X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חייבים להגיע אל גרעין האינטרסים בגרעין הזה חתומות שתי המדינות על ההסכם האמיתי - שארה"ב תומכת בישראל, וזו מייצבת את המזרח התיכון
▪  ▪  ▪
זקוק לישראל כדי להבטיח את מעמדה של ארה"ב. אובמה [צילום: AP]

בין שהנשיא אובמה אוהב יותר או פחות את ישראל, מעשיו הם הידידותיים ביותר שישראל יכולה לצפות להם.
מעשיו ידידותיים ומועילים, כי הוא מבין שהוא צריך את ישראל כדי להבטיח את מעמדה של ארה"ב כמעצמה העולמית במזרח הערבי והמוסלמי, ואת ביותה של אירן. בלי זה לא יישמר מעמדה בעולם - מול סין ורוסיה ומדינות עולות אחרות. זה שם המשחק האמיתי. זו ההזדמנות מארץ ההזדמנויות, שבגלל הימין המשעבד את נתניהו, אנחנו מחמיצים אפשרות לקבל את התמורה האסטרטגית הקיומית, מנשיא שאומר שהוא צריך אותנו ליעדים האמריקנים.
חייבים להגיע אל גרעין האינטרסים. בגרעין הזה חתומות שתי המדינות על ההסכם האמיתי - שארה"ב תומכת בישראל, וזו מייצבת את המזרח התיכון. במאמר זה אין מקום להוכיח היסטורית את הטענה. אבל, אפשר לגעת באירועים האחרונים: כל העולם התפלל איתנו לניצחון מוחץ על החיזבאללה במלחמת לבנון השנייה. מדינה ערבית שלחה הנה שליח להיות עד לאיך אנחנו עושים במלאכה, ואנחנו כשלנו. כך גם ב"עופרת יצוקה", שציפו שנרסק את החמאס, ואנחנו לא הגענו לקרב מגע.
ואי-ההצלחות שלנו איפשרו שינוי אסטרטגי עם הישג לאירן. סירובנו למשא-ומתן עם סוריה, מבטיח את בריתה עם אירן ועם זרועותיה החיזבאללה והחמאס. וכל זאת, כאשר נקרתה לישראל הזדמנות היסטורית, כשמדינות ערב מאוימות-אירן העלו הצעת שלום אזורי, וישראל המתיימנת מסרבת אפילו לדון בה. מזה למד אובמה כי ישראל מפרה את ההסכם האסטרטגי האמיתי, ולא מוכנה לתרום ליציבות האזור. מנקודת ראותם, ישראל מפריעה לארה"ב לייצב את מעמדה בעולם הערבי והאיסלאמי, הדרוש לבידודה של אירן - מצד אחד; ולריסון המערערים על הבכורה שלה כמייצבת הסדר העולמי - מצד שני.
רק מי שטיפש ליבו לא מבין, כי הכיבוש הישראלי את העם הפלסטיני הוא הנשק הכי יעיל של אירן, לקעקע משטרים ערביים מתונים.
מה חשוב לישראל יותר מחיזוק מעמדה של ארה"ב באזור ובעולם?! נסו למכור נייר ערך אחד של ישראל ללא ארה"ב מאחוריה... ומול הדברים האלה שהם בחינת יסוד עולם, מה מטריד את ישראל הימנית? - גבולות, ירושלים וזכות השיבה:
  • גבולות הקו הירוק, בשינויים קלים המחייבים עלייתם של מאה אלף למדינת ישראל, מקובלים על מחצית הציבור עוד בטרם שהממשלה החליטה על כך. בבקעה אפשר יהיה להסכים על נוכחות צבאית לעשרים וחמש שנים, שתפונה כנגד שלום.
  • ירושלים שזורה בעניין השיבה. חוכמתם של דיין ובגין הביאה לצרף לבירת העם היהודי מאתיים וחמישים אלף פלסטינים. וראו את השכל הימני: הרי לו הסכמנו במשא-ומתן עם הפלסטינים לקלוט רבע מיליון פליטים, אולי היו הם מסכימים לשלום. וכאן קלטנו עם רב כזה בלי תמורה. אין לירושלים המזרחית שום ערך אסטרטגי. היא נטל ולא ערך. ונשאר "האגן הקדוש", שעליו תהיה הסכמה עולמית לפשרה כל-דתית ושותפות ריבונית. הדמגוגיה החוזרת על "עיר דוד" איננה אמת. כל עיר דוד הייתה פרושה על פחות מאלפיים דונם.
  • ובעניין זכות השיבה. הם לא יוותרו על הזכות. אבל, כנגד ירושלים כבירתם הם יוותרו על השיבה בפועל. מדוע חשובה להם ירושלים יותר מהשיבה? - שלמה בן עמי מעיד שערפאת נזף בעוזריו שהעלו עניין הפליטים: "אנחנו צריכים את ירושלים, זה העיקר". זאת, משום שהעיר הזאת להם היא הלב האסטרטגי. אין להם מרחב גיאוגרפי, אין נפט ואין מים ואין כלכלה פורחת ואין כלום, זולת אל קודס שלהם. אם הסכמנו בעל כורחנו לשתי מדינות, מה לנו ולשכונות הפלסטיניות של ירושלים?!
מול ההסדרים האסטרטגיים עם ארה"ב בביטחון - אולי ברית הגנה - בעניין הגרעין האירני, בהגנה על ישראל באו"ם, בהבטחת הלגיטימיות של המדינה ברחבי העולם - התביעה להתנחל בשכונות הפלסטיניות של ירושלים היא איוולת, עיוורת לאמת ולאפשרויות המזומנות למדינה.
כנגד היודעים שהפלסטינים לא יסכימו להסדר - ואולי הם צודקים - מה חכם יותר מלהיענות לנשיא ארה"ב?! באין הסכמה עם הפלסטינים, תהיה הסכמה עם ארה"ב. עסק כדאי.

תאריך:  31/03/2010   |   עודכן:  31/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעשים ידידותיים לישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צבי כסה שייך לדור הישן
יר  |  31/03/10 19:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד אדלר
לאומיות אינה חייבת להיות לאומנות דורסנית    היא יכולה להציב לעצמה סייגים: להיות הומנית, פלורליסטית, דמוקרטית, כפי שראתה עצמה הציונות מתחילתה, באור החזון האוניברסלי של גאולת האדם, שמקורו ביהדות
כרמית גיא
אמריקה היא לא מה שאנחנו חושבים ולא מה שהפרשנים מלעיטים אותנו כמומחים יודעי כל. היא ססגונית, רבת-פנים, מסובכת, מסוכסכת, ויש לה המון בעיות והמון הישגים מפוארים    ובעיקר, לענייננו, ישראל ממש לא מעניינת אותה
מיכאל שרון
ישראל מצניעה מידע אודות ייצור נשק גרעיני במצרים ונותנת קדימות עליונה למסע כנגד אירן    אלא שבמישור האסטרטגי אחת היא אם לאירן או למצרים, שכן תפיסת הגרעין הישראלי גורסת כי ביסוס ואף הכרה בקיומה של ישראל בלב טריטוריית האומה הערבית, ושרידות מפני שואה נוספת, מותנים בנשק יום-הדין
עו"ד אברהם פכטר
מדובר בפצצת זמן חברתית, דמוגרפית ומוסרית שיש לפרקה בנחישות ובמהירות    ישראל מוגבלת ביכולת קליטה של פליטים
ירון זכאי
אובמה מחבק את הערבים וההרתעה הישראלית נעלמת    בכך מתגבשת החזית המזרחית    ישראל תיאלץ לחזור למדיניות "המכה המקדימה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il