X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במקום שאדריכלי אוסלו יצטנפו בפינתם, וינהלו קרב גמדים עם מצפונם, הם מגיחים מתוך חוצפתם כדי להפיץ מסרים שמשרתים את אויבי ישראל. אורי סביר הוא (עוד) אחד מהם
▪  ▪  ▪
אוריאל (אורי) סביר ושמעון פרס [צילום: לע"מ]

יש משהו מתסכל בניסיון הסיזיפי ליירט את השקרים המשוגרים לעברנו על-ידי שקרנים מהשמאל. הם הרבה, והם פושטים על תודעתנו כמו ארבה. הפעם, השקרן התורן הוא אחד מאדריכלי אוסלו, מי שהיה מנכ"ל משרד החוץ וחבר כנסת לשעבר (המרכז) אורי סביר.
תחת הכותרת "מרמים את עצמנו" כותב סביר: "רבין ופרס החליטו להעביר מסר לפלשתינים שלפיו הבנייה בהתנחלויות היא נושא להסדר הקבע, אך אין בכוונת הממשלה להקים התנחלויות חדשות או להרחיב את הקיימות" [ידיעות-אחרונות, 22.7.09].
אני לא מאמין לו. אילו כתב אמת, יוסי שריד לא היה אומר לעיתונאית שרי מקובר את הדברים הבאים: "הטעות היחידה בהסכם אוסלו הייתה שהוא לא כלל פינוי התנחלויות. להגיע להסכם, ולהשאיר את כל ההתנחלויות על מכונן, ועוד לאפשר הרחבתן, ועיבוין, וריבוין, זו טעות גסה" [ציטוט מילה במילה, מעריב, 21.6.02].
ובתרגום חופשי - ישבו ביחד מנהיגים ישראלים, שמאלנים, ביניהם אורי סביר, מולם ישבו נציגי הפלשתינים וחתמו הסכם שהתיר לממשלות ישראל - איך אמר שריד? "להשאיר את כל ההתנחלויות על מכונן, ועוד לאפשר את הרחבתן ועיבוין וריבוין"...
ומה הייתה תגובתו של הנוכל ערפאת לאחר שממשלת ישראל אישרה את ההסכם החתום? "מכיר בזכותה של ישראל להתקיים בשלום ובביטחון. זונח את השימוש בטרור, ובסוגי אלימות אחרים" [מתוך איגרת ששלח לראש הממשלה יצחק רבין ב-9.9.93]. אף מילה על עקירת התנחלויות.
בימי אוסלו העליזים היו בתקשורת שהגדירו את אורי סביר כאחד מ"אדריכלי אוסלו". הוא מן הסתם אהב את ההגדרה. בעיני הציבור הלא נחשב, אורי סביר היה - גם אם לא הבכיר ביניהם - אחד מ"פושעי אוסלו". קריסת ההסכם על ראשינו הוכיחה, שהאדריכל הפושע, הכין לנו הסכם שלום עם תקרת פל-קל.
קבלו עוד ציטוט, והפעם מפיו של מי שכיהן בממשלת ברק, השר לביטחון פנים (ויותר מאוחר שר החוץ), פרופ' שלמה בן-עמי: "מה שקרס לנגד עינינו זה הסכם אוסלו... אוסלו הניחה שיביאו חבורת אנשים מטוניס, יביאו להם קטעי שטח והם ישמרו על ביטחונה של ישראל ויתנו יציבות וביטחון. וביום מן הימים כשנדבר איתם על הסדרי הקבע, אפשר יהיה להגיע לפשרה הוגנת. הקונספט הזה קרס לחלוטין". דן מרגלית: "אז אוסלו קרסה"? בן-עמי: "בוודאי שאוסלו קרסה" (פופוליטיקה, ערוץ 1, 27.02.01). בן-עמי השתמש במילה "קריסה".
בכתב האישום נגד מהנדסי תקרת הפל-קל באולמי ורסאי הופיעה המילה "קריסה" מספר רב של פעמים. ארבעת נאשמי ורסאי הורשעו ונידונו לתקופות מאסר שונות. ממציא השיטה המהנדס אלי רון נידון לארבע שנים.
מספר האנשים (23) ששילמו בחייהם בגין קריסת תקרת הפל-קל באולמי "ורסאי", נמוך משמעותית ממספר ההרוגים שקריסת אוסלו גרמה. הדרישה להעמיד את פושעי אוסלו לדין, היה לה על מה להתבסס. לא רק בגלל הטעות האיומה, אלא גם משום שהתוצאה הנוראה, הושגה באמצעות עבירה על החוק. תשתית ההסכם הוכנה בימים שהמפגשים את אנשי אש"ף היו אסורים על-פי החוק. זאת הזדמנות להזכיר שספן השלום אייבי נתן, ישב בכלא בגין מפגשים מהסוג הזה.
במקום שאדריכלי אוסלו יצטנפו בפינתם, וינהלו קרב גמדים עם מצפונם, הם מגיחים מתוך חוצפתם כדי להפיץ מסרים שמשרתים את אויבי ישראל. שמא יואיל בטובו אדריכל הקריסה מר סביר לשבת מול המקלדת ולנסות לכתוב כמה שורות על הוויתורים שעשו הפלשתינים למען השלום.
אין לי ספק שאחרי כמה שעות יבשות ומתסכלות, הוא יקליד מאמר עם אותו שם: "מרמים את עצמנו", רק עם מסרים הפוכים...

תאריך:  23/07/2009   |   עודכן:  23/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אדריכל שלום עם תקרת פל-קל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אני רק הערה לעניין הפלקל
עין צופיה  |  23/07/09 19:36
 
- תקרת הפל-קל קרסה לאחר שהעמוד
נחום שחף  |  23/07/09 20:29
 
- מסקנה: יש שופטים בירושלים ל"ת
והם כולם מטומטמים  |  24/07/09 01:14
2
ישר כוח נרי אבנרי,בושה לעוכרים
ישראל ישראלי  |  23/07/09 22:39
3
אורי לא סביר ,וחסר בושה
מרק טווין  |  24/07/09 09:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענת גרינשטיין
ניתן לנצל את המלח במספר דרכים פשוטות ליישום    עלות מוצר זהה ברכישה יהיה גבוה, לרוב, למאות אחוזים לעומת ההכנה הביתית
אביתר בן-צדף
הרעיון של שר התחבורה - לכתוב מחדש את שלטי הדרכים בארץ - נכון, למרות שהוצע בצורה שלומיאלית, שאולי תסכל את ביצועו    בוגר ממוצע של מערכת החינוך הישראלית מנוגב מכל ידע בעברית, ביהדות ובתנ"ך    הכיתוב בערבית הנו חלק ממתקפה בוטה וחצופה (כמובן, בחסות בג"צ של ברק) נגד יהדותה של ישראל
איתמר לוין
המדרש מציין שלושה מקומות בתנ"ך בהם נעשה שימוש במילה "איכה". אין זה קשר מילולי מקרי, אלא איתות על קשר פנימי מהותי
יוסי עבדי
הם הכירו שנתיים לאחר שהתאלמן. והוא - היה אחריה. לא עבר זמן רב עד שנתן לה במתנה ג'יפ, דירה, חנות בת"א, עשרות אלפי דולרים, מיטלטלין ועוד    הוא, מצידו, חשב כבר על חתונה    והיא - פתאום דרשה להיפרד    עכשיו - הוא דרש את המתנות חזרה. אז מה קבע בית המשפט?
ד"ר אברהם בן-עזרא
תמיד יצאו משלחות ויחידים לתור אחר הזהב הנוצץ, וההיסטוריה תזכור לנצח את יחידי המצליחים ולא תספור את אלפי ורבבות השוטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il