X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טיפים לייעול העסק בימי החג
▪  ▪  ▪
העסיקו בני משפחה בעבודות שאינן דורשות מיומנות רבה [צילום: חגית גורן]

חגי תשרי המגיעים אלינו מביאים עמם ימי שבתון, בהם, כידוע, לא עובדים. בימים כתיקונם, מרבית העסקים הקטנים נהנים מתקופות השפע ומתקשים בעיתות משבר. אולם, בחגי תשרי הבאים עלינו לטובה, העסקים הקטנים מתפצלים לשתי קבוצות עיקריות. מחד, אלו שבתקופת החגים נמצאים בשיא הפעילות ומרוויחים מהצריכה הגוברת, ומאידך, אלו שיושבים באפס מעשה וממתינים שהחגים יגמרו בכדי שיוכלו לשוב לפעילות שגרתית.
ריכזנו עבור כל אחת מהקבוצות, חמישה טיפים שיסייעו להן לעבור את התקופה ולצאת מחוזקים.
עסקים שיוצאים לחופשה כפויה:
1. נצלו את החופשה שנכפתה עליכם לתכנון עתידי – אין חולק על העובדה שתכנון חייב להקדים את הביצוע וכי הוא קריטי להצלחת העסק. באופן אירוני, בימים כתיקונם, רבים פוסחים על התכנון בטענה שאין להם זמן. נצלו את חלון ההזדמנויות של תקופת החגים להגדיר את המטרות והיעדים, לתכנן את התקציב ולקבוע לוחות זמנים.
2. נצלו את החופשה להתחדשות – תקופת החגים הינה זמן מצוין להתחדש. לא חייבים להיכנס לשיפוצים או לרכוש ציוד חדש, מספיק שתסדרו את העסק ותעניקו לו מראה חדש ומזמין.
3. נצלו את הזמן לבדוק את מצבכם הפיננסי - תעברו על הנתונים ותבדקו איפה הוצאתם כספים מיותרים, אילו לקוחות נשארו חייבים, מה מצב ההלוואות וההתחייבויות של העסק, והאם, למרות שעבורכם אלו "הימים הנוראים", תזרים המזומנים יצליח לגשר בין התשלומים לתקבולים.
4. נצלו את הזמן לעשות סדר במלאים – מלאי שאין לו ביקוש או מלאי עודף פוגמים ביעילות הכלכלית של העסק. אומנם סוף שנה אזרחית נקבע בחוק כתאריך המחייב לספירת מלאי, אך משהתפנה לכם זמן, נצלו אותו כדי לבדוק את רמת המלאי ואת איכותו. הציעו מלאי ישן במחירים זולים והחזירו סחורה מיותרת לספקים.
5. נצלו את החופשה למציאת חדשנות וחשיבה יצירתית – ערכו רשימה של הגורמים הבעייתיים בעסק, אלו שמונעים בעדכם לפרוץ ולהצליח. ברגע שתשכילו לזהות את נקודות החולשה - תחשבו מחוץ לקופסא, תהיו יצירתיים ואמיצים מספיק ותמצאו את הפתרונות שיהיו לכם לעזר רב בשנה שעומדת בפתח.
6. נצלו את החופשה ליצירת קשרים – תתקשרו לאחל שנה טובה ולדרוש בשלומם של הספקים, העובדים והלקוחות. נצלו את ההזדמנות לשמוע מהם רעיונות חדשים, צרכים, דרישות, טענות או בקשות, אותם תוכלו ליישם מיד עם שובכם לעבודה סדירה.
7. קחו פסק זמן – בין אם העסק בתקופה טובה ובין אם לאו, כל השנה אתם עובדים קשה וכמעט ואין לכם זמן פנוי למשפחה, לחברים, לתחביבים או סתם לנוח. נצלו את הזמן להקדיש לכל האנשים והתחביבים שהזנחתם במהלך השנה, תטעינו מצברים, תנוחו ותחזרו מחוזקים.
עסקים פעילים בחגים:
1. גייסו בני משפחה ומקורבים - ימי ההכנות לקראת החג וערבי חג הם ימים עמוסים וקונים רבים צובאים על הדלתות: גייסו את בני המשפחה (בני זוג, ילדים וחברים). הם ישמחו לעזור ויזכו לחוויה, ואתם תהנו מיידים עובדות. אמנם, קרוב לוודאי שאלו אינם מיומנים כמוך, אך תוכל לנצל אותם למטרות אריזה, עמידה בקופה וכל יתר העבודות שלא דורשות מומחיות או ידע מיוחד.
2. היערכו מראש עם מלאי מספיק – מוצרים מסוימים נמכרים יותר בימי החגים ועליכם להיערך בהתאם. אתרו את אותם מוצרים שהביקוש להם גבוה והזמינו מראש מלאי מספיק. כדי שלא תתקעו ברגע האמת עם חוסרים, אך גם שלא תישארו עם מלאי עודף, הבטיחו מראש בהסכם מול הספקים שאת המלאי העודף שבו לא יהיה לכם שימוש אחרי התקופה, תוכלו להחזיר.
3. התקשטו לקראת החג – זוהי תקופה מיוחדת בשנה ולקוחות מחפשים רעיונות חדשים והצעות ייחודיות. קשטו את חלון הראווה, שווקו את עצמכם, צאו עם מבצעים מיוחדים לתקופה ותציעו ללקוחות שלכם ערך מוסף אמיתי.
4. תנו לעובדים להרגיש חלק מהמשפחה – תקופת החגים הינה זמן מצוין לערב גיבוש, להרמת כוסית ולפגישות אישיות לסיכום השנה ותיאום ציפיות לקראת השנה הבאה. ולא פחות חשוב, לקנות לעובדים מתנה לאחר מחשבה אמיתית שתביע את הערכתכם ואת כוונותיכם. לא חייבים לתת כסף או לקנות מתנה יקרה. במקרה הזה, נכונה האמרה: "העיקר הכוונה".
5. הקדישו זמן למשפחה – גם אם אתם בשיא הלחץ ונאלצים להקדיש הרבה זמן ואנרגיות בעסק, תמצאו את הזמן (בשבתונים, ביום כיפור או בכל זמן אחר) להקדיש את הזמן לבני המשפחה. הם יעניקו לכם כוחות מחודשים ואנרגיות לקראת השנה הבאה.

בימים אלו רואה אור הספר "GPS לעסקים" אשר נכתב על-ידי אודי בירקאן, יועץ עסקי, מנכ"ל ובעלים של חברת אפקטיב בשיתוף עם הרשות לעסקים קטנים ובינוניים.
תאריך:  15/09/2009   |   עודכן:  15/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך שומרים על העסק בתקופת החגים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יושב בכלא על יריבות עסקית
נשאל מה מקצועו  |  16/09/09 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: לא לכרוניקה של הרצח; הכדור גם במגרש המשפטי    כשציפי אומרת שההינתקות הייתה צעד היסטורי - לְמה היא מתכוונת?    שיעור בכבוד השבת ממדונה ועוד
לי טורסטון עדני
כיום, כאשר חזון "הכפר הגלובאלי" הולך ומתממש, חשיבותה של האחריות התאגידית הולכת וגוברת: הצורך להסדיר באופן ברור את מערכת היחסים בין הארגון לסביבתו ולוודא שהוא עונה על קני מידה מוסריים ראויים – הופך להיות צורך מרכזי
רפי לאופרט
מאז נודע על נפילתו של אסף רמון ז"ל, דומה שמדינת ישראל "התעלתה על עצמה" וירדה לחלוטין מהפסים
מיכאלה זיו
הכנסת מתירה לנבחרי הציבור לנצל את תקציב הקשר עם הציבור לשם לימודי אנגלית, אך אפילו שרי חוץ ובעלי תפקידים בכירים בהסברה הישראלית אינם מחויבים להחזיק כישורי שפה בסיסיים בשפה המדינית הנפוצה ביותר בעולם    חוסר ידע באנגלית עלול לגרום לא רק מבוכה אלא גם להפסדים כלכליים
נרי אבנרי
אין לי שום ספק שאימהות שכולות, וכאלו יש בישראל אלפים, ראו את הפסטיבל המוגזם סביב מותו של אסף רמון ונזכרו באותן שניות סיקור שזכה הבן הנופל בטרם התפוגג אל השכחה    חללים עם דם כחול, זה הדבר האחרון שישראל צריכה...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il