X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תחילתו של משבר כלכלי, כמו-גם יציאה ממנו - הינם שני מצבים המצריכים היערכות מחדש היציאה מן המשבר היא מקור להזדמנויות חדשות התנופה אליה המשק צפוי להיכנס, עשויה לשמש כגל חיוני, אותו חברות חייבות לנצל על-מנת לרוץ קדימה במלוא המרץ
▪  ▪  ▪
חוזרים לשגרה [צילום: פלאש 90]

ג'ון פ. קנדי אמר לפני עשרות שנים: "שינוי הוא חוק בחיים ואלה המתבוננים רק בעבר או בהווה, יחמיצו בוודאי את העתיד". משפט זה מקבל משנה תוקף בימים אלה, בהם החלו להופיע סימנים חיוביים המצביעים על כך שהמשק בכלל ושוק ההיי-טק בפרט, מתחילים להתאושש מהמשבר הכלכלי.
תחילתו של משבר כלכלי, כמו-גם יציאה ממנו - הינם שני מצבים המצריכים היערכות מחדש. בכניסה למשבר, ארגוני היי-טק רבים הבינו כי עליהם להתכנס לדיון כיצד להתנהל בימים של הידוק חגורה וכיצד להתמודד עם שאלות ארגוניות מהותיות הנוגעות לקיצוץ בהוצאות, צמצום מחלקות, קיצוצי שכר, או אפילו פיטורי עובדים. גם יציאה ממשבר מצריכה שינוי.
עתות של יציאה ממשבר הן, כמובן, "מועדים לשמחה". המשק יוצא ממיתון עמוק וחברות ההיי-טק אשר שרדו את המשבר הכלכלי, יכולות להביט קדימה ולתכנן מהלכים של חזרה לשגרה, חזרה לתקציבים קודמים, הוצאה לפועל של פרויקטים שהוקפאו, איוש תפקידים שצומצמו, גיוס עובדים או אפילו התרחבות או הקמת סניפים חדשים.
עם זאת, היציאה מן המשבר היא גם מקור להזדמנויות חדשות. התנופה אליה המשק צפוי להיכנס, עשויה לשמש כגל חיוני, אותו חברות חייבות לנצל על-מנת לרוץ קדימה במלוא המרץ. תנופה זו היא שתכתיב למשק את הקצב ועל כל מי שירצה להצליח בתחרות אותה היא מייצרת - יהיה להתאים עצמו לקצב זה. למעשה, נוצרת הזדמנות לתחרות חדשה. כל ארגון שירצה לבלוט בתחרות הזו ולמקם את עצמו בשורה הראשונה של ה"נבחרים" לצד מתחריו המשמעותיים, חייב יהיה בנקיטת צעדים לשם כך.
אחד הצעדים המשמעותיים הללו הם, ללא ספק, השימוש ביחסי ציבור. חשיפה תקשורתית אותה מייצרים יחסי הציבור, המבוססת על נוכחות קבועה ואינטנסיבית במדיה, היא תנאי הכרחי להישרדות ולהצלחה בתחרות החדשה שתיווצר במשק הצומח מחדש. משיכת שותפים חדשים, משיכת לקוחות חדשים, גיוס של עובדים איכותיים - כל אלה, מבוססים על החשיפה הזו.
יחסי ציבור בימים של התאוששות ממשבר, משמעותם דומה ל"להמציא את עצמי מחדש". ההזדמנות הנפלאה לה זוכים ארגונים, גם כאלה שנחשפו רבות בקרב קהלי המטרה שלהם בתקופת טרום המשבר וגם כאלה שלא נחשפו מעולם, הנאה כמעט חד-פעמית. התדמית הארגונית וההזדמנות לדחיפה חזקה קדימה - היא כעת.
כשהמשק כולו נהנה משגשוג כלכלי ומצמיחה, יחסי הציבור יכולים לשמש ככלי תומך עבור ארגונים מבוססים וככזה המשפר את המוניטין של ארגונים קטנים יותר ומתפתחים. זאת, באמצעות מיצוב וחינוך השוק. כשהכלכלה בעלייה, גם מצב הרוח הציבורי טוב וכשיש מצב רוח טוב, יש פתיחות רבה יותר לרעיונות חדשים.
ההתאוששות יכולה לשמש כקרקע פורייה לחדשנות ולעיסוק מחודש בנושאים בהם ארגונים עוסקים ולהזניק אותם קדימה. זאת, מכיוון שבאופן טבעי, כשהכלכלה יציבה יותר, יש התעניינות רבה יותר במוצרים, בפתרונות טכנולוגיים ובשירותים חדשים. החברות המייצרות ומספקות אותם, יכולות ליהנות כעת מהזדמנויות עסקיות משמעותיות, שלא נקרו על דרכן קודם למשבר.
"השורה התחתונה" של רווחים או הכנסות עדיין רחוקה מהעין, אמנם. אולם, אל לנו לקפוא על השמרים. יחסי הציבור המשמשים, לעתים קרובות, ככלי גמיש וחסכוני העומד לשירותה של האסטרטגיה הארגונית, הנם זרוע שימושית וחיונית של הנהלה בכל חברת היי-טק המבקשת "למנף" את השינוי לטובתה ולחדור במלוא העוצמה אל תוך הפתח שיוצר השוק המתחדש. חשוב שיחסי ציבור אלה יהיו חלק מהתכנון האסטרטגי העתידי של החברה, ויעלו בקנה אחד עם היעדים העסקיים שלה.
היום, יותר מתמיד, יש לנהל יחסי ציבור טקטיים, חכמים, גמישים וחסכוניים. כיוון שחברות היי-טק פועלות בסביבה תחרותית, המשתנה במהירות, חשוב שגם יחסי הציבור יגיבו לסביבות משתנות אלה. תוכניות ארוכות טווח שתוכננו שנה מראש בתקציבים מופרזים הן נחלת העבר, כיוון שהיכולת לצפות בוודאות מה יקרה ב-12 החודשים הבאים בשוק הנוכחי, הינה אשליה. לכן, חברות אשר יפנימו את מהות השינוי שעובר השוק, על כל היבטיו, יבינו כי זה הזמן "לחמם מנועים" ולנקוט בצעדים יצירתיים, שיקדמו אותן מול מתחריהן ויובילו אותן לקראת התקופה העסקית החדשה.
"אי-שפיות היא לעשות את אותו הדבר שוב-ושוב ולצפות לתוצאות" (אלברט איינשטיין).

כותבת המאמר הינה מנהלת משרד יחסי הציבור Media-PR, המתמחה בייעוץ תקשורת ויחסי ציבור לחברות הייטק.
תאריך:  12/11/2009   |   עודכן:  13/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מירוץ החל - הסוס של מי ידהר מהר יותר?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
השמאל מנכס לעצמו את מורשת רבין, לאחר שזייף ועיוות אותה    הידעתם שרבין לא הסכים לוותר על גוש קטיף או ירושלים וחשב על ישות פלסתינית קטנת מימדים? למה שתדעו, אם שטפו לכם את המוח במורשת מדומיינת - מבית מדרש ההזיות של השמאל?
רו"ח חננאל ובר
במישור האישי, לקאוס יש השלכות חשובות ביותר    על כל אדם לדעת שלמעשו יש חשיבות גדולה מאוד, כי לכל מעשה חיובי ושלילי יש השפעה גדולה ביותר על שרשרת אירועים שכיוונה יכול להיות לטוב או לרע, וגם לעבור מהמישור האישי הפוקד יחידים בלבד, למישור הלאומי המשפיע על החברה כולה
יוסף עברון
ערב ההינתקות קרא שאול ("בית לא עוזבים") מופז "לא לנסיגות חד-צדדיות"    מאז הוא נסוג חד-צדדית, גם מגוש קטיף, גם ממפלגתו, וגם מעמדותיו הקודמות    ומהו הפרס הנכסף? תקווה לכתר!
עו"ד משה גולדבלט
פרטיותו של אדם נפגעת על-ידי כלי תקשורת    באיזה מסלול תביעה יבחר? האם במסלול של תביעה מכוח איסור לשון הרע או שמא במסלול של תביעה מכוח חוק הגנת הפרטיות? ההגנה המשפטית על הזכות לפרטיות במשפט הישראלי - דלה, חלשה, עלובה ואינה מספקת
צ'אק קליין
פתיחת משרד בארה"ב מחייבת כוח אדם מנוסה    גיוס מנהל אמריקני בכיר הוא צעד מרכזי לקראת הצלחת חברת-הבת באמריקה, ולכן השקעת זמן ומאמץ במציאת המנהל הנכון עשויה להניב פירות יפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il