X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לממשלה, במלאת שנה לכינונה, אין מדיניות ברורה שהיא יכולה להצביע עליה, וזה נכון כמעט בכל תחום שהוא
▪  ▪  ▪

מדינה מתנהלת
לפני כמה ימים שמעתי מרואיין באחת מתוכניות האקטואליה בערוצים המסחריים, מביע את דעתו על כך שאנחנו מדינה שמתנהלת- להיפך ממדינה שמנוהלת.
ככל שחשבתי על זה יותר לעומק, ככה הבנתי כמה צדק אותו מרואיין אלמוני שהפציע על מסך הטלוויזיה שלי ל-5 דקות של תהילה.
אנחנו מדינה שמתנהלת מיום ליום, מדחי לדחי.
בדיוק כמו שאנחנו עסוקים במלחמת ההישרדות על זכותנו לחיות בארץ הזאת כבני חורין מול האיומים מבחוץ, וההישרדות הפחות לאומית - זאת על הזכות לפרנס בכבוד ולגמור את החודש עם הראש למעלה, ככה בדיוק מתנהלת הממשלה והעומד בראשה - עסוק במלחמת הישרדות בלתי נלאית של הממשלה בציר שבין ש"ס לבין ישראל ביתנו. פלונטר.
לממשלה, במלאות שנה לכינונה, אין מדיניות ברורה שהיא יכולה להצביע עליה, וזה נכון כמעט בכל תחום שהוא. המדינה לא מנוהלת היא מתנהלת, לטוב ולרע. במקרה או לא במקרה, זה כמעט תמיד בעיקר לרע.
יותר ויותר נדמה, כי הממשלה נעה בין משבר למשבר, עסוקה בלכבות שריפות, מושפעת מלחץ ציבורי כזה או אחר ומבזבזת את זמנה לריק בתקווה למשא-ומתן לשלום ריק מתוכן ובתוך כל זה, מזניחה את מה שחשוב באמת - אנחנו. כאן. עכשיו.
במציאות הפוליטית של ימינו אנו, רה"מ הוא שבוי בלא יודעין של ש"ס, שעל הדרך מנסה לרצות ללא הרף את השר המזוקן מישראל ביתנו.
התהום האידיאולוגית שבין שתי המפלגות מונעת את קידומו של כמעט כל נושא אזרחי שמשרת את כלל האזרחים במדינה ולא סקטור מסוים בה. וזאת למעשה המדיניות של הממשלה - לא להרגיז איש את רעהו, שלא יהיה יותר גרוע.
כנראה שזאת גם הסיבה, מדוע ראש הממשלה מעוניין להציע 15 תפקידים לפורשי קדימה, שיגיע שעתם לפרוש. על-פי הפרסומים מדובר בשישה שרים מיותרים שיצטרפו לממשלה מנופחת בלאו הכי, כדי לרצות את האגו שלהם ולתת זריקת בוטוקס לקריירה הפוליטית המדשדשת שלהם.
אף הם יקחו חלק בניוון החברתי שיוצרת הממשלה, שדבקה בלקפוא על שמריה ולייצור מקומות עבודה רק לפוליטיקאים סוג ז'.
אולי עכשיו, זה זמן טוב לשאול את ראש הממשלה בלי טיפה של ציניות, מדוע חשק כל כך לחזור לכסא של ראש הממשלה. איזה חיידק של עשייה ואידיאולוגיה בער בו כל כך, שעכשיו, שנה אחרי, לא נשאר ממנו ולו זכר.
חוק היורדים
החוק המוצע על-ידי מפלגת ישראל ביתנו, לפיו יזכו אזרחי ישראל, שירדו מהארץ ומתגוררים בחו"ל להצביע בבחירות לכנסת ישראל מעורר בי שאט נפש קשה.
מאין המנדט לשר החוץ ולמפלגה בראשה הוא עומד להציע הצעה שערוריית שכזו, שההשפעה שלה על המדינה היא לא פחות מגורלית.
בלי הכנה מראש ובלי שיח ציבורי מתאים, בחופזה מעוררת חשד משהו, תתכנס הממשלה בשבוע הקרוב לאשר את ההצעה שזוכה לפי ההסכמים הקואליציוניים לתמיכה של מפלגת השלטון-הליכוד.
האינטרס של ישראל ביתנו בקידום החוק ברור - אלפי יוצאי ברית המועצות שעזבו את ישראל אך עדיין נושאים באמתחתם באזרחות ישראלית יוכלו להעניק את קולם בבחירות לפטרונם הבלארוסי- אביגדור ליברמן.
אל מול המחטף הזה, כל אזרח ישראלי שפוי חייב לזעוק - הרי איך יעלה על הדעת שאזרחי המדינה שירדו מישראל ובחרו למעשה להתנתק ממנה, אשר ניתקו כל זיקה ביניהם ובין החיים היומיומיים פה בארץ, הם ולא אחרים, יתיימרו אחת לארבע שנים להתייצב בקלפי בשגרירות ובהינף אצבע לקבוע את גורלה של המדינה בבחירות. הרי יש בהצבעה זו כדי לחרוץ גורל, את גורלנו שלנו, וכל זאת מבלי שהם היורדים, יהיו שותפים לאותו גורל.
איזה תעוזה ואומץ יש לראש הממשלה ולשר החוץ שלה להכפיף את כל המדינה לאינטרסים הפוליטיים שלהם.
לא הייתי מתנגד להצעה מסוייגת של החוק, לפיה שליחים, תרמילאים, מטיילים, אשר מקום מושבם ומרכז חייהם בארץ, הם ולא אחרים כן יוכלו להצביע בבחירות, זאת זכותם וחובתם. אך ליורדים מישראל בהעדר חובה כלפי המדינה, נעדרת גם הזכות להצביע למוסדותיה הנבחרים. זאת זכות נלווית לחיים שלנו במדינה, ולאף אחד אין את הזכות לבוא ולשנות את כללי המשחק במחטף פוליטי שכזה, בלי לעמוד על התוצאות ההרסניות שחוק כזה יכול לגרום לעתידנו, וכן, גם לעתיד ילדנו.
בשוליים
כמוני כמוכם קיבלתי בתחילת השנה תשלום עבור אגרת הטלוויזיה לשנת 2010, סכום של 390 ש"ח. התרעמתי על הסכום המופרז שאין מאחוריו כל תמורה, או שקיפות ציבורית מינימלית. כבר שנים שאיני צופה בערוץ הראשון ורשות השידור לא משרתת לא אותי ולא את צרכיי, היא אינה מדברת בקולי.
אך מדוע עם זאת, אני עדיין נאלץ לשלם למוסדותיה הארכאיים, מדוע לא להעמיד לבחירה דמוקרטית את נושא התשלום לרשות השידור. כנראה שגדולים ממני וטובים ממני, יודעים שזאת תהייה זריקת מוות לערוץ, ואולי, דווקא זה, יהיה מה שיציל את הערוץ מעצמו.

הכותב בעל תואר ראשון במשפטים ובלוגר בענייני היום והשעה
תאריך:  11/02/2010   |   עודכן:  11/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינה מתנהלת
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
עוד פובלציסט היה חסר לנו !
ישמעאל  |  11/02/10 17:37
2
מה לעשות עם משבר עולמי?
גדעון אמיר  |  11/02/10 17:41
3
לא פראיירים
גיא לניר  |  11/02/10 18:50
4
לדעתי..
שניר   |  11/02/10 21:31
5
שאלה קטנה לי אליך הכותב..
פ.ר.  |  11/02/10 22:15
6
דווקא בשוליים
אורי קשת  |  11/02/10 23:51
7
רק נקודות למחשבה
מיכאל הירושלמי  |  12/02/10 01:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרד כהן-קידר
אנו בארץ טוענים כנגד ערביי ישראל והחרדים שנהנים מזכויות ביטוח לאומי, בריאות וכו' אך אינם מקיימים חובות אלמנטריות למדינה    מזל שהיורדים לא דורשים דמי אבטלה
משה שמואלי
אותם אנשים שניתקו עצמם מההוויה הישראלית ובמקום לבלות חצי מזמנם בפקקי איילון וגינות סחרוב הם טסים במהירות 180 קמ"ש באוטוסטרדות בגרמניה
יגאל לביב
האם שמענו כי משרד התעשיה רוצה לכפות על התעשיה הורדת מחירים כללית? האם ההסתדרות, האמורה לייצג את השכירים צרכני החשמל, יוזמת משהו בעניין? אולי המועצות למיניהן להגנת הצרכן, העוסקות בעיקר בנושאים שוליים, ירימו את הכפפה?
איתי יהל
מה קרה שלפתע יש ניסיונות פגיעה פיסית בשופטים? האם לא הגיע הזמן להודות שנכשלנו בכל נושאי החינוך האפשריים? וכן יש בין האנשים טובים ורעים, וככה זה גם בקרב השופטים
אברשה טנא
השנים הקשות שעברו על כולנו הוכיחו כמה צדק ישעיהו ליבוביץ'    הפתרון של "שתי מדינות לשני עמים" נעשה כיום ביטוי מקובל אפילו בפיו של ביבי נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il