X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כתמיד, ראש ממשלת ישראל, הנבחר, מנסה לא לשאת באחריות קבלת החלטות הרות גורל, שמאפיינות כל מנהיג, בתורו שכזה בנימין נתניהו מחליט כל פעם, מחדש, לא להחליט, זו התמונה שהצטיירה אז, עם קבלת דוח גולדסטון, וזו גם התמונה, שמצטיירת, בעסקת שליט
▪  ▪  ▪
הזהו מנהיג? מעדיף שלבני, מופז, חמאס וגולדסטון יקבלו החלטות עבור [פלאש 90]
המעניין בהצעת נתניהו, הוא החשוב לו בה – השתתפות ציפי לבני ומופז בקבלת ההחלטה בעניין שליט, והצטרפות לשביעייה, שתכריע את גורל העסקה. אכן, הריח שנדף, הדף את ההצעה ע"י ציפי לבני וחבריה למפלגה, שככל הנראה, הריחוהו והבינו כי בנימין נתניהו לא רוצה לשלוף את דחיית ההצעה החמאסית לבדו, והחליט לא לקבל את האחריות על "שליפת ההחלטה", ללא יריביו, שהביאו אותו למבוי סתום מעין זה.

משחקי תפקידים
ענבל בר-און
ביבי אינו יכול להחליט בנוגע לגולן, הפלשתינים או שליט * את ההחלטה הוא מגלגל לפתחנו * אחרי ששילח בנו, כמובן, את השוטים והעקרבים של תוכנית ויסקונסין * הטור של ענבל בר-און (4) * עבדים נהיה (9)
לרשימה המלאה

והנה שוב פעם, הוא "הכניס עצמו" לסיטואציית האחדות הלאומית, המביכה, לכאורה. גם הפוליטיקאים ההוליוודים ביותר קיבלו החלטות - תשלוף כבר.
עסקת שליט אינה חדשה למדינת ישראל. כבר שנים הוא נמצא בשבי, ומדי שנה עולות הצעות אלו ואחרות, מכל עבר. מו"מ על שחרורו כבר נוהל גם קודם לכן, רשימות הועברו ושמותיהם של אסירים לא השתנו, רק גילם הלך וגדל. שביעייה, שישייה או חמישייה אינה משנה את אותה החלטה, הנמצאת, כבר מזמן, במגירות הממשלה. השאלה היא - מי ישלוף את אותה החלטה הדוחה שחרור אסירים ופגיעה עתידית באזרחי המדינה? האם זה בנימין נתניהו? עד עכשיו - נראה שלא, ויכול להיות שבצדק.
בינינו לבין עצמנו, אנו מודעים לגודל האחריות הנדרשת "לקבלת" החלטת שחרורו או הפקרתו של גלעד שליט, כמי שנפל בשבי במדי צה"ל. אך דווקא לכך נועדו מנהיגים להנהיג. בנימין נתניהו, כנראה, אינו רוצה לקחת על עצמו את אחריות "התרשלותם" של מנהיגים קודמים. יכלו לשחרר את גלעד שליט עוד בימי מבצע עופרת יצוקה, כאשר קלף המיקוח היה בידי ממשלת קדימה ומדינת ישראל, אולם אלו, גם העדיפו לא להשתמש בקלף זה, והעדפה זו כמוה כהפקרה. הסיבה שמניעה היום את הליכוד, הניעה קודם את קדימה - שיקולים פוליטיים גרידא, לשמירה על "אמון ציבורי" כולל.
המפלגה שתשלוף את ההחלטה המכרעת, תירה לעצמה ברגליים, כך נראה הדבר, בתוך המערכת הפוליטית הפנימית, ומי שעומד בראשה, יאבד את רגליו, ובזה אף מנהיג לא יחפוץ. אבל, זה לא מצדיק שום משחק פוליטי; עינויים של משפחות שכולות; גרימת סבל למשפחת שליט; כל אלו לא יוצדקו, גם בדיעבד. ובטח לא כדי לממש אינטרסים מפלגתיים אישיים, למיניהם.
הצעתו של בנימין נתניהו לציפי לבני, יו"ר קדימה, להצטרפות לקואליציה והקמת ממשלת אחדות, העלתה תמיהות רבות, ונדפה ריח מסריח. דווקא, בימים בהם התיישבה "השביעייה", בחר נתניהו להתעסק בצירופם של ח"כים ממפלגת קדימה למפלגתו, בהבטחות אלו ואחרות, הצעה שעלתה על שרטון. המעניין בהצעת נתניהו, הוא החשוב לו בה - השתתפות ציפי לבני ומופז בקבלת ההחלטה בעניין שליט, והצטרפות לשביעייה, שתכריע את גורל העסקה. אכן, הריח שנדף, הדף את ההצעה ע"י ציפי לבני וחבריה למפלגה, שככל הנראה, הריחוהו והבינו כי בנימין נתניהו לא רוצה לשלוף את דחיית ההצעה החמאסית לבדו, והחליט לא לקבל את האחריות על "שליפת ההחלטה", ללא יריביו, שהביאו אותו למבוי סתום מעין זה. והתוצאה ככל תוצאה - בנימין תסתדר.
לאחרונה, הסוגיות המונחות על שולחנה של ממשלת ישראל, אינן סוגיות של מה בכך, והתחמקות מקבלת החלטות בהן, יכולה להערים קשיים על מדינת ישראל ואזרחיה ולהובילם לעמידה בפני התמודדות עם סוגיות הרבה יותר קשות, שגם קבלת החלטות אמיצה בהן לא תסייע. סוגיית שליט היא אחת מכמה, ביניהן, הסוגיה האירנית, הטורקית, האמריקנית והפלשתינית, הלא אין בכך בכדי להדליק מנורה אדומה, אצל "מקבלי ההחלטות" אם ישנם, כאלה.
לקבל שלוש דחיות להצעות יזומות, ברצף, אינה משימה קלה למי שחושב שמפתחות השלטון בידו, כך קרה בהתמודדות הממשלה עם דוח גולדסון, בדחיית קדימה את הצעת ההצטרפות לממשלת אחדות, ולאחרונה, בדחיית חמאס את הצעת ישראל, לשחרורו של גלעד שליט, ואין מי שילמד ויפיק לקחים, המשחק של משיכת זמן, והתחכמויות מיותרות יביא בסופו של יום, לבכי מר, הן למערכת המנהלת את ענייני האזרחים והן לאזרחים עצמם.
לא למותר להניח, כי בנימין נתניהו התאכזב "מיריביו", שהביאו אותו להתמודדות עם מכשולי העבר, אם מעופרת יצוקה ועד דוח גולדסטון, ואם מעופרת יצוקה ועד גלעד שליט, אבל גם, לא למותר לציין, כי מישהו אמור לקחת אחריות, לגורל המדינה ואזרחיה, והאמור הזה - הוא ראש ממשלת ישראל, לצערו. הגיע הזמן להפסיק להעביר את תפוח האדמה הלוהט לאחרים, לבל יתקרר.

תאריך:  30/12/2009   |   עודכן:  30/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו החליט לבד שלא להחליט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הוא צודרק.
מורה נבכים  |  30/12/09 17:08
2
מה ההיסטריה?
אלכס מראשון  |  30/12/09 19:24
3
ביבי הכי טוב עושה , כשלא עושה.
אליהו חיים  |  30/12/09 22:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
השנה האזרחית החדשה תחל כאשר כוכבים מסוימים בנסיגה, אך הנסיגה תביא להצלחה    ועוד: תחזית שנתית לילידי כל המזלות
קרן אלמוג
האם אנו מבחינים בכל מה שקורה מסביבנו? האם הקליטה החושית שלנו תלויה רק בתקינות איברי החישה? האם יש דבר כזה מציאות אובייקטיבית?
ד"ר אברהם וולפנזון
התגייסותו של 'הארץ' למען 'ישראל היום' אינה לשם שמי-חופש הביטוי    ובכלל, על ראש חוסר-האיכות בוער כובע החרדה מירידה בתפוצה
אלכס נחומסון
האם נציגי האומה האיסלאמית וגרורותיה בשמאל, למרות מעמדם הבלתי ניתן לערעור כשוחרי הדמוקרטיה מקדם, תוכם אינו כברם?
אהוד בן עזר
איך מיד איבדה התקשורת הישראלית עניין בשרון לאחר שהרגה אותו בעודו ממשיך לחיות? ומה קרה לכל טחנות הצדק המשפטיות והעיתונאיות, שבמידע עליהן טירטרו אותנו הכותרות יום-יום? – הן נמוגו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il