X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ועדת הערר לענייני ארנונה של עיריית ת"א קיבלה לאחרונה טענה כי של חברת בדיקות וטסטים לרכב, לפיה יש לשנות את סיווג הארנונה שלה מ"בניין אשר אינו משמש למגורים" לסיווג "בית מלאכה" משמעות השינוי: חסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה והשבת הסכומים שכבר שולמו
▪  ▪  ▪
חסכון בסיווג [צילום: AP]

שאלת סיווג נכסים המצויים בתחומה של רשות מוניציפלית לצרכי חיוב בארנונה הינה רבת משמעות עבור בתי עסק המחזיקים בשטחי מסחר המחויבים בארנונה בהתאם לאופי השימוש העיקרי בנכס.
ארנונה מוטלת מכוח סעיף 8(א) לחוק ההסדרים (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב), התשנ"ג - 1992, הקובע כי: "מועצה תטיל בכל שנת כספים ארנונה כללית על הנכסים שבתחומה שאינם אדמת בנין; הארנונה תחושב לפי יחידת שטח בהתאם לסוג הנכס, לשימושו ולמקומו, ותשולם בידי המחזיק בנכס".
סעיף זה מגביל את הרשות המקומית בשיקול דעתה בבואה להטיל ארנונה, כך שהארנונה תוטל עפ"י השימוש שנעשה בנכס בפועל ולא עפ"י זיקת הנכס לנכסים אחרים או מיהות המשתמש בנכס.
זה מכבר התקבל על-ידי ועדת הערר לענייני ארנונה כללית של עיריית תל אביב - יפו, ערר לשנת הכספים 2009 מטעם חברת סנטר טסט בדיקות רכב בטכנולוגיה מתקדמת בע"מ, בעניין שינוי סיווג נכס שהוחזק על ידה, מתעריף שירותים- "בניינים אשר אינם משמשים למגורים" לתעריף "בתי מלאכה", וזאת לאחר שהשגתה בעניין למנהל הארנונה נדחתה.
לטענת החברה שגה מנהל הארנונה של עיריית תל אביב עת סיווג את מכון הבדיקות והמוסך כ"בניינים אשר אינם משמשים למגורים", ולא כ"בית מלאכה" המופיע באופן פרטני בצו הארנונה של עיריית תל אביב ובאופן העולה בקנה אחד בנסיבות המקרה עם סוג הנכס, שימושו והפעילות הייצורית האופיינית לחברה.
מנהל הארנונה של עיריית תל אביב טען מנגד כי יש לראות בפעילותה המסחרית של החברה כשירותית גרידא מאחר שהחברה הפעילה, אד הוק, מכון לבדיקת כלי רכב לפני קנייה ולאחר תאונות ולא מוסך במובן הקלאסי, ועל כן סירב לשנות את הסיווג לנכס לתעריף בתי מלאכה, שמשמעו הינה הפחתת עשרות אלפי שקלים בחיוב הארנונה השנתי של סנטר טסט והשבת הסכומים ששולמו כבר על-ידי סנטר טסט לעיריית תל אביב.
למונח "פעילות ייצורית" מספר מבחנים משפטיים
התשובה לשאלה אם פעילות המתנהלת בבית עסק הינה ייצורית אם לאו, אינה נשענת על אינטואיציה בלבד אלא מבוססת על שורה של מבחנים שנקבעו בפסיקה לעניין זה ובכלל זאת יצירתו של יש מוחשי אחד מיש מוחשי אחר דהיינו הפיכת חומר גלם למוצרים, טיבו של תהליך הייצור, היקף הפעילות הייצורית ומבחן השבחת הנכסים.
החברה, אשר יוצגה על ידי, טענה כי המלאכה הנעשית במוסך נושאת מאפיינים רבים יותר של ייצור מאשר של שירות, לפיכך יש לראות בבדיקה המבוצעת במכון או במוסך מעין פס ייצור או תהליך ממשי שאותו עוברים הרכבים (הלקוחות) הבאים בשערי המוסך, כאשר סוף התהליך מוליך לעברו של תוצר מוגמר המשביח את הנכס, קרי הרכב של הלקוח.
"מוסכניק" אינו עוסק במסחר, ממכר או בשירותים, אלא בעבודת כפיים. עבודת המוסכניק היא עבודה אישית ויש לומר כי מתקיים קשר אישי בין המוסכניק העובד במוסך-בית המלאכה, לבין הלקוח. הפעילות במוסך הינה ייצורית לכל דבר, מתבצע בה תהליך של בדיקה, השבחה, תיקון, חיווי ויש לומר כי נוצר בה יש מוחשי חדש ומשופר. סנטר טסט אשר החזיקה באולם עבודה בו למעשה בוצעו בדיקות רכבים כאשר באולם זה היו קיימים ליפטים ומכונות לבדיקת הרכב ומתחת לקרקע נמצא מסלול לבדיקת הספקים, מומנטים, מסלול לבדיקת בולמים, לכיוון פרונט ולבדיקת תקינות ברקסים.
לא זאת אלא שעיון בצו הארנונה של עיריית תל אביב לשנת 2009 בגינה הוגש הערר, מעלה כי קיים היה סיווג ספציפי "בית מלאכה", ועל כן ומטבע הדברים יש לסווג את השטח המשמש כמוסך בהתאם לסיווג העיקרי שעושה המכון שימוש ולסיווג המופיע בצו ולא בסיווג שהינו כללי כדוגמת "בניינים שאינם משמשים למגורים" שאינו עולה בקנה אחד עם הפעילות המסחרית לאשורה.
אמור מעתה כי הן פעילות מסחרית במכון המבצע בדיקות של כלי רכב, קל וחומר פעילות במוסך, הינה פעילות ייצורית לכל דבר ועניין ומכאן כי החיוב הנכון בארנונה, בהעדר הגדרה מדויקת וקונקרטית של הרשות ביחס לנכסים בתחומה, הינו על בסיס סיווג ותעריף "בית מלאכה" הנמוך משמעותית מתעריף "בניינים שאינם משמשים למגורים".

תאריך:  24/02/2010   |   עודכן:  24/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיווג נכון של נכסים משמעו חיסכון ניכר בארנונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
הקואליציה שהקים נתניהו אינה מסוגלת ואינה מעוניינת לטפל טיפול שורש בבעיותיה של ישראל    רק קואליציה של ליכוד-קדימה-עבודה מסוגלת להתמודד בהצלחה עם בעיותיה של ישראל
עו"ד שפיר שילנסקי
לכשיימחק יתרון אחוזי ההנחה הגבוהים בקבוצות הרכישה - יימחק גם רובו של שוק קבוצות הרכישה ונחזור לעידן הקבלנים
ד"ר שלמה פרלה
העסקה תורמת לפרנסת צרפת; שיקולים של אחדות נאט"ו או אחדות האיחוד האירופי יישקלו רק אחר-כך, אם בכלל...
עליס בליטנטל
הפואטיקה של עוז מהספר המקורי, לא צלחה בעיבוד להניב מחזה של ממש    זה יותר בבחינת תרגיל לתיאטרון, כשהקהל עצמו אינו יודע מהי הפואנטה
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il