סוד גלוי הוא ששמו של האלוהים אינו מוזכר במגילת אסתר אפילו פעם אחת, וגם התערבותו בעוללותיה נעדרת ממנה. סוד היעלמותו של היושב במרומים מוסבר בתקופה שבה החלה הנבואה שוקעת, כשהזירה העולמית הייתה מופקרת בידיהם של בני-אנוש, בעוד אלוהים פועל ברקע בלבד.
חז"ל, שכבר עמדו על כך, פירשו את שמה של אסתר על שם הסתר הפנים של המגילה. יש מהם הטוענים שבמקומות שבהם כתוב "המלך" (בניגוד למלך אחשוורוש) - הכוונה אינה אלא למלך מלכי המלכים. נראה שלכך גם כיוונו חז"ל כשקבעו, כי "אסתר מן התורה מניין - ואנוכי הסתר אסתיר". עניינה של המגילה הוא, אפוא, גילוי הסתרתו של האל בזמן הגלות, ונוכחותו קיימת מאחורי הקלעים בלבד.
רבנו אברהם בן-עזרא טוען שמרדכי כתב את המגילה עבור הפרסים ונמנע מלהוסיף את שם ה' מחשש שהם ישנו את שמו לשם של אל מהמיתולוגיה הפרסית.