X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרצח המחריד בבסיס הצבאי בארה"ב צריך להבהיר למערב כולו בפני מה הוא עומד
▪  ▪  ▪
מנסה להתחבב על המוסלמים, אך טועה. אובמה [צילום: AP]

עברו שמונה שנים מאז הפיגוע במגדלי התאומים, ולבית הלבן נכנס בינתיים נשיא המחפש דרך להתקרב לעולם המוסלמי ולפייס אותו. גם באירופה הולכים ונשכחים הדי הפיגוע בלונדון והמהומות בפריס, והחיים נמשכים כרגיל.
הבעיה של דעת הקהל ושל מקבלי ההחלטות בארצות המערב, היא התייחסותם למנהיגי מדינות האיסלאם על-פי אמות המידה הנהוגות בדמוקרטיות המערביות.
וכאן הטעות הרת-האסון: מנהיגים אלו לא נבחרו בדרך דמוקרטית, מניעיהם אינם דווקא טובת אזרחיהם ופיתוח מדינותיהם, ודרך קבלת ההחלטות שלהם שונה מזו הנהוגה במשטר דמוקרטי. במדינות היותר קיצוניות, השליטים וכהני דת המנחים אותם, פועלים על-פי עקרונות דתיים הזרים לאומה נוצרית, אשר בה בדרך כלל יש הפרדה בין דת ומדינה.
אמות מידה קיצוניות אלו רואות באיסלאם את הדת הנכונה היחידה, שראוי היה להשליטה, אילו רק ניתן, על כל שאר העולם הכופר. לשם כך אין האיסלאם הקיצוני בוחל בשום אמצעי, החל מהשתלטות דמוגרפית והפצת ערכי הדת והאידיאולוגיה - וכלה באמצעי טרור, כלומר השמדה פיזית של כל מי שנחשב כאויב. שיטות אלו ננקטות גם כלפי פלגים מוסלמים יריבים. הפרת הסכמים, בריתות והתחייבויות הן דבר מותר ומקובל בעיניהם, כמו גם שימוש בתעמולה כוזבת, בשקרים ובסילוף ההיסטוריה.
מדינות המערב, הנאלצות לעמוד מול כל אלו, מנסות לפעול בדרכים דיפלומטיות מקובלות, וגם כשהן מפעילות אמצעי אכיפת חוק או כוח צבאי הן מקפידות לשמור על כללי המשחק ההוגנים. כל חריגה (כמו למשל אפליית נכנסים על בסיס מוצאם, החזקת הכלואים בגואנטנמו, הפצצות לא מידתיות על מרכזי טרור וכדומה) זוכה מיד לתגובות וביקורות של חסידי זכויות הפרט במדינותיהם.
הגיע הזמן שהמדינות הנאורות יבינו מה שכבר ידוע לנו, הישראלים, כי הטרור האיסלאמי שונה מכל מה שידענו עד כה, ולכן חייבים האמצעים הננקטים נגדו להיות בהתאם.

תאריך:  12/11/2009   |   עודכן:  13/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חגי אשלגי
רק קיומו של קודקוד אחד ויחיד בראש ההירארכיה יכולה להבטיח אחידות בהתנהלות המשפטית של המדינה    אם אין לקודקוד די זמן - יש לסייע לו להתנהל טוב יותר    הפתרון איננו פיצול    הפתרון הוא ניהול
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
לעתים נקבע שווי הרכישה על סמך ירושה מלפני שנת 1981    יש אפשרויות לתכנון מס נבון גם במצב זה
עידית רוזנברג
תחילתו של משבר כלכלי, כמו-גם יציאה ממנו - הינם שני מצבים המצריכים היערכות מחדש    היציאה מן המשבר היא מקור להזדמנויות חדשות    התנופה אליה המשק צפוי להיכנס, עשויה לשמש כגל חיוני, אותו חברות חייבות לנצל על-מנת לרוץ קדימה במלוא המרץ
אליקים העצני
השמאל מנכס לעצמו את מורשת רבין, לאחר שזייף ועיוות אותה    הידעתם שרבין לא הסכים לוותר על גוש קטיף או ירושלים וחשב על ישות פלסתינית קטנת מימדים? למה שתדעו, אם שטפו לכם את המוח במורשת מדומיינת - מבית מדרש ההזיות של השמאל?
רו"ח חננאל ובר
במישור האישי, לקאוס יש השלכות חשובות ביותר    על כל אדם לדעת שלמעשו יש חשיבות גדולה מאוד, כי לכל מעשה חיובי ושלילי יש השפעה גדולה ביותר על שרשרת אירועים שכיוונה יכול להיות לטוב או לרע, וגם לעבור מהמישור האישי הפוקד יחידים בלבד, למישור הלאומי המשפיע על החברה כולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il