אוֹפִי זוֹמֵם, תַּחְמָן-תַּכְכָן, תַכְסְסָן-סַכְסְכָן הָיָה לוֹ, אוֹפִי אֲשֶר רוּבּוֹ כְּכוּלוֹ הָיָה, נִשְאַר וְנוֹתָר חַתְרָנִי
איש תְּאֵב שִלְטוֹן ושְרָרָה בְּלִי מֶצרִים, לְלא-מַעֲצוֹרִים, בְּלא-רֶסֶן וגְּבוּל, הֲפַכְפַּך וצָבוּעַ, שְאַפְתָּנִי.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בנימין |
|
|
|
|
|
הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה... הנִצְחִי, הבִּלְעָדִי, האַגָּדִי, שאחריו יכול לבוא רק המַבּוּל,
אשר הוֹכִיחַ עצמו כפוליטיקאי שִטְחִי, כָּל-כָּך בִּלְתִּי-יְסוֹדִי
איך את "הֶסְכֵּם" אוֹסְלוֹ יָזַם, רָקַם, בִּשֵל ורָקַח מאחורי גַבֵּנוּ ומאחוֹרֵי גַב רַבִּין באוֹרַח כּה אוֹבְדָּנִי, סוֹפָנִי וסוֹדִי ?
"הֶסְכֵּם" שסוֹפוֹ היָדוּעַ, הקזת דָּם קָבוּעַ, באוֹפֶן אִישִי, יְצִירָתִּי, שִיטָתִי, אֲמִיתִּי, רִשְמִי, יִיחוּדִי, ייעוּדִי, תְּמִידִי, מְקוֹרִי, מַדָּעִי, בִּלְעָדִי, הֲמוֹנִי, עוֹלָמִי, עֲמָמִי, הֲדָדִי
על כך לא לקח (כָּרָגִיל) כל אַחֲרָיוּת על עַצְמוֹ, לא אמר: הדָּבָר "לא הָיָה קוֹרֶה בִּלְעָדִי" –
הֶעדִּיף לִהְיוֹת צִפְעוֹנִי, קִיפּוֹדִי , שאיננו יוֹתֵר יְדִידִי.
אוּלַי (לא רַק) משוּם כָּך נוֹתָר בִּיְסוֹדוֹ, בכל קְלִיפָת-כְּבוֹד-הוֹד-מְאוֹדוֹ, כּה לא אָהוּד, כּה-לא-חָמוּד,
שָרוּי בְּבִּידוּד, מָאוּס, מְנוּדֶה, מְבוּזֶה וגַּלְמוּד,
חָשוּב אך חָשוּד, בסתר-חַתְרָן, לאוֹר-שֶמֶש-שַקְרָן, בפְּרוֹבוֹקָצְיוֹת ואִינְטְרִיגוֹת לִשְמָן,
מצאת בו תָּמִיד שוּתָּף גֵּאֶה, זָקוּף, מָסוּר, בָּקִיא, נֶאֱמָן
בְּרֶפוּבְּלִיקת-בָּנָנוֹת אֲשֶר שְמָה יִשְרָאֵל, דוּגְמָא ומוֹפֵת שִמֵש לשוֹרֶש הָמָן, יָדוֹ בּכָּל – אַך יָד כָּל בּוֹ גַם !
אַף אִם, למַרְאִית עַיִן, לא נִיכְּרוּ בּוֹ כָּלִיל פַּעֲמֵי ואוֹתוֹת הזְמָן,
נִרְאֶה הָיָה באַחֲרוֹנָה, כִּי בְּכָּל זאת בָּא בָּימִים, נֶחֱלָש ותָשַש, נוֹאָש מִתְכָכָיו, קָמַל ונָבל , עֲיַף וזָקַן.
הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה... הַלָזֶה... מְרוּבֶּה הדֵעוֹת, בַּעַל אֵינְסְפוֹר-זְרוֹעוֹת, ממשפחת חֲסְרֵי-החוּלְיוֹת,
מרוּבֵּי-צְלָעוֹת, הרַב-לְאוּמִי, הכּה רַב-פַּרְצוּפִי
אֶת כּל שֶעָשָה, פּוֹלִיטִית עָשָה, בְּאוֹפֶן כּה שִטְחִי וְרָדוּד, מָרוּט, יָרוֹד ומָרוּד,
באוֹרַח עָלוּב, בּוֹאֵש, מַבְאִיש, מֵבִיש, דַל, חֲפִיפִי
כשֶהָיָה צָרִיך, יָדַע אל-נָכוֹן, לִזְחוֹל עַל גָּחוֹן, אף שֶהֶעֱדִיף רוֹב ימיו, שְעוֹתָיו וזְמָנוֹ
לִשְהוֹת וּלְבַלוֹת במחלקה ראשונה באוויר - כעֲפִיפוֹן
חַמקְמָק כשְפִיפוֹן, חַלקְלָק כצְלוֹפָחוֹן, חָנַק כְּפִּיתּוֹן, מֵרִיחַ תְּכָכִים כדְבִיבוֹן,
חבֵר נֶצַח-בצַחֲנָת-מִטְבָּחוֹן מִמֶנוּ בּוֹאֵש-נוֹדֵף-למרָחוֹק-לעַד-סִירָחוֹן,
בעל תֵּשַע נְשָמוֹת, נֶעדַּר אַשְמוֹת, חֲסַר-עַכָּבוֹת, עָקָר מַחֲשָבוֹת, נִשְרָד כְּחָתוּל, מתִּשְרֵי עד אֱלוּל,
מְאוּנְפָף, מְיוּפְיָיף, מְזוּיָיף, מְחוּנָף, מְחוּפָף, שְפִיפִי, אֲפִיפִי.
הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה... הקוֹלְחוֹזִי, המְחוֹזִי, הלוֹעֲזִי, הפוֹחֲזִי, השַעַטְנֵזִי, הנִיבְזִי, הנְלוֹזִי,
הזַרְזִירִי, המַמְזֵרִי, החֲזִירִי, החֲזַרְזִירִי, הכְּלָל-לא-נְזִירִי, הכָּל-כָּך גָלוּתִּי...
התנהלותו בפוליטיקה, בלית ברירה מזכירה (מָה לעֲשוֹת?), מִקְצוֹעַ בִּלְתִּי-נִשְכַּח, עַתִּיק יוֹמִין,
מִקְצוֹעַ נֶאֱלָח, מְלוּכְלָך, מִשְלַח-יָד זִילוּתִּי, גְנוּתִּי וזְנוּתִּי
כשתשמענו מֵגִיב אוֹ נוֹאֵם, משהו לפתע בלבבנו (שוֹמוּ שמיים!) נוֹהֵם פּוֹעֵם והוֹלֵם, מִתְמַרֵד, מִתְקוֹמֵם, מִתְרַעֵם בְּעוֹצְמָה בִּלְתִּי-נִלְאֵית חַתְרָנִית אַדִּירָה-כַּבִּירָה בחָזֶה
אך אימרו-נא, מַדוּעַ, המצב עמו מתפרש-מתרחש ונשמע כל-כך גָרוּעַ ?
מַדוּעַ, למען השֵם, נדמה או נראה כי הוא תָּמִיד מִתְחַזֶה ? ? ?
מָה חֲבָל, כּה חֲבָל, כי את תככיו-מעלליו-הונאותיו-תַּעֲלוּלָיו-לַהֲטוּטָיו-גַּחמוֹתָיו-תַּר |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בנימין |
|
|
|
|
|
אך אימרו-נא, מַדוּעַ, המצב עמו מתפרש-מתרחש ונשמע כל-כך גָרוּעַ ?
מַדוּעַ, למען השֵם, נדמה או נראה כי הוא תָּמִיד מִתְחַזֶה ? ? ?
מָה חֲבָל, כּה חֲבָל, כי את תככיו-מעלליו-הונאותיו-תַּעֲלוּלָיו-לַהֲטוּטָיו-גַּחמוֹתָיו-תַּרְגִּילָיו-שְקָריו וּכְּזָבָיו,
לא הֶעלוּ עד-עַתָּה על בָּמָה בְּתוֹר מַחֲזֶה.
גַאלִיצְייאנֶר מִמֶנוּ במְצִיאוּת - לא היית וודאי מעיז או מהִין לִקְנוֹת מְכוֹנִית מְשוּמֶשֶת
אלא אם כן פקדה אותך, תקפה אותך, מחלת העַשֶשֶת
נמצא בראש פירמידה, היררכיה פּוֹלִיטִית-נִיצְחִית יְהִירָה, מוּשְחָתָּה, יְשִישָה, אֲדִישָה, אָנוֹכִית, אֲטוּמָה וְכּוֹתֶּשֶת,
היררכיה אשר את חיינו מְשָתֶּקֶת, עתידנו מְפָרֶקֶת-מְפָבְּרֶקֶת-מְמָרֶקֶת, חזוֹננוּ חוֹרֶשֶת, עלינו חוֹלֶשֶת, אחרינו בּוֹלֶשֶת
אֵיך... ? אֵיך... ? אֵיך... ? אֵיך אֵרַע... ? כֵּיצַד קָרָה... ? שֶהִצְלִיחַ במַעֲרוּמָיו ותְּכָכיו לְהַעֲרִים כָּך על עמו ואֶחָיו
להֲפוֹך בִּין-לַיִל מְדִינָה רַעֲנָנָה-צְעִירָה, יְצִירָתִית, עַצְמָאִית, אוֹפְטִימִית, בְּרִיאָה, שְמֵחָה, שוֹקְקָה, בְּטוּחָה בְּעַצְמָה,
ליֵישוּת עַצְבָּנִית, מְסוּכְסָכָה, נִרְעֲדָה, נִפְחֲדָה, אֲחוּזת חִיל, אֵימָה, חֲרָדָה,
שְסוּעָה, קְרוּעָה, פְּרוּעָה, פְּצוּעָה, מְפוּלָגָה, מְפוּצָלָה, גַּלְמוּדָה, נִלְעָגָה,
חֶבְרָה סַכִּינַאִית, אַלִּימָה, מִילִיטַרִיסְטִית, בְּרוּטָלִית, חַלָּשָה, נֶחְלֶשֶת, מוּחְלֶשֶת, מוּתֶּשֶת,
עַל כָּל צַעַד ושַעַל, מעַצְמָה בִּלְבַד רַק חוֹשֶשֶת,
תִּקְווָתוֹ, "חָזוֹנוֹ", פּוֹעֲלוֹ – עַד לְאַחֲרִיתוֹ - לבֶטַח מִבּוֹא מְבוֹשֶשֶת.
גַאלִיצְייאנֶר שמְקוֹמוֹ הַהֶגְיוֹנִי, הטִבְעִי, הַמִתְבַּקֵש בְּגִּילוֹ, צָרִיך לִהְיוֹת כְּבָר מִזְמַן בְּבֵית-אָבוֹת
מְשָמֵש עֲדַיִין "מִשְנֶה לְ..." בארְצֵנוּ המְיוּסָרָה-אוּמְלָלָה, אֶרֶץ תַּלְאוֹבוֹת, שוֹפעת-מְלאת-מְרוּבָּת מַכְאוֹבוֹת ואַכְזָבוֹת
בזִקְנָתו המביישת נְעוּרָיו אֵינוֹ מִתְכּוון, כנִרְאֶה מְמַאֵן, לְהִתְיישֵב וְלִכְתוֹב זִכְרוֹנוֹת,
אוֹזְנָיו עֲרֵלוֹת-אָטוּמוֹת, מִשְמוֹעַ קוֹל בְּכִיוֹת-אָחִים-אֶזְרָחִים, נְהִיוֹת, קִינוֹת, יְבָבוֹת
וכְּבָר אָמַר הנָבִיא: שִינֵי בָּנִים תִקְהֵינָה באֱכוֹל בּוֹסֶר אָבוֹת.
הגַאלִיצְייאנֶר הַזֶה.... הכָּל-כָּך גָלוּתִּי...
נדיר לקרוא תגובה יוצאת מן הכלל, כזו. ל"ת
גודמן, ברלין, 09/05/07 15:25
מבריק. ל"ת גודמן, ברלין, 09/05/07 15:29
לא מגיע לו שיכתבו עליו פרוזה. ל"ת שימון פרז, 20/06/06 10:49
קרא את ספרו של אפרים הלוי-תבין עד כמה אתה צודק!
אתה גדול!, 20/06/06 09:10 כל מילה גם בלי הניקוד-קולע בול
מעולה!!! ל"ת יוסי, 20/06/06 09:02
כל מילה בסלע. המפוכח, 19/08/06 08:58 הבעיה היא שיש במדינה הרבה כמוהו.
מדהים! מאיפה זה? ל"ת wow, 19/10/06 01:17 הגב לתגובה זו
פנטסטי, היטבתה לתאר את הגאליצינר ל"ת שימון שפיפון, 02/12/06 06:40
כל הכבוד ! ל"ת עמך, 31/01/07 10:02
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בנימין |
|
|
4 |
|
|
אני בעד. אפרט: בעד אמונה בעתיד טוב. בעד חתירה עיקשת אליו. בעד שלילת דת ואמונה באלהים כגורם דעתני. בעד שלילת אנשים היודעים מה אלהים רוצה. בעד המדע ,הטכנולוגיה,. בעד קפיטליזם נאור. בעד הגדרת מדיניות ביבי כקפיטליזם חזירי ובעד יורם דורי ושמעון פרס -הבוס שלו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הרופא המגיב |
|
|
5 |
|
|
פרס, מלבד שתענוג לשמוע את אופן התנסחותו הוא אופטימיסט ריאלי.הוא מנסה להפוך את ריאליות לאופטימית יותר אך לרוב הוא מנסה להפוך את האופטימיות כולה לריאלית.הוא אכן סוג של חזאי, בקונוטציה של חזון, כאשר הרבה מיוצרי הכותרות הם גם חזאים, אך בקונוטציה של שבשבת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שי א' תל אביב |
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
הצבעת פרס בעבור יציאה למלחמה = התייצבותה של 'קדימה' מאחורי מועמדות פרס לנשיא = גורל חיי חיילינו.
האם יצר תאבתו הבלתי-מרוסנת, חסרת-המעצורים, של שמעון פרס לכוח, לשלטון, לשררה, לקרבת אנשי-הון, למנעמי-חיים, ללוקסוס, לפאר... לכבוד ... להוד... לעוד ...ועוד ...ועוד ...ועוד ורצונו להיבחר בכל-מחיר לנשיא, אף בשלהי חייו, גברו על שיקול דעתו והיוו גורם מכריע, גורם מדרבן, כלל לא מפריע מבחינתו, אך בעיקר מפתח לדרך הצבעתו, בעד יציאה למלחמה רשלנית-שלומיאלית-קטלנית-יהירה ? מלחמה אשר עפ"י הצהרתו של פרס עצמו היה נגדה אך הצביע בעדה ! האם בחירת פרס לנשיא הִנָה תוצאה ותמורה ישירה, מקח אתנן, אותו קבל מ'קדימה' בעבור הצבעתו בקבינט לצאת למלחמה בלתי-אחראית, רשלנית, הרפתקנית, יהירה, שלומיאלית, מרושלת, נכשלת, כושלת, מיותרת, נמנעת, אליה נשלחו בלי שמץ של אחריות, בזילזול, בהפקרות, ביהירות, ברשלנות, בסיפוק התנשאותי-ראוותני-גאוותני ובנחת פוליטית מרובה, בלי טיפת מוכנות חיילים, אזרחים, בנות ובנים ? פרס אכן נבחר כנשיא. כך, בערוב שנותיו וימיו, הגיע ייתכן לשיא משלו, אך פתיל חייהם של חיילים, חיי אזרחים ובנים רבים במלחמה מיותרת-נמנעת זו נגדע לעד ונקפד, נקטע ואבד.
כלום זה מה שאכן התרחש בפועל ? אין ספק שכן.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אביבה א |
|
|
8 |
|
|
Yoram Dori has a reputation of being a Tuchass Laker.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
Amnon D. |
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
"כשאני מדבר על זה עכשיו, הגוף שלי מצטמרר.
האיש הזה, ממרומי שנותיו, ומניסיונו הרב, עמד מהצד ושתק מתוך לויאליות. אם הוא לא היה שותק, אולי היינו חוסכים במשפחות שכולות ובהרוגים. זה האיש שאמור להיבחר להיות האזרח מספר אחת?".
"אנו הורים שכולים אשר שילמו את היקר מכל, וכאזרחים במדינה דמוקרטית מצפים מאישיות פוליטית כה מנוסה המכהנת במשרה כה בכירה, שעם פרוץ המלחמה, בזמן שהממשלה והציבור זקוקים נואשות להכוונתה, תפגין לא רק רוח מנהיגות שתקרין על הסובבים אותה, אלא תיקח אחריות על הנעשה סביבה".
דוד איינהורן, אביו של יהונתן איינהורן זכרונו לברכה, אשר נפל בתאריך ,1.8.2006 בהיותו בן 22, במלחמת לבנון השניה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד איינהורן |
|
|
11 |
|
|
"כשאני מדבר על זה עכשיו, הגוף שלי מצטמרר.
האיש הזה, ממרומי שנותיו, ומניסיונו הרב, עמד מהצד ושתק מתוך לויאליות. אם הוא לא היה שותק, אולי היינו חוסכים במשפחות שכולות ובהרוגים. זה האיש שאמור להיבחר להיות האזרח מספר אחת?".
"אנו הורים שכולים אשר שילמו את היקר מכל, וכאזרחים במדינה דמוקרטית מצפים מאישיות פוליטית כה מנוסה המכהנת במשרה כה בכירה, שעם פרוץ המלחמה, בזמן שהממשלה והציבור זקוקים נואשות להכוונתה, תפגין לא רק רוח מנהיגות שתקרין על הסובבים אותה, אלא תיקח אחריות על הנעשה סביבה".
דוד איינהורן, אביו של יהונתן איינהורן זכרונו לברכה, אשר נפל בתאריך ,1.8.2006 בהיותו בן 22, במלחמת לבנון השניה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד איינהורן |
|
|
12 |
|
|
כך כתב משה שרת על שמעון פרס:
''אני שולל את שמעון פרס תכלית השלילה ורואה בעליית קרנו קלקלה מוסרית ממארת ביותר. אקרע קריעה על המדינה אם אראנו יושב על כיסאו של שר בישראל!''.
משה שרת, יומן אישי, כרך ה', עמוד 2301.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה שרת |
|
|
13 |
|
|
כך כתב יצחק רבין על פרס:
''ראיתי בחומרה רבה וכפגם מוסרי ממדרגה ראשונה, את האפשרות שמפלגת העבודה תציע לראשות הממשלה את שמעון פרס שלא לבש את מדי צה''ל''.
יצחק רבין, 'פנקס שירות', עמוד 418.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יצחק רבין |
|
|
14 |
|
|
כך כתבה גולדה מאיר על שמעון פרס :
''התניתי את השתתפותי בממשלה, בהרחקתו של שמעון פרס מכל עמדה ביטחונית רגישה''.
גולדה מאיר, ''הפרשה'', עמודים 234-235.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גולדה מאיר |
|
|
15 |
|
|
כך אמר אבא אבן על שמעון פרס:
''אִם הָיוּ מְנַסִים לִמְצוֹא אוּלָם,
בּוֹ נִיתַּן יִהְיֶה לְכַנֵס,
את כָּל אֵלֶה
שֶשִמְעוֹן פֶּרֶס
הוֹלִיכָם שוֹלָל...
לא הָיוּ מוֹצְאִים
אוּלָם גָדוֹל מַסְפִּיק
בִּכְדֵי לְהַכִילָם''.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבא אבן |
|
|
16 |
|
|
כך כתב משה שרת על שמעון חרס:
''תאוות הפירסום העצמי של שמעון פרס היא מהמפורסמות. הוא ''בונה את עצמו'' בלי הרף, במתוכנן ובמחושב ותוך התמדה שאינה נרתעת משום קושי, על ידי טיפוח קשרים אישיים עם עיתונים ועיתונאים, פירסום מאמרים ומתן ראיונות ודאגה לפירסום סיפורים וסקירות על עצמו ומתנים בסתר של קיצבות מהכספים הסמויים שברשותו. האין דבר התעוררותם החופשית של כמה חברים מסורים למלא את החסר באזנה ההסברתי של המפלגה על ידי הוצאת עיתון ערב כאילו על אחריות עצמם משמשת מסווה למזימתו של פרס ? אל אלוהים, כמה כיעור !''
משה שרת, יומן אישי, כרך ח' עמוד 2315.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה שרת |
|
|
אורן פרסיקו
החשיפה של ידיעות אחרונות מלאה סייגים הראיון הבלעדי של מעריב שווה שלוש שורות ושרי אריסון ממשיכה לספוג
|
|
|
|
|
|
בועז ארד
המשטר האירני עוקב אחר פעילות האופוזיציה ברשת בסיוען של חברות טכנולוגיות מערביות ביניהן נוקיה וסימנס
|
|
|
|
|
|
ד"ר אברהם בן-עזרא
ההבדל בין החוקים והמשפטים הוא בכך שאת המשפטים - ההמון מבין ומכיר בתועלתיותם, ואילו את החוקים - ההמון מקבל מבלי להבין כלל את טעמיהם
|
|
|
|
|
|
יוסי קרמר
אם הזהות האמיתית של היהודי כיהודי שחי במציאות שנתניהו רוצה ליצור היא לא זהותו האמיתית, אז המציאות שנתניהו רוצה ליצור היא אשליה. ואשליות במבחן המציאות האמיתית מתנפצות להן
|
|
|
|
|
|
ד"ר רמי רחמים
לשקרים של השקרנים הפסיכופתיים יש תפקיד חשוב בקיום שלהם: הם לא משקרים רק כדי להגן על האחר מפני אמת כואבת, והם גם לא משקרים רק כדי להתאכזר לזולתם השקרים מעוררים אותם לחיים, וממלאים את הריק שהותירו הדמויות המשמעותיות בחייהם
|
|
|