X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הזגזוג הזה בין החלטה ראשונה ועקרונית שלא לשתף פעולה עם גולדסטון לבין הצהרות וכוונה לאמץ את המלצתו לקיים חקירה ממלכתית - גורם נזק רב לעניין של ישראל
▪  ▪  ▪

עוד לא יבשה הדיו על כתב הפלסתר של גולדסטון, וראש הממשלה, שר הביטחון וגורמים אחרים בהנהגה כבר מפזרים הצהרות שבכוונתם להקים ועדת חקירה לבדיקת החשדות שבדוח. שרים ויועצים שהביעו (או לא) תמיכה בשיתוף פעולה כזה, אינם מחמיצים אף הזדמנות לציין בתקשורת שלא שעו להמלצתם זו וכעת הנזק קשה לתיקון.
הזגזוג הזה בין החלטה ראשונה ועקרונית שלא לשתף פעולה עם גולדסטון, לבין הצהרות וכוונה לאמץ את המלצתו לקיים חקירה ממלכתית, גורם נזק רב לעניין של ישראל. מינוי ועדת חקירה ממלכתית עכשיו הוא רעיון גרוע. עצם ההקמה דינה כדין הודאה בכך שיש את מה לחקור ומהווה נסיגה מבוהלת מהנימוק העיקרי לאי-שיתוף פעולה עם גולדסטון ומרעיו.
כדי להצליח ולהשיג מטרה מסוימת נדרש שילוב של מספר גורמים ובהם - קיום הערכת מצב, בחירת תוכנית ודרך פעולה, הבנה של המשמעויות הנובעות מההחלטה המתקבלת, ויישומה של ההחלטה בנחישות ובעקביות. נראה כי בהתנהלות של ממשלת ישראל בפרשת הדוח של פרקליט השטן גולדסטון חסרים באופן מסורתי המרכיבים האחרונים - עקביות ונחישות.
להחלטה שלא לשתף פעולה עם הוועדה הזאת (שלעניות דעתי היא החלטה אופטימלית במצב שנוצר), אמורה הייתה להתלוות תוכנית הסברה שתתמקד בביסוס הנימוק העיקרי לאי-שיתוף הפעולה עם כותבי הדוח הזה. כלומר הליבה של ההתנהלות אמורה הייתה להתמקד בהסברה כי עצם הקמת ועדה כזאת בנסיבות שהיא הוקמה ובהתחשב בגורמים והמניעים שמאחרי הקמתה, הינם פסולה בתכלית.
כדי לבסס את הנימוק המרכזי שבתגובת הממשלה צריך היה להתכונן לכך באופן יסודי ומקצועי. זה אומר להושיב על מדוכה צוות מקצועי שיכלול מומחי משפט ואתיקה שיספקו את התשתית והכלים המשפטיים והאתיים לדרג המדיני, בכדי לשכנע את דעת הקהל העולמית שהחלטת הממשלה הינה נכונה וסבירה מכל היבט אפשרי. התוצאה הצפויה מאי שיתוף הפעולה עם גולדסטון הצריכה הכנה יסודית לקעקוע של התוצר הצפוי והקמפייין הנגדי אמור היה להתמקד בחוסר הפרופורציות המשווע בין המיוחס לישראל לבין הנעשה על-ידי משטרים אחרים.
מסע הסברה כזה חייב להבהיר מהו פשע מלחמה באמות המידה של התרבות האנושים של הזמן החדש. להוציא גברים, נשים וילדים מבתיהם ולירות בהם בבורות מוות זהו פשע מלחמה. לרכז אזרחים בבית כנסת ולהציתו על יושביו זהו פשע מלחמה; למנוע משבוי את זכויותיו המינימליות ולהתעלל שנים במשפחתו להותירם להתענות בחוסר וודאות זהו פשע מלחמה. במסע הסברה כזה אין להיבהל מדרמטיזציה, כי היא יוצרת את האפקט הרצוי ובמלחמה זאת על הלגיטימציה שלנו, צריך להשתמש בכל אמצעי שמצוי בארסנל.
צריך לחזור ולהדגיש כי ישראל פעלה בעזה כדי למגר טרור יום יומי שהופנה נגדה ללא הבחנה, וזה לא פשע מלחמה אלא הגנה עצמית לגיטימית. זה קו ההסברה שמאחוריו צריך להתכנס בעקביות נחושה.
מה שקורה בפועל דומה להתנהלות במלחמת לבנון השנייה - קודם יורים, אחר כך חושבים ובסוף בוכים. הופתענו (כמובן). הופתענו מהדוח, הופתענו מהמציאות שהדוח ייצר, שאחד מתוצריו (כצפוי) הוא התלונה שהוגשה בלונדון נגד שר הביטחון וזו כפי הנראה רק ההתחלה.
במקום למנוע את התבערה וליצור דעת קהל עולמית שתתמוך באמת שלנו, תוך ניהול מסע הסברה מתוכנן ושיטתי, עוסקים כמו תמיד בריכוז האנרגיה לכבות שרפות מקומיות, באמצעות התבטאויות ספונטניות וזגזוג הצהרתי של ההנהגה.
קוצר הרואי וחוסר היכולת של ההנהגה לתכנן מהלכים קדימה כדי למנוע פורענות בזמן, גורם לנו שוב ושוב להילחם על הגדרות.

תאריך:  02/10/2009   |   עודכן:  03/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנזק שבהיעדר עקביות
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מיהו מנהיג ???
צביקה .ג.  |  2/10/09 14:14
2
עצוב אבל כאלה אנחנו ל"ת
bzohar  |  2/10/09 16:08
3
מתווה תדיר בהסברה שלנו
ארז מפ"ת  |  2/10/09 19:20
4
כל כך נכון
ג.ד  |  2/10/09 20:27
5
מי שהחרים את" גולדשטיין"היה
dodel  |  3/10/09 14:45
6
אולמרט החרים ולא ביבי ל"ת
dodel  |  3/10/09 14:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי רז
עמרם מצנע, לאחר פעילות ענפה ומבורכת משך שנים רבות, מיוזמתך האישית, אתה יכול לפרוש, ו"לעשות לביתך", אלא שהפעם אני מעיז לקרוא לך לדגל    עת להפיח רוח חדשה ולהקים מפלגה חדשה
טובה ספרא
מספר אירועים משמעותיים יעצבו את העולם במהלך השנים הבאות    נשמע סיפורים מפתיעים של יציאה "מחושך לאור"    כלכלה: תחול התפתחות בכלכלת ישראל וכן התפתחות מפתיעה צפויה בטכנולוגיה    ועוד: תקופה קשה למעצמת העולם    תחזית הכוכבים לשבוע שבין 8.10.09-2.10.09
ד"ר אברהם בן-עזרא
אהוד ברק הפעיל בלקיחת הסיכון אינטואיציה ושיקולי כבוד - שהיה יורד לשפל המדרגה, לו היה חייב לבלות את ימיו במעצר, בהבל-פה של השופטת, והיו יכולים להיות לה מניעים רבים דווקא משום התערבות ממשלת בריטניה בנושא: לדוגמה - אנטישמיות, פרסום בינ"ל, יישום עקרונות משפטיים מעוותים ועוד
נסים ישעיהו
האתרוג נלקח פרי, ההדס והערבה נלקחים ענפים כי זה מה שהם יכולים לתת ורק הלולב המכובד, זה שמייצג את לומדי התורה, נלקח ענף צעיר שעדיין לא נפרצו עליו. למה לא לוקחים את פריו הטעים של התמר במקום ענף שאינו מייצג את טובו של העץ?
מנחם רהט
האם מדינת ישראל נולדה בחטא? האם היהודים ביצעו "טיהור אתני" נאצי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il