X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדיניות הסירוב לשלום של ממשלות ישראל ואי-שימוש בהסכמי שלום כאמצעי של מדיניות חוץ וביטחון, הם שהקימו עלינו את הציר האירני. זו האיוולת - בהתגלמותה המצמררת! עד מתי?
▪  ▪  ▪
אירן שולטת וישראל - בטיפשותה [צילום: פלאש 90]
היעדר הסכם שלום בין סוריה לישראל הוא שאיפשר לציר האירני לגדול ולהתעצם, עד שהפך לאיום ממשי וקיומי על מדינת ישראל, המכתר את ישראל מכל עבריה

מי אחראי לאיוולת הזו? אני מדבר על המצב שבו מצויה מדינת ישראל, כאשר ישראל מכותרת מכל עבריה על-ידי ציר של מדינות וארגונים שלהם קשר הדוק עם המשטר באירן, להלן הציר האירני. אני אומר שזו איוולת, כי את הציר האירני הקמנו על עצמנו במו איוולתנו המדינית. האליטה הפוליטית הישראלית, מממשלת מנחם בגין השנייה (שעשתה את מלחמת לבנון הראשונה) - כל ממשלות ישראל, ללא הבדל מפלגתי, הן האחראיות הישירות למצב שבו אנחנו מצויים כיום.
כדי להתחקות אחר האחראים והאשמים למצב שתיארתי, עלינו לחזור לאירועים שאירעו במזרח התיכון יותר מרבע מאה אחורנית.
חיזבאללה, בהיכנס צה"ל ללבנון בשנת 1982, היה ארגון קטן, שני בחשיבותו לארגון השיעי אמל. החיזבאללה הוקם, בין היתר, כתגובה לכניסת ישראל ללבנון, כאשר השהייה הארוכה של ישראל על אדמת לבנון סיפקה את ההצדקה העיקרית לתנועת ההתנגדות. היעדר הסכם שלום בין ישראל לסוריה איפשר שיתוף פעולה הדוק בין סוריה לבין החיזבאללה, כשסוריה משמשת כצינור מקשר בין החיזבאללה לבין אירן, שאיפשר לארגון להקים מליציה צבאית כפי שהיא כיום.
חמאס הוקם ב-1987 על-ידי "האחים המוסלמים" ברצועת עזה, בראשות שייח' אחמד יאסין ומוחמד טאהא, אחרי שצברו כוח במשך שנות ה-80'. יש הסוברים, ואני ביניהם, שהדבר היה בעידוד השלטון הצבאי הישראלי - שראה ב"אחים המוסלמים" משקל נגד לאש"ף, שנחשב אז לאויב המרכזי של ישראל.
סוריה: היו מספר הזדמנויות רציניות לכמה ראשי ממשלה בישראל לחתום על הסכם שלום עם סוריה - יצחק רבין, בנימין נתניהו (בקדנציה הראשונה), אהוד ברק ואהוד אולמרט. הסכם שלום בין ישראל לסוריה היה שולף מהציר האירני את החוליה החזקה שבו. היעדר הסכם שלום בין סוריה לישראל הוא שאיפשר לציר האירני לגדול ולהתעצם, עד שהפך לאיום ממשי וקיומי על מדינת ישראל, המכתר את ישראל מכל עבריה. נכון - להסכם שלום עם סוריה יש מחיר, והוא נסיגה מרמת הגולן והחזרתה לריבונות סורית.
המסקנה מכל האמור לעיל, היא שמדיניות הסירוב לשלום של ממשלות ישראל, ואי-שימוש בהסכמי שלום כאמצעי של מדיניות חוץ וביטחון, הוא שהקים עלינו את הציר האירני. זו האיוולת - בהתגלמותה המצמררת!
בחודש ספטמבר עתיד הממשל האמריקני להציג את תוכניתו לשלום אזורי במזרח התיכון. ככל הידוע, תתבסס תוכנית הממשל על "יוזמת השלום הערבית". אין בכוונתי לטעון כי הצלחת מדיניות השלום האזורי תהפוך את החיים במזרח התיכון לאידיליה מושלמת; אבל בהצלחת מדיניות השלום האזורי יש פוטנציאל רב להתחיל בפירוקו של הציר האירני, המאיים עלינו כמו גם על המשטרים בסעודיה ובמצרים, תבודד את המשטר האירני, ותפחית את מידת הסיכון הנשקף מהציר האירני. ייתכן שבבוא העת יהיה צורך להנחית על המשטר האירני גם מכה צבאית. האופוזיציה האירנית הפנימית חלשה מכדי להוריד בכוחות עצמה את המשטר הקיים. טיפול צבאי במשטר האירני, כשהוא מבודד, הוא ללא ספק קל ומעשי יותר, מאשר במסגרת המשך המצב הקיים.
על ממשלת ישראל להפסיק את האיוולת, ולתמוך במדיניות השלום האזורי. זהו אינטרס ישראלי עליון. מי שלא יעשה כן ימשיך את מצעד האיוולת, המסכן את ביטחון מדינת ישראל ושלום תושביה. נשאלת השאלה - מי יפסיק את האיוולת?

למאמר במקור - על צד שמאל
הכותה הוא עו"ד, איש שמאל, פעיל שלום וזכויות אדם, סוציאל-דמוקרט ותומך בחיזוק מדינת הרווחה.
תאריך:  21/09/2009   |   עודכן:  21/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יפסיק את האיוולת?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עוד יצור מהשמאל הסהרורי ההזוי
שמחרחר מלחמה  |  21/09/09 13:07
2
גולדסטון ואחמדינג'ד-אוהבי ישרא
ולדימיר ולדימירוב  |  21/09/09 13:45
3
פעיל זכויות הכוונה של הערבים
מרק_טווין  |  21/09/09 18:40
4
אם אתה כה חכם תעשה עמם שלום
האיוולת חוזרת  |  21/09/09 19:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
בדוח יש מרכיבים חיוביים אשר אפשר שצריך להיעזר בהם כדי לקדם מטרות ישראליות במדיניות החוץ הישראלית, תוך העלאת נושא גלעד שליט המוחזק בחוסר אנושיות ובניגוד לכל חוק בינלאומי    אולי גם גולדסטון היה מבואס מהסברה מדינית מסוג זה...
ראובן לייב
לא הביטחון הרופף, לא הכלכלה המקרטעת ולא החינוך הקלוקל הם שמסכנים את המדינה. האלימות, הפושה בראש חוצות, היא שמאיימת עליה לכלותה
יואב לוי
דוח גולדסטון, רע ושקרי ככל שיהיה, הינו קריאת השכמה למדינת ישראל שמשום מה מתקשה להתעורר    בוקר טוב ישראל
אהרון שחר
חופש הביטוי הוא ערך בעל חשיבות עליונה במדינה דמוקרטית, אבל אם אפשר להתבטא רק בדברים ש"מותר" ומקובל לומר, הרי שהחופש מאבד מערכו    מישהו צריך לאזור עוז ולומר את הדברים הקשים שלאיש אין אומץ לומר: המחיר לשחרורו של גלעד, עם כל הצער והכאב העמוק שבדבר, בלתי רציונלי, בלתי שפוי, הזוי ומופרך לחלוטין
פרופסור ישראל דויד
האוניברסיטאות מבקשות לנצל באופן גורף את חוקי החיסיון הבלתי סבירים שהמציאו לעצמן, בניגוד לפסיקת בתי המשפט, כדי לשקר שקרים גסים, שקרים ברורים    על המסדרים הסודיים באקדמיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il