X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה משמעות הביטוי "שנה אזרחית" מהו השיקול האמיתי של צה"ל מאחורי מונחי הקב"א והדפ"ר כיצד עבדה הטלפתיה בשרות מעצרו המתוקשר של ראש-עיריית בת-ים
▪  ▪  ▪
סילבסטר בתל-אביב

"שנה אזרחית חדשה"
נו, אז איך חגגתם את השנה "האזרחית" החדשה והסילבסטר? סביר להניח שאלה אשר עשו זאת נהנו, אכלו ושתו כיד המלך. לבטח גם הגנבתם נשיקות לאלה הקרובים וגם הרחוקים, כי העיקר היא הנשיקה. בדיוק בשעה 00:00, ככל הנראה, הרמתם גם כוסית שמפניה משובחת והחלתם אחד לשני "שנה אזרחית טובה".
אין לי ולו טענה אחת כלפי אלה החוגגים אלא נהפוך הוא: מי שמוצא סיבה לחגיגה, לשמחה, שיעשה זאת בכיף מבלי להטות אוזן לכל מיני מומחים המתיימרים לדעת מה טוב ומה לא טוב לאחרים, או להוכיח, באמצעים "מדעיים" מופרכים, עד כמה אסור לחגוג סילבסטר.
מה שמעניין אותי וגם מסקרן, מיהו ממציא הביטוי האולטימטיבי "שנה אזרחית"? בכל שנה מחדש אני שואל את עצמי שאלה זו ואין לי מענה עליה. אם יש שנה אזרחית, ודאי יש שנה שאינה אזרחית, או חלילה, שנה צבאית. עד ששמעתי את הביטוי "שנה אזרחית", הייתי בטוח שכל לוח שנה הוא דווקא קשור לדת. הלוח היהודי הוא לוח דתי מובהק, הלוח הנוצרי הוא הלוח הגריגוריאני על שם האפיפיור ששינה את הלוח היוליאני, וכך גם לוח השנה המוסלמי.
העובדה שאלה לוחות בעלי תשתית דתית אינה ניתנת להכחשה, אז מאיפה, לעזאזל, הביטוי "שנה אזרחית? ומה קורה עם מי שאינו אזרח ורק תושב, אסור לו לחגוג את השנה האזרחית? לא ברור.
כאשר כותבים המחאות לבטח כותבים את התאריך לפי הלוח האזרחי ולא הלוח העברי. כך בכל מסמך שבו חייב להופיע תאריך, נוהגים, לרוב, לכתוב את התאריך האזרחי.
רצוי להיגמל לנוהג אזרחי זה ולעבור רק ללוח העברי - יהודי, כיאה למדינה המכבדת את עצמה. לא מן הנמנע שכמה מהמחוקקים שלנו יתעוררו, סוף כל סוף, ויחוקקו חוק לפיו אסורות החגיגות האזרחיות. אין גבול, כנראה, להמצאות.
קב"א זה לא קב"ה
קראתי בהשתאות את הידיעה המרעישה לפיה בית המשפט המחוזי הורה לצה"ל להעביר לכל חייל הדורש זאת, את הקב"א שלו (קבוצת איכות") וגם את הדפ"ר, פרטים שהיו עד היום חסויים מפני המועמדים לשירות ביטחון.
צה"ל הגיב בחומרה על פסק הדין המרושע משום שלדעתו זו פגיעה ממשית בבטחון המדינה. כל אזרח הגון חייב להגיב בחריפות כאשר מישהו מנסה לפגוע בבטחון המדינה, במיוחד שנתוני קב"א ודפ"ר הם רגישים באותה המידה כמו ידיעות מודיעיניות על המתרחש במדינות האוב. איך בית משפט של עוכרי ישראל מעז לפגוע כה אנושות בבטחון המדינה בדרישתו לפרסם מה הקב"א של חייל, כדי לא לדבר על הדפ"ר?
הרוב המכריע של החיילים משובצים ביחידותיהם על-פי שיקולים אחרים זולת קב"א או דפ"ר, וטוב שכך. כל מי שעבר את התהליך של גיוס חובה יודע היטב שמבדקים אלה נעשים בצורה רוטינית, ובמקרים רבים, אין התאמה כלל בין תוצאותיהם לבין התנהגותו של החייל ומידת יעילותו במהלך השירות המצאי.
צה"ל יודע זאת היטב, אך משיקוליו הוא, מעדיף לשמור את הקלפים קרוב לחזה. הנפגעים היחידים עד היום מידיעת הנתונים הכה חיוניים לבטחון המדינה הם אלה שלא היו להם קומבינות או פרוטקציות בלשכות הגיוס או במקומות אחרים.
לאלה שהאיר להם המזל והקליקות היו מאורגנות, הייתה ידיעה ברורה מאוד. ובכל זאת, בטחון המדינה לא נפגע. איך מסבירים זאת? התשובה גם היא כנראה, סוד צבאי. מוטב לא להתבלבל ולזהות את נתונים קב"א עם נתוני הקב"ה.
פלאי הטלפתיה
על-פי הודעת המשטרה, הימצאות מצלמות הטלוויזיה בעת מעצרו של ראש העיר בת-ים, לחיאני, הייתה מקרית ביותר ולמשטרה אין כל מעורבות בכך. במקרה, ממש, צוותי הטלוויזיה היו ליד ביתו של ראש העיר. טלפתיה כזו ראויה למחקר מעמיק בו ייטלו חלק טובי החוקרים בחקר המוח. לבטח, לאחר מחקר מעמיק יגיעו למסקנה שהטלפתיה הזו היא תולדה של איזה טלפון טלפתי לצלמים מטעם גורמים עלומי שם.
זו לא הפעם הראשונה שמבצעים מעצרים טלפתיים יחד עם התקשורת, או שחומר חקירה מגיע, באופן טלפתי, לצלמים וצוותי עיתונאיים. אולי הפתרון הוא לקרוא למגרש טלפתיות כדי לעשות סדר במסדרונות המשטרה ולפסיק את הנוהג הזה של הדלפות או מעצרים בשידור חי של ידוענים. ראוי לנסות פטנט זה.

תאריך:  01/01/2010   |   עודכן:  01/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל (דני) כהן
אלה אינם שני כובעים - זהו כוח, וריכוזו של כוח רב מדי מנוגד לעיקרון הדמוקרטי וחותר תחתיו
סופיה רון-מוריה
לבני הצליחה לשמור על קדימה במערכה הנוכחית, אך ההנחה בכנסת היא שהמערכה השנייה בדרך. הפילוג נמנע ברגע האחרון לא בגלל מנהיגותה, אלא בגלל שמולה לא עמד מנהיג
ONE
רפי אטינגר
הביקורת נגד יוזמת הממשלה לרפורמה בתחומי התכנון ורישוי הבנייה מקורה בחלקה בחוסר היכרות עם התיקון המוצע לחוק    בחוק קיימים איזונים ובלמים בין האינטרסים הפוליטיים והמקצועיים של הוועדות לתכנון
אברהם (פריצי) פריד
על בגרות לכל תלמיד ועל הגרדום של לחיאני    על הימ"חים של הצפון ועל רכבת הרעם הירושלמית    על שביתה בכינרת ועצה למזוז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il