X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יותר משמבצעו של שר התחבורה פוגע באוכלוסיה הערבית בארץ - הוא פוגע בתיירים, יהודים כאחרים, המורגלים כבר למסורת השילוט שנהגה עד כה בארץ
▪  ▪  ▪
אין בהצעה אפילו שמץ מרוחה של אידיאולוגיית א"י השלמה. כץ [ששון תירם]

רק מוח אטום וחוסר התחשבות משוועת בזולת יכלו להנחות את הנהגתו של מבצע ייהוד השילוט בדרכים, כפי שהכריז עליו שר התחבורה, ישראל כץ. לא די שאין במבצע הזה שום מעשה ציוני לשמו - הוא גם מתעלם, במכוון, מרגישותם ומצורכיהם של מי שאינם ישראלים כמונו.
לא פחות מן האוכלוסיה הערבית בארץ, ייפגעו מן ה"מהפך" הזה תיירים יהודים שיגיעו אלינו. הם הרי מורגלים, כמו גם כל התיירים האחרים, לשמות הלועזיים של הישובים, כפי שהם מסומנים, מאז ומתמיד, בשלטי הדרכים.
איך לעכל?
נניח לרגע לתושב הערבי, שיצטרך להתרגל מעכשיו ל"ירושלים" במקום ל"אל קודס". אבל מה יחשוב תייר מן השורה, אנגלי או צרפתי למשל, שיצטרך להתמודד עם השם "ירושלים" כשהוא מורגל כבר ל"ג'רוזלם"? ומיהו התייר שיעכל את "חיפה" במקום "הייפה", "טבריה" במקום "טבריאס" ו"צפת" במקום "סאפד"? הרי בחיפושיו אחר היעד המבוקש, וכמי שאינו רהוט בעברית, הוא פשוט עלול לאבד את דרכו ברכבו השכור.
ומלבד האיוולת שבדבר, ספק רב אם יש בכלל חוקיות לעצם ייהוד השלטים. שום מדינה נאורה בעולם אינה נוהגת לסור ממסורת השילוט שלה, כשם שהיא מקפידה לשמר את בנייניה. רק בישראל, שהיא היום בעלת סממנים מובהקים של מדינת עולם שלישי, ניתן לצפצף, ובריש גלי, על כל מסורת שכזו.
משחקי "נדמה לי"
אין בכל זה אלא בריחה מובהקת מן המציאות, במסווה של פטריוטיות מדומה. במקום להתרכז בהסבתם של שלטי-דרכים מבלבלים ולא ברורים די-צרכם, שבהם אין הנהג יודע אם עליו לפנות ימינה או שמאלה; במקום להציב שלטים כאלה בצידי הדרכים במועד ולא ברגע האחרון, כשכבר ממילא "מפספסים" אותם; ובמקום להציב שלטים מכוונים לאתרים מרכזיים, כמו בית-חולים, בית-קברות ושדה-תעופה – מעדיף, משום מה, שר התחבורה להתעסק ב"קקה" ולדחוק לקרן-זווית את מה שבאמת טעון תיקון.
וחוץ מזה, מרקיז, אפשר לחשוב שמשרד התחבורה כבר פתר את כל הבעיות הבוערות בכבישים: שהצליח להפחית את מספר התאונות, לשפר את התשתיות ולשחרר את הפקקים הארוכים. ובמקום לדאוג לתחבורה ציבורית הולמת של אוטובוסים ורכבות, מעדיף משרד התחבורה לשחק במשחק "נדמה לי" ילדותי, שאין בו אפילו שמץ של האדרת רוח האידיאולוגיה של מה שקרוי "ארץ ישראל השלמה".

תאריך:  15/07/2009   |   עודכן:  15/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
הבסטיליה שלנו הוא בית המשפט העליון של מדינת ישראל
דודו אלהרר
הערבים הפלשתינים מביטים ב"אולימפיאדה היהודית" בעיניים כלות, "אולימפיאדה" המעידה כאלף עדים שפני מדינת ישראל אל ייהוד המדינה ואל תגבור האפליה הגזענית המתרחשת בה בלאו הכי    יהודים, ישראל מתייהדת; היכן מחאת בני האדם ה"סבירים"?
יוסף בן משה
לפני מותו התראיין בני פלד ונשאל על תפישת ההפעלה של חיה"א ב-2020. זה השיב בכעס: "חיה"א יודע על איזו מדינה הוא יגן בשנת 2020? לנו אין הגדרה מה זה ריבונות טריטוריאלית, אין לנו הגדרה של עַם ואין לנו הגדרה של ישראליות"    7 שנים בלי המפקד
אפרי הלפרין
התנועה לאיכות השלטון מתנגדת למינויו של אריה דרעי לתפקיד שר. שני נימוקים לה להתנגדות, האחד פרוצדורלי, החייב להיבחן בכובד ראש, והשני נקמני, שמאלני אינטרסנטי, עם טעם רע של גזענות, ועל כן חייב להידחות על הסף
עפרה ישועה-ליית
המדינה נערכת לגירוש ברוטלי של עובדים זרים ופליטים המעוניינים לעבוד ולהתפרנס בה – ובמקביל מצ'פרת את גוזרי הקופונים על שינוע עובדים זרים חדשים לתחומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il