X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרימון הוא אולי אחד מן העצים הוותיקים ביותר המוכרים למדע מזה זמן רב. נדמה כי נוכחותו של הפרי המלבב הזה ליוותה אותנו מאז ומעולם. ואולם כעת הוא משתלב כאחד מנציגיה הבולטים ביותר של מהפכת התזונה הבריאה השוטפת את מחוזותינו, וגם נודעת לו חשיבות טיפוחית רבה
▪  ▪  ▪
סגולות רפואיות רבות

עוד משחר ההיסטוריה ידע האדם להעריך את תכונותיו המופלאות של עץ הרימון ותוצריו הרבים, כמו הגרגרים שבתוכו האוצרים את כל הטוב, המועיל והיפה שבטבע. הרימון הינו פרי ממשפחת הרימונים וגדל כעץ או כשיח קוצני תרבותי, מצוי ברוב חלקי הארץ מהצפון ועד הדרום וכמו-כן בשפלה ובשרון. מוכרים שני זנים של רימונים: האחד בעל ציפה כהה וטעם גרגריו חמצמץ, השני בעל ציפה בהירה וטעם גרגריו מתקתק. הרימון מכיל ויטמינים ומינרלים רבים, וניתן לשמרו במשך חודשים ארוכים, וכך אורך חיי המדף שלו.
הרימון הינו אחד הפירות שבהם התברכה הארץ עוד מימי קדם, והוא כאמור אחד משבעת המינים ומסממני ראש השנה, המסמל שפע, ברכה, פריון, יופי וחוכמה. הוא משל לאדם המלא והגדוש בכל טוב - 'מלא כרימון' - וכך גם שימושיו בתחומים שונים בחיינו כמו בישול, אפייה ואף הכנת קוקטיילים אלכוהוליים, צביעת בדים ועורות, קישוט ועיטור סמלים ומטבעות. לאורך השנים הולכת וגוברת ההכרה ביתרונותיו וסגולותיו של פרי הרימון, ובתוצריו השונים גם ברפואה ובתעשיית הקוסמטיקה והטיפוח.
יואל גרינבוים, מנכ"ל משותף ובעלים של חברת "ארומה לייף" המתמחה במוצרי בריאות טיפוליים, מסביר כי אחד השימושים שנחקרו רבות ותפסו תאוצה בשנים האחרונות על יישומי הרימון, הוא השימוש במיצוי הפרי. גרינבוים מסביר כי שמן גרעיני רימון ידוע ברפואה העממית של המזרח הרחוק, הודו ואגן הים התיכון כבר מאות שנים כשמן ייחודי וככלי חשוב לטיפול במגוון רחב של בעיות בריאותיות. זהו אחד השמנים החדשניים ביותר שפותח ונחקר בישראל: כך למשל, חוקרים ישראלים מהטכניון בחיפה מצאו שלשמן רימונים השלכות חשובות בטיפול בסרטן השד, ובמחקרים נוספים הוכיחו יעילותו בטיפול בחולים עם מחלות לב וכלי דם, השפעה מיטיבה על סובלים מרמות כולסטרול גבוה, ועוד. שמן גרעיני רימון יעיל ביותר לטיפול בבעיות הבאות: הורדת לחץ דם, הורדת סוכר, הורדת שומני דם (כולסטרול וטריגליצרידים), חיזוק כללי של שריר הלב וכלי דם. יכולותיו הטיפוליות של שמן זרעי רימון מתאפשרות בעיקר בשל חומצות השומן החיוניות שהוא מכיל, בשילוב עושר רב במרכיבים פעילים נוספים:
  • חומצות שומן חיוניות - שהחשובה בהן היא Cla - Conjugated Linoleic) acid) - המהווה את אחד מנוגדי חמצון החשובים ביותר שהתגלו בשנים האחרונות. במחקרים אחרונים שנעשו על חומצת שומן זו משווים לה יכולות במניעת התפתחות תאים פרו סרטניים ויכולות התמודדות עם רדיקאלים חופשיים. היא גם משמשת להורדת רמות הסוכר בדם, ולכן מתפקדת כחלק בלתי נפרד מהטיפול בסוכרת.
  • Polyphnole - רכיב ביו-אקטיבי המופק מצמחים ירוקים, בעל תכונות נוגדות חמצון ומשמיד חיידקים ווירוסים.
  • ויטמין E מסוג gamma tocopherol המהווה נוגד חמצון חזק מאוד.
  • הורמונים צמחיים.
גרי קלברג, נטורופת ומדריך הארומתרפיה של המותג "פרימוורה" המייצרת שמנים אתריים טהורים, מסביר כי גם בהיבט האסתטי הולכת וגוברת בשנים האחרונות ההכרה ביתרונותיו וסגולותיו של פרי הרימון, במתן פתרונות אופטימליים בטיפול וטיפוח עור הגוף, ותעשיית הקוסמטיקה אשר זיהתה את ייחודיותו של הפרי המופלא ומשתמשת בחלקיו השונים, שלהם כאמור תכונות מגוונות להפקת מוצרי טיפוח.
שמן גרעיני רימון, נחשב למרכיב עשיר ביותר בסגולותיו בעיקר משום שנמצא יעיל ובעל עוצמה רבה בטיפול וטיפוח העור, תוך מתן הזנה, חיוניות ומראה עור רענן ובריא. תפקידו המרכזי של השמן: להאט את תהליכי הזדקנות העור ולשפר את מראה העור. שמן גרעיני רימון מיועד לטיפול וטיפוח עור הפנים תוך סיוע במתן פתרון יעיל לבעיות פיגמנטציה. לשמן תכונות אסטרוגניות טבעיות אשר תורמות לחידוש העור, מילוי קמטים עדינים ועזרה ביצירת מראה רענן ובריא. השמן מתאפיין בריכוז גבוה ביותר של חומצות שומן המשמשות כאנטי-אוקסידנטיים, שתפקידן לשקם את תאי העור, להגן עליו מפני זיהומים ורדיקלים חופשיים ובעיקר לסייע במניעת הזדקנות מוקדמת וטיפול ממוקד בקמטים.
גיא לוי, יועץ התזונה והדיאטן הראשי ברשת המרכזיים הרפואיים "אמריקן לייזר", מסביר כי הרימון הוא נשק חשוב לשמירה על בריאות הלב וכלי הדם. לדבריו, מחקרים מראים כי צריכה יומיומית של הגרגירים או המיץ תורמת להפחתת רמות הכולסטרול "הרע" בדם (LDL), להפחתת רמות לחץ הדם, לשיפור זרימת הדם ללב ואפילו לנסיגה של טרשת העורקים. ובכך יכול להגן הרימון מפני התקפי לב, אירועים מוחיים ומחלות סרטן. "לפיגמנטים האדומים, האנתוציאנינים, סגולות נוגדות חמצון ונוגדות דלקת. לכן הם תורמים, יחד עם רכיבים מגינים נוספים ברימון, כמו הטנינים, גם להאטת תהליכי הזדקנות ולמניעת סרטן", אמר לוי והוסיף כי "על-פי הרפואה העממית הרימון האדום הוא מקור לברזל ומומלץ ללוקים באנמיה, וגם כי הרפואה הסינית רואה בו, בגלל צבעו, פרי מחזק דם".

מתכונים לשימוש ביתי ברימון

תאריך:  18/09/2009   |   עודכן:  18/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
מי מופקד על תדמיתה של מדינת ישראל בעולם? משרד החוץ!    מי הייתה שרת החוץ בימי "עופרת-יצוקה"? ציפי לבני    מדוע התקשורת לא מדביקה במצחה של הפשלונרית הזאת את תוצאות דוח גולדסטון? שכל אחד ישיב בעצמו על השאלה
טובה ספרא
תחזית לשבוע הראשון בשנה החדשה הבאה עלינו לטובה - תש"ע    חברים, כבכל טרום-חג, אנא שימרו על סבלנות ואיפוק    כלכלה ושווקים: אין לצפות ליציבות בשווקים לאורך השבועות הקרובים    ועוד: תחזית לאריה השואג המשמיע שאגות-שווא, ברק אובמה
שלום בן דור
מפגש לא טוב בין הילד למערכת החינוך, בתוספת בעיות קלות יחסית שאותן מביא עמו הילד לביה"ס, יוצרים במקרים רבים תהליך מתגלגל של בלבול וכשלון שמגדיר את הילד כלקוי למידה    הילד שנקלע למסלול הזה חווה את כל הקושי והסבל של לקוי למידה, ובכל זאת הוא אינו כזה    רבים מילדים אלה ניתן "לתקן" כאילו לא הייתה כלל לקות!
אלעזר לוין
הביקוש הגואה לדירות יוקרה הביא לעסקות הגדולות ביותר של השנה והעשור    גינדי, חג'ג והולצר מול לבייב ויפו-דורון
איתמר לוין
מצות הצדקה רבת חשיבות תמיד, ובפרט בימים הנוראים. אך אין היא יכולה להוות "קיצור דרך" ותחליף לתשובה אמיתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il