בניגוד לשיווקם של מוצרי צריכה מסורתיים, שיווקה של המסגרת החינוכית מורכב לא רק מבניית אסטרטגיה טהורה אלא גם ממרכיבים ערכיים הדורשים טיפול אמין ועדין מול קהל המטרה. מדובר בפעולה אסטרטגית נוספת ושונה לחלוטין שמטרתה להשתלב עם פעולות השיווק המוכרות של יחסי הציבור.
תהליך שיווקו של פארק מיני ישראל החל ממספר מהלכים מדורגים בתקשורת וכלל מספר שיאים שהפכו אותו לאטרקציה התיירותית המתוקשרת ביותר בארץ אשתקד. המהלך הניב חשיפה תקשורתית חסרת תקדים בהיקפה למיני ישראל ולפרויקט מיני ממשלת הילדים במגוון עצום של ערוצי התקשורת. על-פי ניתוחי הגעת משתתפים והופעות בבמות תקשורתיות, הפרויקט נחשף בפני כמיליון ילדים ובתי אב, וחיבר בין ילדים ומשפחות ממגוון רחב של מגזרים מכל רחבי הארץ וכלל את השתתפותם של נשיא המדינה, בכירים במשרדי הממשלה כולל שרים, חברי כנסת, מובילי דעה וכמובן אנשי תקשורת.
התייחסות אל פארק מיני ישראל כאטרקציה תיירותית איננה נקודת הבידול העיקרית בו. תשומת הלב ניתנה לערך המוסף של ביקור בפארק עבור אוכלוסיות רבות שלכאורה היה קושי רב לפלח אותן, אך לכולן מכנה משותף - הפן הפדגוגי.
בהיותו פארק מיניאטורות עם מודלים רבים ומגוונים, מפעיל הפארק מחלקת חינוך שתפקידה לתת מענה לצרכים לימודיים רבים. שיווקה של פעילות זו הוא שמהווה את נקודת החוזק של הפארק מול אטרקציות תיירותיות רבות בישראל, ולכן זוהה כנקודה מרכזית המשותפת לקהל המטרה.
היתרונות הפדגוגיים בפארק רבים במיוחד לילדים שעבורם זו הזדמנות לראות את העולם בגובה העיניים, ומאפשר להם התנסות חווייתית, פעולה שבצידה למידה סמויה וגלויה בהכרת הארץ באמצעות מודלים של ערים, אתרים, חי וצומח בישראל. דגש רחב הושם על הבילוי המשפחתי המשותף וחוויות משותפות של הילדים וההורים בתוך מתחם שמטרתו לימודית-חווייתית והוא כולל יצירה, מתקני שעשועים ומנוחה.
לקראת חגיגות 60 שנה למדינה הוחלט להוביל פרויקט שיווקי במהותו, אך אופיו דמוקרטי-חינוכי ראשון מסוגו בעולם - השקת מיני ממשלת ילדים של ישראל. את הרעיון הגה מנכ"ל מיני ישראל לשעבר חיים רוגטקה, אשר מכהן כיום כמנכ"ל עיר המלכים באילת.
מטרות המהלך, כפי שהוגדרו, ביקשו להביא חינוך התנסותי לכלל הילדים תושבי הארץ (ללא הבדל לאום, דת, מין) בהליך הדמוקרטי של בחירות וניהול ממשלה. כל זאת, לצד קידום קמפיין שיווקי להעלאת המודעות והחשיפה החיובית לפארק מיני ישראל באמצעות יחסי ציבור. שיווקו של המהלך דרש היערכות בפני עצמה תוך שילוב תוכניות וסיורים לימודיים שמפעיל הפארק גם בהדרכתם של מדריכים מטעמו ההופכים את האתר למקום עם ערך מוסף גבוה מאוד עבור קהל המטרה שבוחר בו כאטרקציה המועדפת עליו.
חברי ממשלת הילדים וילדי ישראל שנחשפו לפרויקט, זכו לשיעורים בדמוקרטיה ואזרחות, ונפגשו עם חברי הכנסת ועם השרים האמיתיים אשר הרצו בפניהם בכל הקשור בהליכי דמוקרטיה, חינוך לסובלנות וכדומה.
פעולות יחסי הציבור בגזרה הערכית-לימודית תוך הבלטת יתרונות אלה, הינן מטרה לכשעצמה המבוססת תוכנית אסטרטגית מורכבת טרם יצאה לתקשורת. היא דרשה תכנון קפדני ושימת דגש בפנייה לקהל תוך שהיא מחזקת פניות לפעילויות של קהלי יעד נוספים כגון טיולי בתי ספר, טיולי עובדים ומשפחות סיורי מורים ועוד.
פארק מיני ישראל זכה לחשיפה תקשורתית איכותית, בולטת ורחבה ביותר. אין ספק כי יחסי הציבור השפיעו על הפעילות השיווקית של הפארק, תרמו להעלאת המודעות, ולקידום הערכים הדמוקרטיים והחינוכיים של הפארק. כמות המבקרים בפארק ב-2008 גדלה בכ-20% לעומת 2007! כמות הביקורים החוזרים בפארק גדלו בכ-15% לעומת 2007 ואף נרשמה עלייה בשביעות הרצון של המבקרים.