X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קבוצה לא גדולה של שופטים בעצם מנהלת את המדינה אם בג"צ לא ייחסם, הוא ימשיך וינצל את חולשת הממשלה והכנסת ויכתיב דעותיו
▪  ▪  ▪
המנהלים מבג"צ
זו אולי טריפה אך זו כנראה נבלה
אלכס נחומסון
על שלושה חטאי הבג"צ ועל ארבעה לא אשיבנו * הוא נמנע מריסון משפטי והתערב כמנהגו בהחלטה של המחוקק, הוא עצר מיזם שעשוי היה להקל על עומסי השב"ס ולשפר את תנאי הכליאה והוא גרם לנזק כספי של מאות מליוני שקלים לקופת המדינה.
לרשימה המלאה

מה שטוב למאושפזים סיעודיים טוב גם לאסירים
אבנר זילברמן
אם נניח לרגע בצד את העובדה שבג"צ שוב, כהרגלו, התערב בעניין לא שפיט, הרי שגם החלטתו לגופה תמוהה * תשלום למוסד פרטי מטעם המדינה לפי ראש אינו חדש, ואינו מזיק
לרשימה המלאה

החורף הגרעיני
אהרון רול
הקורא הממוצע יסיק וודאי מכותרת המאמר כי המדובר בסכנה הגרעינית האירנית ולא היא, המדובר כאן הוא בסכנתו של בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ, למשטר הדמוקרטי במדינת ישראל
לרשימה המלאה

במדינת חלם החליטה הממשלה לשדרג את נושא הכליאה וגם לחסוך בתקציבי המדינה. המומחים נסעו לחו"ל כדי להתרשם וללמוד מניסיונן של מדינות אחרות בעולם בהן פועלים בתי כלא מופרטים. ועדות ישבו, דנו והחליטו, שהפתרון אותו יש לנסות, הוא הקמת בית כלא פרטי - מופרט, שיוקם על-ידי משקיעים פרטיים, שיפעילו אותו על-פי תקנים מחמירים, שייקבעו על-ידי הרשויות המוסמכות.
כמקובל במדינת חלם, הנושא הובא לאישור הכנסת והממשלה. הביורוקרטיה פועלת בצורה מסודרת ולאחר אינספור ישיבות ודיונים מתפרסם מכרז בו מפורטות דרישות הסף מהמשקיע, המפרט הטכני של המבנה ושל האביזרים הטכניים, שיאפשרו תנאי חיים סבירים לכלואים מבלי להפחית את דרישות הביטחון והבטיחות. המומחים גם מפרטים, לאחר דיונים מעמיקים ולימוד הניסיון שהצטבר בעולם, את שיטות הטיפול בכלואים, תזונתם ולבושם עד לפרטי פרטים. גם נקבעות, כמובן, הדרישות לרמתם, להשכלתם ולהכשרתם של המנהלים וסגל הסוהרים של המתקן החדשני בתחומו.
הימים חולפים והשנים עוברות. ועדת המכרזים, הכוללת את נציגי כל המשרדים והגופים הרלוונטיים, בוחרת את היזם אשר מתחייב להקים את המבנה ולציידו, לגייס ולהכשיר את הסגל וכמובן לתפעלו על-פי העקרונות והמפרטים שנקבעו. הכל בפיקוח הרשויות.
מיליונים רבים הושקעו בפרויקט החדשני, שהיווה מקור גאווה למשרד ביטחון הפנים ובפרט לשירות בתי הסוהר, אשר הפך אותו מוקד עלייה לרגל לכל מי שאכיפת שלטון החוק והטיפול באסירים ושיקומם חשובים לו.
כרגיל, במדינת חלם, שהכסף הציבורי בה, כידוע, אינו מוגבל, שום דבר לא הולך חלק. ביום בהיר אחד מתעשתים "יפי הנפש", אשר ניסו ולא הצליחו לעצור את הפרויקט בשלבים הראשונים שלו והחליטו להתחכם. מה שלא הצליחו בדרך הדמוקרטית בצינורות המקובלים, יצליחו, אולי, לעשות באמצעות הבג"צ, אשר "מחפש" נושאים באמצעותם יוכיח לכנסת ולממשלה בעצם מי שולט ומי מנהל את מדינת חלם. ביודעם את גישתו של הבג"צ, אשר מוסמך לבטל החלטות כנסת מבלי לקחת שום אחריות על תוצאות החלטותיו, פנו המתנגדים לבג"צ כדי שיבטל את הפרויקט.
לאחר "סחבת" של שנתיים וחבלי לידה ארוכים, במהלכם התקדם הפרויקט עד לסיומו, "נולד" אחד מפסקי הדין השערורייתיים בתולדות המדינה. בג"צ החליט לבטל את הפרויקט, למען שמירת כבודם של האסירים, שאין זה ראוי כי גורם פרטי יטפל בהם ועוד ירוויח על גבם כסף מתקציב המדינה.
בג"צ שכח את בתי החולים הפרטיים, את המוסדות הטיפוליים הפרטיים לילדים ולנוער ולנגמלי סמים, את בתי האבות הפרטיים ועוד, אשר ניזונים מתקציב מדינת חלם. האם כבודם של המטופלים בהם נחות מכבודם של האסירים? במיוחד, כשברור לכל בר בי רב, שאם היו נותנים לאסירים לבחור בין שהייה בבתי הכלא הוותיקים עם הצפיפות הנוראית והתנאים הסניטריים הקשים, הרי שרובם לפחות היו בוחרים בבית הכלא החדשני והמרווח.
האם לא מזיזים לבג"צ סכומי הכסף האדירים שתיאלץ המדינה לשלם ליזמים שעמלו והקימו כחוק את הפרויקט האדיר הזה? כסף שיכול היה להתווסף לסל התרופות ולאפשר לחולים המתים כיום להתרפא? האם בג"צ מתכוון לערער את כל המערכת הדמוקרטית בישראל שמושתתת, לטוב ולרע, על הכנסת שנבחרה על-ידי העם ומייצגת אותו ועל הממשלה?
אין לי ספק שאם לא ייחסם הבג"צ, אשר נטיותיו ודעותיו נחשפו, גם במקרים אחרים, כלא תואמות, בלשון המעטה, לאלה של רוב העם, הוא ימשיך וינצל את חולשת הממשלה והכנסת ויכתיב את דעותיו גם במקרים ובנושאים רבים אחרים.
התוצאה תהיה, שבעצם קבוצה לא גדולה של שופטים, אשר לא נבחרה על-ידי העם, בעצם מנהלת את מדינת חלם.

תאריך:  22/11/2009   |   עודכן:  22/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך מתנהלת מדינת חלם ומי הם מנהליה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
דורית בייניש ועדנה ארבל מנהלות
לנו את המדינה  |  22/11/09 15:27
2
מדינת חלם
אבי אלעזר  |  22/11/09 16:02
3
מדינת חלם
בן משה  |  22/11/09 16:09
 
- על הכנסת לחוקק חוק פיזור בג"ץ
מנכ"ל תנובה  |  22/11/09 19:30
4
מי מנהל את מדינת חלם
בונמו  |  24/11/09 06:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
ספי קיני
כך על-פי מדד השחיתות שיוצג בכנס שדרות    המפלגות הפוליטיות הן הגוף שנתפס כמושחת ביותר    צה"ל ומערכות הביטחון והבריאות כנקיים משחיתויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il