X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוספת למאמרו של ח"כ דני דנון על שכתוב ההיסטוריה בידי השמאל בפרשת מרד גטו וארשה שנכתב ליום השנה של פטירתו של זאב ז'בוטינסקי שחל היום
▪  ▪  ▪

רשימתי זו נשלחה בזמנו למוסף ספרים של עיתון 'הארץ' כתגובה על מאמרו של פרופסור דניאל בלטמן: "אינם מסוגלים לחיות ואינם מסוגלים למות" 22.4.09 על ספרו של משה ארנס על גטו וארשה 'דגלים מעל הגטו' אך לא פורסמה.
בגין לא אהב לעסוק בענייני השואה. הוא, כמו כמעט כל ההנהגה הציונית, ברח מאזורי הכיבוש הנאצים והפקיר את כל חברי בית"ר, תנועתו של ז'בוטינסקי. חלק מהנהגת השמאל כמו אנטק (יצחק צוקרמן) וצביה לובטקין גילו גבורה מופלגת וחזרו לאזורי האימה, לתוך גטו וארשה, כדי להנהיג.
לימוד גבורתו של פאבל פרנקל וחברי בית"ר שנותרו בגטו וארשה, שחלקם המועט - בהשראת אלו שלא צייתו בארץ לז'בוטינסקי כמו יאיר שטרן - התארגן בארגון צבאי יהודי (אצ"י) שלחם מלחמת גבורה בנאצים ללא כל סיכוי להישרד אלא רק כדי להגן על הכבוד היהודי. מבחן זה היה למעלה מכוחו של בגין, ופרשת קמפ דיויד הוכיחה עד היכן היה האופק של בגין. לכן אין להתפלא שתנועת ז'בוטינסקי לא עסקה בפרשת אצ"י.
המאמר של ד' בלטמן, בחלק הנוגע לספרו של משה ארנס, עיקרו להגן על המחקר של מורו פרופ' ישראל גוטמן ועל תנועת הבונד, כפי שעניינו של משה ארנס הוא להגן על דחיקת אצ"י מחלקו המהותי במרד גטו ורשה. אומנם מרשים המאבק של בלטמן ודאגתו לנקיון הדעת של המחקר ההסטורי, וממילא הבעת אמונה בחשיבות של חקר האמת, שהיא עדיין כנראה אפשרית על-אף הפרשנות המגוייסת. אך לאחר שלושים שנות "היסטוריונים חדשים" והשתלטות הטרור הנארטיבי כאידיאולוגיה לגיטימית להצדקת מחקר, המאבק הופך בינתיים למגוחך או לפאתטי. ואמנם ההגמוניה של חקר ההיסטוריה של השואה בדור הזה היא עדיין בידי מייסדי מחקר השואה, שעל-אף כל נקיון דעתם, הם מעורבים בנושא עד צוואר ומגינים על נחלותיהם. הציפייה היא לדור של חוקרים המשוחרר יותר מההשפעה המובהקת של רבותיהם.
ארנס מביא בספרו מסמך ארוך שבו תוקפים אנשי אי"ל לשעבר ותומכיהם, צוקרמן, הגיבור באמת, ושות' את ניסיונותיו המוגזמים מאוד של הבונד להשתלט על סיפור מרד גטו ורשה. גם דניאל בלטמן תוקף את המניפולציות של צוקרמן וכאן לפחות נוצרת קואליציה בין ארנס לבלטמן. המשך מאמרו של בלטמן לקראת סופו הוא לדחוף שוב את האידיאולוגיה הכושלת של הבונד.
קורא כמוני, שאינו מצוי בהיסטוריה הנוקדנית של חקר השואה, מתרשם שספרו של ארנס, המספר את סיפור המרד מתוך הערכה והערצה כנה לאנילביץ וחבריו, על-אף הביקורת, מבוסס על עשרות מקורות נוספים שאינם נזכרים במאמר של בלטמן והמשכנעים לחלוטין, כולל מסמכיו ועדויותיו של משמיד הגטו יורגן טרופ, שבלטמן מנסה לערער על אמינות עדויותיו ומסמכיו. מה לעשות, טרופ, ימח שמו, מציין את הדגלים בכיכר מורנובסקה שהונפו על-ידי אצ"י כמטרה ראשונה במעלה.
ייתכן שהסיפורים הנזכרים גם בספרים של ליטאי ועשרה אחרים הקודמים לארנס, כמו העדות של הקצין הפולני קיטלינג, איש המחתרת הפולנית, או הדרישה של עמנואל רינגלבלום הי"ד, היסטוריון הגטו, להעניק לאצ"י את מקומה הראוי במאבק וכן של חלק מחוקרי יד ושם הישרים, כבר הופיעו בעבר במחקר ובספרות. אין זה משנה כלל לקורא אם המקורות הללו נזכרים גם בספרים קודמים וארנס רק סיכם אותם יפה. מתוך דברי ההגנה של בלטמן על מורו משתמע שהיום כנראה לא היה כותב ישראל גוטמן שאצ"י אולי נלחמו בקושי יומיים והפסיקו. ללעיסה חוזרת של סיפור ההיסטוריה יש ערך מהותי מבחינת חידוש הענין בנושא "והגדת לבנך".
אבל העיקר בעיני, כל תכלית המאמר, היא לנפנף במשפט המוסרי לכאורה של מארק אדלמן וכל הפוסט ציונים ההולכים בעקבותיו על "היעדר הסמכות להחליט על גורלם של אחרים". משפט נפוח זה הוא מחוץ לאנתרופולוגיה האנושית. טרם נמצאה ההנהגה, באשר היא הנהגה, שאינה מחליטה על גורלם של אחרים. נראה שהמשפט הזה מכוון כרגיל נגד הציונות ובעיקר נגד החלטותיו של בן-גוריון. האם עמדתו האנטי-ציונית של הבונד לא הייתה נטילת סמכות להחליט על גורלו של העם היהודי להיקבר בפולין?
גלגול עיניים היא להשתתף במרד ולשלול אותו בעת ובעונה אחת. זהו ליקוי מוסרי. מילא היהדות החרדית הנורמטיבית שמתנגדת בעמדתה הרשמית למאבק פיזי נגד גויים וציונים חזקים שלא כרב זעמבה הי"ד שפסק בגטו לאחר האקציה הגדולה שחובה להלחם.
מה שמעניין אותי, כמי שמזוהה עם ציבור נרדף - ציבור הכתומים - הוא הניסיון הבלתי נלאה לסמן את הרוויזוניסטים וכל האחרים כתת-אנשים, לגזול את סיפורם וכבודם, בין השאר באמצעות עלילות דם, והצגתם כשוטים. "הרצחת וגם ירשת" - סיסמה שעלתה נגד נתניהו לאחר עלילת רצח רבין. לצערי, רוב מוחלט של הרביזיוניסטים ובניהם נכנעו לטרור של אלו שהעלילו עליהם עלילות רצחניות ושללו את זכויות האדם שלהם ומבחינה זאת, הספר של ארנס הוא נכס חשוב ביותר ללימוד לקחי השואה המושתקים על חלקם של יהודים רבים, ארגונים ופרטים בהצלת יהודים בשואה כדוגמת הלל קוק וההונגרי קראוס בפרשת ראול ולנברג, וללימוד הניסיונות הבלתי פוסקים לקבור את זכרם קבורת חמור כדי שלא יפריעו לממסדים היהודים לחלק את המשאבים לדורשי טובתם ולהמשיך לחגוג על הקרבנות לפי החלוקה למפלגות, בדיוק כמו חלוקת הסרטיפיקטים.
הלוואי שמשה ארנס ילמד את הלקח מהספר של עצמו יחד עם כל חבריו, בני הדור ההוא ובני הדור הזה. ביום הזכרון לשואה קמה השדולה 'לעולם לא עוד' להנחלת לקחי השואה המושתקים בראשות ח"כ מיכאל בן ארי. ספרו של ארנס הוא תרומה ענקית.

המאמר הוא תוספת למאמרו של ח"כ דני דנון על שכתוב ההיסטוריה בידי השמאל בפרשת מרד גטו וארשה שנכתב ליום השנה של פטירתו של זאב ז'בוטינסקי.
תאריך:  22/07/2009   |   עודכן:  23/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי נתן סמכות להחליט על גורלם של אחרים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
דברים נכוחים
מונטנגרו  |  22/07/09 22:13
2
הלל, סחתין על הוילה באלקנה ... ל"ת
מוכה משכנתא  |  23/07/09 09:52
 
- תשובה למוכה משכנתא
הלל ויס  |  24/07/09 17:17
3
לשון צווחנית ומתגלגלת
אוהב ציון  |  29/07/09 19:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מוטי לוי
מהו הטיפול ההומוטוקסיקולוגי מתחום הרפואה המשלימה    כיצד הוא מתבצע    למי מתאים    איך זה בדיוק עוזר לנו להיות בריאים יותר בצורה טבעית
יוסי אחימאיר
היום, כעבור 69 שנה מאז נעצמו לנצח עיניו של ז'בוטינסקי, העם הערבי, שהתפצל בינתיים לעשרות מדינות, רוצה לצמצמם את מדינת היהודים בשם תביעה קנטרנית שנועדה להביא אותנו לנסיגה מירושלים ומחבלי מולדת היסטוריים    לשם כך הם נעזרים בכמה אנשי אקדמיה ישראלים, פוסט-ציוניים    לשם כך הם מסלפים את עיקרי אמונתו של ז'בוטינסקי!
אליקים העצני
יש מכנה משותף בין מה שחווה וכאב הרצל לבין הפתולוגיה של שנאת ישראל העצמית בימינו: התאווה, לאו-בת-כיבוש, להרס עצמי, שבמדינתנו הפרוצה אין מי שיעצור אותה    קמפיין רצח האופי החל במתנחלים. עכשיו כבר "באים לקחת" גם את צה"ל, גם את הריבונות, גם את הזכות להתגונן ולבסוף גם את האדמה שבתוך הקו הירוק
יעקב מאור
מתחת לפני השטח יש כאן מאבק ערכי בין יהודים ציוניים לבין ערבים ותומכיהם האנטי-ציונים    הדמגוגים כותבים לאחרונה שהשר כץ כאילו רוצה לשלול את הקיום הערבי. על כך כבר אמרו חז"ל "הפוסל – במומו פוסל": הם אלה ששוללים את הקיום היהודי של ישראל
רפי פרידמן
אילו היו חיים בגוש קטיף ערב חורבנו, החרדים היו מלמדים את ישראל החדשה לקח הסטורי מר, ממנו הייתה הישות הציונית נעורה תחת ידיהם השעירות של נטורי-קרתא, דור עשירי בירושלים - אשר היו משליכים את אביריהם הנבובים אל ספינות ממלכתיות לכאורה, שמפרשיהם נטולי רוח    בעקבות מאמריהם של אבי רט וכנגדו חיים נבון ב-Ynet
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il