X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הארכיאולוג אהרונוביץ הזמנות לאירופה דיווח אירועים לחג הפרקליטות עוד תשתכנע מתנדבים להוטים מדי אגדות התקציב
▪  ▪  ▪
[צילום: אורית בורטניק, רשות הטבע והגנים]

מגייר הנבטים
בסיורו בחורבות העיר הנבטית בעבדת לאחר השחתתן, הכריז השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ שהמשטרה תעשה הכל כדי להגיע למי שפגעו בעתיקות.
"המסר שלי לכל מי שחושב לבוא ולפגוע באתר היסטורי של התרבות היהודית והעולמית הוא שלא נעבור על כך בשתיקה". והעולם המדעי כולו נותר המום ונפעם נוכח התגלית החדשה על התרבות היהודית של הנבטים.

גורם משכנע

כוח מוחלט משחית לחלוטין, ולכן שר המשפטים הציע שתפקיד התובע הכללי יופרד מתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, כדי שמי שמייעץ לשרים בשעות היום לא יהיה מי שיתבקש להחליט בלילה על העמדתם לדין.
אילו מישה חשין או דליה דורנר היו מציעים זאת, הייתה ההצעה ודאי מתקבלת במחיאות כפיים סוערות, אבל מכיוון שיעקב נאמן הציע זאת, מייד נזעקו נגדה כל "שומרי החוק" שלנו, בלי לדון בה אפילו, כשם שאילו דניאל פרידמן היה מציע את הדיבר "לא תרצח", היינו יוצאים מסיני עם 9 דיברות בלבד.
אבל הצעת נאמן תתקבל לבסוף. בטוח. איך אני יודע? נורא פשוט:
משרת התובע הכללי תהיה בתנאי שכר של נשיא בית המשפט עליון. 2 המשנים שלו יקבלו תנאי "צמוד לשופט בית המשפט עליון" ו-5 או 6 עוזרות המשנה שלהם תהיינה בדרגת "צמוד שופט מחוזי" לפחות. זה 9 משרות בכירות חדשות, 9 מכוניות צמודות, 18 סטז'רים ו-10 מזכירות אישיות, וכמו שאני מכיר את הפרקליטות ואנשיה - על שלל כזה הם לא יוותרו. נדמה לי שגם נאמן בונה על זה.

דיוק עובדתי

הממשלה עדין לא בונה כיום את תחנות הכוח הנדרשות לתצרוכת החשמל העתידית שלנו, ושר התשתיות הזועם עוזי לנדאו הגדיר כך את המצב: "פרויקט שהממשלה הגדירה כלאומי מקרטע שנים ארוכות במבוכי הביורוקרטיה הממשלתית, באופן שמציג את הממשלה כלוקה בחוסר אונים כרוני". מילים כדורבנות, אבל תיקון קטן: לא "מציג" אלא "משקף".

חוזרים להרגלים

רצועת עזה שוב יורקת אש. בממוצע בכל יום יש אירוע תקיפה, ירי טיל או פצצת מרגמה. לפעמים צה"ל מגיב נקודתית והמטוס פוגע (או לא) במשגרי הטילים, אבל הסצנריו ברור. יום אחד המטוס יפספס, יפגעו אזרחים ואנו נואשם.
הכי מוזר זה לשמוע את ההסברים של צה"ל שלחמאס יש אינטרס לשמור על השקט. אילו היה לו אינטרס כזה, היה נהייה שם שקט בתוך שניה ולא 30 מקרי ירי בכל חודש. ובכלל, הגיע הזמן שצה"ל וגורמיו יפסיקו לספר לנו מהם האינטרסים של הצד השני. אנו לא קונים יותר מצה"ל קונצפציות מה הצד השני צריך ואמור לרצות. זו שיטה שתמיד נכשלת. צה"ל מופקד על האינטרסים שלנו ובכללם מצוי הרעיון הבסיסי שלא לתת למישהו להתרגל לירות עלינו. אלה הרגלים רעים מאד (מבחינתנו). אז נא לכבות את האש הזאת עכשיו ומייד.

מה שזורעים - קוצרים

חוקרת ישראלית ממכון ויצמן מוזמנת כעת לאירופה, לטקס קבלת פרס נובל. היא בת 70 ואת הפרס היא מקבלת, כמו לפניה הפרופסורים אברהם הרשקו ואהרן צ'חנובר מהטכניון, על מחקרים שנעשו כאן בעבר, בימים שהמחקר והמדע קיבלו קדימות ומעמד בישראל. אנו קוצרים כיום את אחרוני הזרעים שנזרעו וטופחו כאן בעבר.
מאז העברנו את הקדימות המעמד (והמשכורות) למערכת הביורוקרטית של שופטים ופרקליטים. לכן בקרוב נתחיל לקצור את הזרעים. תראו איך בשנים הבאות אנו שוב נוזמן בקביעות לאירופה. לבתי הדין הבינלאומיים.

שני מתנדבים

שני אזרחים מתנדבים במשטרת התנועה עשו תורנות בפסח שעבר והבחינו במכונית שנשאה עליה מאחורה אופנים בלי שלט עם מספר הרכב כנדרש. הם עצרו מייד את הנהג ורשמו לו דוח, רק שאח"כ התברר שהנהג היה בעצמו שוטר שטען שהם משקרים כי כן היה תלוי מספר על מנשא האופניים, והוא התלונן עליהם. בסופו של סיפור המתנדבים הללו הודחו מהמשטרה וכעת הם זועמים וטוענים שהשוטר משקר ושזו בושה שככה מתייחסים למתנדבים.
יתכן שהשוטר משקר, אבל את המתנדבים הללו חובה היה להדיח מהמשטרה. נחמד שיש מי שמתנדבים לעזור למשטרה. זה חשוב להכוונת תנועה, להבטחת שלום הציבור, למעצר פושעים וזה תורם לכולנו. אבל כאשר אנשים מתנדבים למשטרה רק כדי שיוכלו ללבוש מדים ולעצור בחג משפחה שנוסעת לפיקניק בגלל שיש או שאין לה מספר על מנשא האופניים מאחורה, אז הם לא תורמים כלום. הם רק מטרידים ועוסקים בשטויות.
בדיעבד התגלה שיש גם הוראות קבע במשטרה שלא לרשום בחג דוחות כאלה ולהסתפק רק באזהרה. אז תודו שמתנדבים שהם פחות אינטליגנטים אפילו מהנוהל הבירוקרטי המרובע של המשטרה, הם לא בדיוק מציאה גדולה.

תוכנית אירועים

בכיכר המדינה בת"א התקיים בסוכות מרוץ אופניים. יום לפני האירוע צלצל הטלפון בדירות התושבים שגרים בסביבה, והמחשב המדבר של העירייה הודיע לדיירים על השינויים הצפויים בהסדרי התנועה, מהן שעות האירוע ואיזה רחובות יחסמו ולבסוף איחל חג שמח, התנצל על הטירדה ואף מסר מספר טלפון לבירורים וסיוע. כמה פשוט, כמה חכם, כמה יפה. תל אביב.
גם בירושלים יש אירועים, רק שהמידע עליהם נמסר ב-3 שפות: בערבית, ע"י המואזינים המבשרים מהצריחים באיזה רחובות במזרח העיר יזרקו היום אבנים ובאיזה סתם ידקרו בסכין. ביידיש, ע"י אברכי העדה החרדית שמודיעים באיזה חניון הם יקיימו השבוע את מהומות השבת, ובעברית, ע"י מכשירי הקשר של השוטרים שהובאו לעיר כתיגבור, והמטה שלהם מנסה להסביר להם באלחוט איפה נמצא הרחוב שחסום בגלל צעדת ירושלים, איפה הרחוב שנחסם בגלל הפגנת נאמני הר הבית, לאיפה לכוון את ההמונים שיוצאים מברכת הכוהנים, מה לעשות עם האוטובוס של מפגיני עיר שלום ולמה המכונית של ראש הממשלה מהבהבת וצופרת בצומת כמו משוגעת יחד עם 20 מכוניות של השב"כ.
ידיעת אנגלית או צרפתית אינה חיונית, אלא אם ברצונכם לשוחח אישית עם 3 הסהרורים התורנים שנזכרו דווקא היום שהם ישו, והם הולכים באמצע הכביש עם שלט וצלב גדול בדרכם להודיע על כך למתפללים בבית הכנסת הגדול.
עיריית ירושלים לא אשמה באי הדיווח לתושבים על כל האירועים הצפויים. מקבץ הזוי ומטורלל כזה אפילו מחשב מדבר לא מסוגל לעכל. בואו לראות. רק תעשו קודם ביטוח לאוטו.

תקציב חזק

כשקבעו לראשונה תקציב ממשלתי לשנתיים הועלה חשד שזה לא רציני. (למה תמיד חושדים בביבי?). עברו חודשיים וכבר עושים שינוי, מה שאולי לא מסביר למה תמיד חושדים בביבי, אבל תומך בזה סטטיסטית. בין היתר הממשלה החליטה לקצץ 300 מיליון שקל מתקציב הישיבות. ביידיש קוראים לזה בוקרא פיל מישמיש.
כשיגמרו את כל הבירבורים, ההצבעות, התיקונים וההעברות ויעשה החשבון בסוף 2010, אתם תגלו שהסעיף הזה עוד גדל ב-200 מליון. גיזרו ושימרו. יותר בטוח מהאג"ח של לבייב.

תאריך:  09/10/2009   |   עודכן:  09/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
שוטרים לא משקרים
תחת מסריאך  |  9/10/09 09:56
 
- לתחת ה"מסריח"
אבי גראונד  |  10/10/09 12:09
2
כסף וכוח הכי משכנעים
גרעפץ  |  9/10/09 10:53
3
תפקידו היועץ לא יופרד
אבירם ...  |  9/10/09 23:22
 
- אסור בשום אופן לפצל את היוע"מ
פרומה קושלוביץ'  |  10/10/09 20:47
4
מואזינים שמעודדים למהומות
זאב ז'בוטינסקי  |  10/10/09 16:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
המעיינות התרמאליים "גלרט" בבודפשט, ששמם יצא לפניהם בעבר לתהילת-עולם, מתגלים עכשיו במלוא כיעורם, עם מרבץ של סחי ורפש, ששומר נפשו ובריאותו רק ירחק מהם
עפר דרורי
תמורת תשלום של כארבע מאות שקלים ניתן לקלוט את הערוצים: 1, 2, 10, 33 ו-99 בחינם ללא תשלום חודשי לחברות הכבלים    למה מסתירים את המידע מהציבור?
יהונתן דחוח-הלוי
פעם נוספת מוטל צל כבד על מהימנות בצלם המחפה על עבר פלשתיני שנהרג כפעיל טרור פעיל שנהרג בעת שנלחם נגד צה"ל
ד"ר אברהם בן-עזרא
אין להסתמך על אישור מהנדס העיר או על אישור מכון התקנים או כל מעבדה מוסמכת בבדיקת הדירה או הבית - ייתכנו קיומם של ליקויים ואי התאמות לתקנות ולתקנים על-אף קיומם והצגתם של אישורי התאמה לתקן
עו"ד ערן יעקובוביץ
אם נפגעתם בתאונה והגשתם תביעה לביטוח הלאומי, אל תחכו לקביעת אחוזי הנכות מטעמו בכדי להגיש תביעה לחברת הביטוח    ילכו שניהם יחד, ורצו להזדרז עם שניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il