X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין חולק כי יש להשקיע מאמצים עילאיים על-מנת להשיב את שליט הביתה. מאידך-גיסא, יש לעצור לעיתים במרוצת האמוק לעבר "החזרתו בכל מחיר" ולשקול את הדברים, לא בראש של אב ואם אוהבים אשר דעתם לבטח כבר מתבלעת עליהם, אלא באספקט הציבורי הכולל
▪  ▪  ▪
לא בכל מחיר [צילום: פלאש 90]
הלוואי שהייתה דרך סוגה בשושנים להתקיים כעם חופשי בארצו ללא מלחמות וללא בנים שאינם שבים, בחיים, או בכלל, משדה הקרב. לא בעולמנו זה, לא בימי חיינו. באותה הרוח עלינו גם להפנים כי כפי שחיילים לא שבים משדה הקרב כך גם אפשר שלא ישובו, גם אם בעודם בחיים, משבי האויב. זהו חלק מהמחיר שעלינו לשלם בעבור עצמאותנו

"לא" לעסקה אם שליט מת
איציק וולף
76% מהציבור טוענים כי על ממשלת ישראל לתבוע הוכחות מובהקות לכך שהחייל החטוף חי בטרם תסכים לשחרור מחבלים חיים
לרשימה המלאה

איציק וולף
"נגמרו ההסברים השחוקים; סליחה שאתה בשבי"

מסע התעמולה למען שחרור גלעד שליט נמשך במלא עוזו. המדיה זה זמן רב מגויסת לשחרורו "בכל מחיר". צדקנים בעיני עצמם מוכנים להחזיר "בכל מחיר" את שיח' מוניס, ג'אפה ועכר תמורת שחרורו. ללא כל ספק, הללו ניכסו את השאיפה להחזרתו לעצמם. כאילו שכל עם ישראל לא רוצה בחזרתו המהירה הביתה.
המדיה, באורח לא מתוזמר אך מתוזמן להלל, מוכיחה שוב כי רובה המכריע בנוי מחומרים פבלובים, משוכפלים גנטית בדייקנות מפליאה. הרי לא נבוא ונטען כאן כי זקני ציון יושבים בחדרים חשוכים היכן שהוא ומחברים עבור נאמניהם במדיה פרוטוקולים בעלי קו דעות אחיד. ויחד עם זאת, הרי תמימות הדעים הרובוטית הזו האופיינית למגזר העיתונות מעלה תהיות. אם לא תזמון חיצוני מתזמר את פעילות העיתונאים הרי נותר רק התזמון הפנימי. כולם, כמו חיילים במסדר הזוי, מזמרים באחידות מצמררת את אותן הדעות מוטות האג'נדה האחידה. אדם מן היישוב ודאי שתר בעיניים כלות אחר דעות שונות, דעות שיפרו את השיח הציבורי, דעות שיפרו את המחשבה האנושית. אך לא, אלו בשלהם, מסדר מכונות ללא לב ומוח למעט מספר רכיבים אלקטרונים במקום סינופסות אנושיות.
כל הכללה הינה ברגיל שגויה ואף מסוכנת. ברי כי ישנם עיתונאים ואזרחים איכפתיים מן השורה אשר באמת ובתמים חשים את לחצו ודחקו של גלעד שליט ומנסים לקדם שחרורו באמצעים שניתנו בידם - הקולמוס, המיקרופון וההתגודדות בכיכרות. מאידך-גיסא, מטריד ביותר הוא מספר שכירי התקשורת והאמנים העושים את אסון שביו של שליט לקרדום פוליטי אנוכי לחפור בו עבור עצמם והאידיאולוגיה אחריה הם נוהים תוך שמאבדים כל אמת מידה ומידתיות.
אין חולק כי יש להשקיע מאמצים עילאיים על-מנת להשיב את שליט, את בננו של כולנו, הביתה. מאידך-גיסא, יש לעצור לעיתים במרוצת האמוק לעבר "החזרתו בכל מחיר" ולשקול את הדברים, לא בראש של אב ואם אוהבים אשר דעתם לבטח כבר מתבלעת עליהם, ובדין, עקב הערגה לבנם, אלא באספקט הציבורי הכולל. החזרתו של שליט הביתה הינה האינטרס של כולנו, של כל הציבור אך המחיר שנשלם עקב כך בעתיד גם הוא יושת על כולנו, על כלל הציבור ובפרט על פרטים בו. ניסיון העבר מלמד והוכיח כבר כי יהודים רבים נרצחו על-ידי אלו, שהנשמות הטובות בינינו זמזמו את הימנון "בכל מחיר" עבורם עוד מעסקות עבר של חילופי שבויים.
תשלום המחיר: בדם
אין כוונת המאמר להטיף כנגד המחיר שישולם עבור שחרור גלעד שליט. המחיר ישולם כך או כך עקב איוולתנו בעסקות קודמות, משום שלא השכלנו עוד בעבר לשים קווים אדומים. משום שלא הטמענו דיינו בקרב הציבור כי חיילינו הצועדים לקרב, עלולים שלא לשוב בחיים, מפאת שזהו מחיר החופש, זהו מחיר החירות, זוהי פירושה של ערגה לעצמאות אידיאולוגית, פוליטית ומדינית. זהו המחיר שעם צריך לשלם בעבור עצמאותו, אין דרך אחרת בעולמנו המסוכסך.
הלוואי שהייתה דרך סוגה בשושנים להתקיים כעם חופשי בארצו ללא מלחמות וללא בנים שאינם שבים, בחיים, או בכלל, משדה הקרב. לא בעולמנו זה, לא בימי חיינו. באותה הרוח עלינו גם להפנים כי כפי שחיילים לא שבים משדה הקרב כך גם אפשר שלא ישובו, גם אם בעודם בחיים, משבי האויב. זהו חלק מהמחיר שעלינו לשלם בעבור עצמאותנו, זהו המחיר שעם הנוודים, משך אלפיים השנים האחרונת בגולתו, משלם וישלם עבור הזכות הגדולה לחירות ולחופש במולדתו ההיסטורית. זהו חלק מהמחיר שבנינו אפשר שישלמו למרות שהמחשבה על כך כמוה הר כגיגית על כתפינו.
את הנעשה אין להשיב, אנו במו ידינו מלכדנו עצמנו בכל ארועי השבת שבויינו בצמד העשורים שחלפו ואין מנוס כעת מלשלם את המחיר, ברמה זו או אחרת, הנדרש על-ידי החמאס תמורת גלעד שליט. מאידך-גיסא, יש לסיים את תהליך התוויית המדיניות להבא לגבי חיילים שבויים עתידיים ולדבוק בו בעקשות.
גם הערנות הציבורית והשומרים עליה בעניינו של שליט הינה חיובית וראויה לציון. אך דומה שגלשנו מהראוי למכשיל, מהנחוץ לחסר המידתיות. יש לבוא בטענות בכך למארגני הארועים למען שליט אשר שקלו שיקולים צרים, אישיים, במקום לראות גם את האינטרס הציבורי שהוא בנוסף גם האינטרס של הפעילים לעניינו של גלעד שליט. הנשמות החשדניות בינינו אפשר שימצאו בכך עקבות להתערבות זרה אינטרסנטית ואפשר כי יש דברים בגו.
מכיוון שבתוך עמנו אנו יושבים הרי התסריט הבא בהחלט אפשרי. אנו נשלם את המחיר כפי שרבים בקרבנו מטיפים לו השכם והערב. מאידך-גיסא, אנו נחזה במקהלה מתחסדת, מתוזמרת היטב של אותם צווחנים, קרוב לוודאי שוב אלו מהמדיה הפבלובית, אלו אשר עלו על הבריקדות על-מנת ללחוץ על מנהיגינו לשלם "כל מחיר" למען שחרור גלעד שליט, אלו יעלו שוב על הבריקדות והפעם על-מנת לגנות את המנהיגים על ששילמו את המחיר "הבלתי נסבל" אשר נדרש על-ידי החמאס.
יודעים צדיקים נפש בהמותיהם. יודעים אנו, בהסתמך על התנהלות עבר, עד כמה צבועים ודו-פרצופיים הם אלו הכלבים האמונים לכאורה על "שמירת הדמוקרטיה". עד כמה, כהרף עין, יצאו ויתקפו בלהט מתלהם את שהטיפו עבורו זה לא מכבר כה בנחרצות, בפרט כאשר הממשלה הנוכחית והעומד בראשה אינם כוס התה שלהם.
אל לנו להלין, לאחר שחרורו של גלעד שליט, במידה שההיסטוריה תחזור על עצמה ויהודים טובים ייפגעו ואף חס וחלילה יירצחו עקב פעולת שחרור גלעד שליט העכשווית. אנו חיצרצנו את הנכונות לתשלום המחיר ואנו חייבים לשאת בו, זהו פירושה של האחריות הנובעת מהסמכות. הלחץ על הממשלה הוא זה המניע להאזין לרחשי לב הציבור בעוד שבו בזמן, לחץ זה מביא להקשחת עמדות האויב ולהאמרת המחירים הנדרשים לקבל את שמבקש מפאת שסמוך ובטוח הוא כי ימצא תמימי דעים עמו בתוכנו.
זאת אף זאת, הלחץ הציבורי חסר המידתיות להשבת שליט יביא בוודאות מצמררת לחטיפה ולשבי של חיילים נוספים בעתיד והסאגה ההזויה הזו שוב תחזור על עצמה. אנו, במו ידינו, קולמוסנו ופינו, אנו הם הגורמים לכך ואל לנו להלין אלא אך אל עצמנו.

תאריך:  28/08/2009   |   עודכן:  28/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמכות ללא אחריות
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
שחרור גלעד שליט - אינטרס צבורי
דני ואלה  |  28/08/09 13:30
2
מאמר מיותר.....
מטאטא  |  28/08/09 16:03
3
מניין לך שגלעד שליט סמולני?
גפילטא פיש  |  28/08/09 16:32
 
- שנאה לשמאל?
אבי ג'  |  28/08/09 17:40
 
- על ראש הגנב בוער הכובע? >>
א מ רול  |  28/08/09 22:08
4
פרס ישראל לשנאה - לארון רול
ג'אבר א  |  28/08/09 19:01
 
- השינאה רשומה ע"ש השמאל בטאבו
מאז ולתמיד  |  28/08/09 20:35
5
איוולתנו -לא רק בעסקאות קודמות
הניה  |  28/08/09 19:46
 
- לא עצרנו אותם-לכן אשמתנו כולנו ל"ת
א מ רול  |  29/08/09 00:17
6
סימטריה
צב השעה  |  29/08/09 00:25
7
אילו גלעד שליט היה קיבוצניק
היה משוחרר מזמן  |  29/08/09 09:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב לוי
מדינת ישראל קיבלה מראש הממשלה הפלשתיני אישור דה-פקטו ודה-יורה להסיר את הערבית מרשימת השפות הרשמיות של מדינת ישראל    פלשתין לערבים בערבית וישראל ליהודים בעברית
איתן קלינסקי
יעלון, אתה בן לעם שלא פעם בהיסטוריה קבעו שהוא וירוס. וברוב המקרים היו מי שלקחו את הטיפול בוירוסים לפעולה המחייבת השמדת הוירוסים    וירוס בלתי מושמד
נרי אבנרי
שתי שאלות למנהיגי העדר: האם לא ברור לכם שכניעה לחוטפי גלעד שליט תחליש את אבו-מאזן? מה תגידו אם יתברר שהחמאס יידע למנף את העסקה כדי להמליך את ח'אלד משעל בבחירות הבאות? נינט לא חייבת להשיב על זה, אתם כן...
אורן פרסיקו
"השלב האחרון באבולוציה של העיתון המודרני", הגדיר ויליאם רנדולף הרסט את עיתונו, ה"ניו-יורק ג'ורנל"    "העיתונות החדשה עושה דברים, העיתונות הישנה עומדת בחוסר מעש ומתבוננת"    אלא שההתבוננות, מלמד ספרו של ג'וזף קמפבל, השתלמה לבסוף
אלעזר לוין
בגיל 67 נכנס הקצין הבכיר בעבר ואיש העסקים בהווה לפעילות חדשה: הוא מראשי קבוצת משקיעים, שקנתה חברת נדל"ן מפסידה, הפעילה בבולגריה וברומניה    האם יצא נשק לניגריה?    הקזינו שלא נבנה בחיפה    מלון שולמית    יעוץ בתקשורת לווינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il