X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסלול חייהם של בני הנוער מלווה בסבל רגשי פיזי מתמשך ולכן הם פונים לשימוש באלימות, אלכוהול, סמים ועוד בכדי לפתור את המצב, עלינו כחברה לנסות ולהבין כיצד לבנות את חיינו בצורה שתהיה שלווה, רגועה ובריאה יותר חיים בריאים מקטינים באופן משמעותי את הסבל האנושי
▪  ▪  ▪
מדחיקים את הסבל [צילום: פלאש 90]

שאלה
למה הנוער, מתנהג כמו שהוא מתנהג כיום?
תשובה
כיום הנוער, כמובן שלא כל הנוער, שותה אלכוהול, מעשן, משתמש בסמים למיניהם, מקיים יחסי מין, משקר, אלים, מתדרדר ברמת הלימודים, מתאבד ועוד, וכל זה מתחיל מגיל עשר, והגיל יורד ויורד.
למה זה קורה לנוער?
התשובה היא, כי הנוער של ימינו סובל. לכן, הנוער צריך את האמצעים שציינתי כדי להדחיק את הסבל שבו. הוא סובל בכל היבט שלא נסתכל על החיים שלהם, אם זה בתא המשפחתי, אם זה בתינוקיה, בפעוטון או בגן, אם זה בבית-הספר, אם זה מבחינה חברתית, ואם הנער בוחן את מה שמחכה לו בעתיד, אז הכל מבלבל ומפחיד אותו...
אם זה מבחינת המדינה, אם זה מבחינה ביטחונית, אם זה מבחינה קפיטליסטית, אם זה בצבא, אם זה לאחר השחרור, ואם זה בלימודים הגבוהים, אם זה בחיפוש אחר פרנסה, ולאחר מכן אם זה בחיים, בזוגיות, משפחה וילדים, אז הכל מבלבל ומפחיד.
אבל עיקר הסבל של הנוער כיום נובע מהבחינה הרגשית ואורח החיים שנובע מכך, כלומר, מסלול החיים של הנער, ומה שמחכה לנער בהמשך חייו, הוא מסלול של סבל רגשי פיזי מתמשך.
מציאות זאת מבלבלת ומפחידה את הנוער כיום. כאשר הנער, ולא רק הנער, כל בן אנוש מבולבל, מפוחד וסובל הוא מחפש את הדרך הייחודית שלו לא לסבול, כדי להשכיח ולהדחיק את הסבל הקיים בו. לכן, הנוער בונה לעצמו מציאות דמיונית שאליה הוא שואף לברוח, וכדי לממש זאת, הוא צורך ומתנהג בהתאם למה שציינתי קודם.
למה?
הנוער שסובל כיום, משקף את התפרקותה של הזוגיות והתא המשפחתי במתכונת הנוכחית. התפרקותה של הזוגיות והמשפחה, משקפת את התפרקותה של החברה.
כלומר, כל הקריטריונים לבנייה עצמית ובנית הזוגיות, משפחה עם ילדים ושושלת, והחברה שנוצרה עקב כך, ושיצרה לעצמה מציאות אידיאולוגית מסוימת, קריטריונים אלו הם שגויים, מצב זה מוביל לחיים של סבל, אבל בעיקר להתפרקותה של המשפחה והחברה, ומי סובל, כולם, אבל בעיקר רואים את זאת על הנוער שמסתובב בעיקר ברחובות ובמועדונים.
מה הפתרון?
כדי להבין למה זה קורה, צריך להבין מה מהות ומטרת החיים, אבל בעיקר להבין מה מהות ומטרת הזוגיות, הקמת המשפחה, ולמה מביאים ילדים לעולם? אבל, בעיקר חשוב להבין איך לבנות את עצמנו, כך שנהיה רגועים, וחיינו יהיו שלווים.
חיים רגועים ושלווים הם חיים בריאים. כלומר, הגוף הפיזי האנושי צריך חיים שהם בעלי סדר ושיגרה, שזהו אורח חיים אחר מהידוע כיום. חיים בריאים, מקטינים באופן משמעותי את הסבל האנושי, כמובן שתמיד יהיה מה לשפר, אבל חשוב שהבסיס יהיה איתן, אחרת הכל מתפרק.
כאשר כחברה נבין זאת, נדע איך לגרום לכך שהתינוק, הילד והנער, ילמדו ויחקו את הוריהם באופן מכוון, כך שילדיהם יהיו בריאים ולא יסבלו במהלך חייהם. כאשר נגיע לשלב התפתחותי מתקדם זה, הסבל של הנוער, ובעצם של כולנו כחברה יקטן באופן משמעותי, להבנתי.
מסקנה:
הנוער כיום סובל. כדי להדחיק את הסבל, הנוער בחר לעצמו את דרכיו משלו למנוע זאת מעצמו. דרכיו של הנוער, כדי למנוע את הסבל הן רבות ומגוונות.
לכן, אם ההורים רוצים לשמור ולהגן על ילדיהם, הם צריכים להשגיח עליהם, ולא לסמוך ולהשאיר זאת לגורמים אחרים.
סיכום:
לפני שמביאים ילד לעולם, צריך להבין מה מהות ומטרת החיים. כמו-כן, צריכים ההורים להבין מה מהות ומטרת הזוגיות, המשפחה, ולהבין איך מגדלים את הילדים שמביאים לעולם, ומהות יצירת השושלת.
ללא ההבנה לנושאים שציינתי, וללא כיוון נכון, החיים של כל המעורבים הופכים להיות בלתי נסבלים ואינם בריאים.
המסר:
הרגשות הפנימיים שבנו, הם הגורם הבסיסי והעיקרי לכך שבן האנוש סובל, כולל הנוער כיום. הרגשות הפנימיים הם, גם הרגש הטוב וגם הרגש הרע, רגשות אלו קיימים בכל בן אנוש, בשלב זה. שלב התפתחותי מתקדם יותר, יהיה כאשר בן האנוש ילמד איך להיות רגוע.
רוגע הוא מצב שבו בן האנוש אינו מפעיל את רגשותיו הפנימיים, לא את הרגש הטוב שבו, ולא את הרגש הרע שבו, הקיים. כאשר בן האנוש הוא רגוע, רציונלי ומתייחס למהות ומטרת חייו באופן ענייני, הוא מחובר לעצמו, וזו זהותו האמיתית.
כאשר בן האנוש מחובר לעצמו, לזהותו האמיתית, היכולת שלו לתרגם את המציאות האמיתית שבה הוא חי, נעשית באופן ברור יותר, הן מהבחינה האבולוציונית, קוסמית ורוחנית.
כאשר נבנה את עצמנו לכך, וגופינו הפיזי יהיה מכוון לכך, נוכל לגדל נוער רגוע יותר שחי בשלווה, ואשר אינו סובל. אבל, בעיקר בריא יותר, להבנתי.

תאריך:  18/11/2009   |   עודכן:  18/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כאשר ידיעות אחרונות מחליט להסית נגד תלמידי ישיבות ההסדר, הוא לא נותן לעובדות לבלבל אותו - אפילו אם הוא עצמו מפרסמן
ראובן לייב
אחרי מעורבותו הכושלת במינויו הקצר של בר-און ליועמ"ש, קיבל רה"מ רגליים קרות והפקיד את מינוי היועץ בידי ועדה משפטית מוסמכת
ד"ר אברהם בן עזרא
אדם הרוצה לבנות בית או לבצע שינויים ותוספות בדירתו, יודע כי מולו ניצבים שני גורמים עיקריים: רשות התכנון הציבורית, שהיא מורכבת ממהנדס העיר/המועצה וממשרד הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה - מצד אחד, ואדריכל/מהנדס מהסקטור הפרטי - מצד שני
איתן קלינסקי
לפני ארבעים שנה הקימו קבוצת מתנחלים "דוכן לממכר משקאות" בחברון    הדוכן תפח למימדים מפלצתיים, שעוד יתפוצצו לנו בפרצוף באם לא נשכיל להבין מדוע כפיית מיעוט יהודי על רוב ערבי מסוכנת ואינה מוסרית
ד"ר אברהם שלום
פרקליט המדינה הפיץ מכתב לכל עובדי הפרקליטות נגד השר הממונה    הרושם המתקבל מקריאת המכתב אינו של קריאה לתיקון אלא מאבק על שררה    המכתב הארוך חוזר שוב ושוב על הקביעה כי הפיצול רע, והמצב הקיים טוב, אבל אין בו ניתוח משכנע    טיעוניו פשטניים ואינם משכנעים, סגנונו מתיש את הקורא בלהג אין קץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il